Απάντηση στις διαμαρτυρίες για τις θέσεις στο παλαιό σύστημα από υποψήφιο του 2ου πεδίου
Επιστολή υποψηφίου του 2ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα

Με αφορμή μία επαναλαμβανόμενη επιστολή που έχει κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο σχετικά με την κατανομή των θέσεων του παλαιού συστήματος, αισθάνομαι την ανάγκη να καταθέσω και εγώ την δική μου άποψη.

Την τελευταία βδομάδα, διαβάζω στον ηλεκτρονικό τύπο το ίδιο επιχείρημα από υποψηφίους του 3ου επιστημονικού πεδίου, ότι «τους αναλογεί ποσοστό 16,9% των θέσεων» των αντίστοιχων σχολών. Πώς όμως προέκυψε αυτός ο τόσο υψηλός αριθμός; Όπως αυτοί αναφέρουν, στο μάθημα της Βιολογίας εξετάστηκαν 2.233 απόφοιτοι με το παλαιό σύστημα, με τους συνολικούς εξεταζόμενους στη Βιολογία στο παλαιό και νέο σύστημα μαζί να ανέρχονται στους 13.215. Έτσι από τον λόγο 2.233/ 13.215 = 16,9 % καταλήγουν ότι τους αναλογούν οι αντίστοιχες θέσεις.

Ωστόσο με τη μέθοδο αυτή γίνεται -ελπίζω κατά λάθος- ένα πολύ σημαντικό μαθηματικό σφάλμα: «Ξεχνάνε»  όσοι διαμαρτύρονται ότι μεγάλο μέρος όσων εξετάστηκαν στη Βιολογία, εξετάστηκε ταυτόχρονα και στα Μαθηματικά, οπότε πρέπει να γίνει επιμερισμός αυτών στα δυο πεδία (2ο και 3ο πεδίο), για να εξαχθούν πραγματικά ποσοστά (όχι εντυπωσιασμού). Ο υπολογισμός τους είναι αυθαίρετος και αδικεί τους υπόλοιπους υποψηφίους τόσο του παλαιού, όσο και τους υποψηφίους του 3ου επιστημονικού πεδίου του νέου συστήματος.

Εν τέλει, αφού στις αντίστοιχες εξετάσεις με το παλαιό σύστημα του 2016, είχε δοθεί ενιαίο ποσοστό στους υποψηφίους για κάθε Τμήμα ή Σχολή, γιατί δεν διαμαρτυρήθηκαν εγκαίρως όσοι το κάνουν σήμερα; Είναι σαφές πως δεν γίνεται να αλλάξουν οι όροι των εξετάσεων εκ των υστέρων, αφού αυτές έχουν ολοκληρωθεί . Στο ΦΕΚ 2221/Β/11-6-2020  εξάλλου ρητά αναφέρεται πως οι εξεταζόμενοι με το παλαιό σύστημα διεκδικούν το 9,51% των θέσεων κάθε Πανεπιστημιακού Τμήματος και Σχολής, με το Υπουργείο Παιδείας να έχει ανακοινώσει ποσοστό της τάξης του 10% για τους υποψήφιους του παλαιού συστήματος μήνες πριν.

Η. Β.

Ένας υποψήφιος με το παλαιό σύστημα

 

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό 2024: Αφιέρωμα στα τμήματα Πληροφορικής των δημόσιων ΑΕΙ

Σχολές έως 15.000 μόρια με επαγγελματικές ευκαιρίες

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Τι θα ισχύσει για τους μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά - Το νέο μάθημα "Ηθική"
Θα διδάσκεται από τη Γ΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου, αλλά για να συγκροτηθεί ένα τμήμα θα πρέπει να έχουν πάρει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά...
Τι θα ισχύσει για τους μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά - Το νέο μάθημα "Ηθική"
pierrakakis
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εξετάζουμε τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πιερρακάκης: Η ώρα να επιλύσουμε όλες τις εκκρεμότητες είναι τώρα, ακριβώς επειδή η Παιδεία είναι εξ ορισμού ένας χώρος όπου οι μεταρρυθμίσεις...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εξετάζουμε τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ της κατανομής 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Πρόκειται για τις 1.555 νέες οργανικές Θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) στις Σχολικές...
Υπουργείο Παιδείας: Το ΦΕΚ της κατανομής 1.555 οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης