Απάντηση στις διαμαρτυρίες για τις θέσεις στο παλαιό σύστημα από υποψήφιο του 2ου πεδίου
Επιστολή υποψηφίου του 2ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα

Με αφορμή μία επαναλαμβανόμενη επιστολή που έχει κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο σχετικά με την κατανομή των θέσεων του παλαιού συστήματος, αισθάνομαι την ανάγκη να καταθέσω και εγώ την δική μου άποψη.

Την τελευταία βδομάδα, διαβάζω στον ηλεκτρονικό τύπο το ίδιο επιχείρημα από υποψηφίους του 3ου επιστημονικού πεδίου, ότι «τους αναλογεί ποσοστό 16,9% των θέσεων» των αντίστοιχων σχολών. Πώς όμως προέκυψε αυτός ο τόσο υψηλός αριθμός; Όπως αυτοί αναφέρουν, στο μάθημα της Βιολογίας εξετάστηκαν 2.233 απόφοιτοι με το παλαιό σύστημα, με τους συνολικούς εξεταζόμενους στη Βιολογία στο παλαιό και νέο σύστημα μαζί να ανέρχονται στους 13.215. Έτσι από τον λόγο 2.233/ 13.215 = 16,9 % καταλήγουν ότι τους αναλογούν οι αντίστοιχες θέσεις.

Ωστόσο με τη μέθοδο αυτή γίνεται -ελπίζω κατά λάθος- ένα πολύ σημαντικό μαθηματικό σφάλμα: «Ξεχνάνε»  όσοι διαμαρτύρονται ότι μεγάλο μέρος όσων εξετάστηκαν στη Βιολογία, εξετάστηκε ταυτόχρονα και στα Μαθηματικά, οπότε πρέπει να γίνει επιμερισμός αυτών στα δυο πεδία (2ο και 3ο πεδίο), για να εξαχθούν πραγματικά ποσοστά (όχι εντυπωσιασμού). Ο υπολογισμός τους είναι αυθαίρετος και αδικεί τους υπόλοιπους υποψηφίους τόσο του παλαιού, όσο και τους υποψηφίους του 3ου επιστημονικού πεδίου του νέου συστήματος.

Εν τέλει, αφού στις αντίστοιχες εξετάσεις με το παλαιό σύστημα του 2016, είχε δοθεί ενιαίο ποσοστό στους υποψηφίους για κάθε Τμήμα ή Σχολή, γιατί δεν διαμαρτυρήθηκαν εγκαίρως όσοι το κάνουν σήμερα; Είναι σαφές πως δεν γίνεται να αλλάξουν οι όροι των εξετάσεων εκ των υστέρων, αφού αυτές έχουν ολοκληρωθεί . Στο ΦΕΚ 2221/Β/11-6-2020  εξάλλου ρητά αναφέρεται πως οι εξεταζόμενοι με το παλαιό σύστημα διεκδικούν το 9,51% των θέσεων κάθε Πανεπιστημιακού Τμήματος και Σχολής, με το Υπουργείο Παιδείας να έχει ανακοινώσει ποσοστό της τάξης του 10% για τους υποψήφιους του παλαιού συστήματος μήνες πριν.

Η. Β.

Ένας υποψήφιος με το παλαιό σύστημα

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites foitites
Απεργία 9 Απριλίου: Μαθητές και εκπαιδευτικοί στους δρόμους – «Ζούμε Τέμπη καθημερινά»
Απεργία 9 Απριλίου: Διαδηλώνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί - Δυναμική συμμετοχή όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης στην πανελλαδική απεργία
Απεργία 9 Απριλίου: Μαθητές και εκπαιδευτικοί στους δρόμους – «Ζούμε Τέμπη καθημερινά»
xionias k asty
Παγετός, χιόνια και χαμηλές θερμοκρασίες σε όλη την Ελλάδα αλλά και επιστροφή της Άνοιξης την Κυριακή των Βαΐων
Παρά τη χειμωνιάτικη «ανάπαυλα», η Μεγάλη Εβδομάδα προβλέπεται ανοιξιάτικη, με τις θερμοκρασίες να ξεπερνούν τους 20°C από τις αρχές της. Ο καιρός...
Παγετός, χιόνια και χαμηλές θερμοκρασίες σε όλη την Ελλάδα αλλά και επιστροφή της Άνοιξης την Κυριακή των Βαΐων
antigrafi
Αυτές τις 2 λέξεις μόνο οι γνώστες γράφουν αλάνθαστα. Εσείς;
Η ελληνική γλώσσα είναι πλούσια και πολυδιάστατη, αλλά μερικές φορές οι ομοιοκαταληξίες ή η παρόμοια εκφορά λέξεων μπορεί να δημιουργήσουν σύγχυση...
Αυτές τις 2 λέξεις μόνο οι γνώστες γράφουν αλάνθαστα. Εσείς;