«Η παραδιοίκηση της ΔΑΚΕ και ο μηχανισμός που έχουν στήσει, προωθώντας τα δικά τους παιδιά, βρίσκεται σε πλήρη δράση για τη στελέχωση των επιτροπών των εξεταστικών και βαθμολογικών κέντρων» για τις Πανελλήνιες εξετάσεις 2024, καταγγέλλει η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Οι εκπαιδευτικοί δεν ανέχονται την άνιση μεταχείριση και τον αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική αυτήν διαδικασία και εκφράζουν έντονο αίσθημα αδικίας και δυσφορίας» τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί ζητούν από τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης να σεβαστεί την ισοπολιτεία στον χώρο της εκπαίδευσης, να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις Επιτροπές και τα Βαθμολογικά Κέντρα σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.
Η ανακοίνωση της Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Η αδιαφάνεια - ευνοϊκό έδαφος για συναλλαγές και πελατειακές σχέσεις - και η έλλειψη ισότιμης συμμετοχής των συναδέλφων στις επιτροπές των εξεταστικών και βαθμολογικών Κέντρων, προκαλεί δικαιολογημένα τις διαμαρτυρίες τους. Η παραδιοίκηση της ΔΑΚΕ και ο μηχανισμός που έχουν στήσει, προωθώντας τα δικά τους παιδιά, βρίσκεται σε πλήρη δράση για τη στελέχωση των επιτροπών των εξεταστικών και βαθμολογικών κέντρων. Οι προνομιούχοι από τη μια και οι κοινοί θνητοί από την άλλη, που πρέπει να τρέξουν όπου τους ορίσουν, «για το καλό της υπηρεσίας». Οι συνάδελφοι δεν ανέχονται την άνιση μεταχείριση και τον αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική αυτήν διαδικασία και εκφράζουν έντονο αίσθημα αδικίας και δυσφορίας.
Πάγια θέση του σωματείου μας είναι πως η διαδικασία και η συγκρότηση των Λυκειακών επιτροπών εν όψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος εναλλαγής. Η συγκρότησή τους, όσο και η στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων, οφείλει να γίνεται με διαφάνεια και δίκαιη συμμετοχή όσων εκπαιδευτικών επιθυμούν να εργαστούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και με αίτησή τους.
Η ΔΔΕ οφείλει να ανανεώνει τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές και να σεβαστεί την επιθυμία όσων έχουν ανάγκη να εργαστούν στη διενέργεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Άλλωστε η εναλλαγή των προσώπων ενισχύει την εγκυρότητα της διεξαγωγής τους. Στην περίπτωση που οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών υπερβαίνουν τις αντίστοιχες θέσεις, η Διοίκηση οφείλει να εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους στις επόμενες εξετάσεις. Απαλλαγή των εκπαιδευτικών που θα οριστούν βαθμολογητές/τριες στο βαθμολογικό κέντρο από την υποχρέωση των επιτηρήσεων, εφόσον το επιθυμούν. Απαλλαγή, όπως κάθε χρόνο, των συναδέλφων-ισσών που έχουν παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η εμπειρία μας δείχνει ότι η διαδικασία δεν απαιτεί ιδιαίτερα προσόντα, παρά μόνο αφοσίωση, εργατικότητα και αίσθηση του καθήκοντος, γνωρίσματα που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί και το αποδεικνύουν στην πράξη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν εμπειρία από εξετάσεις. Η ανάδειξη «ειδικών στις εξετάσεις» δεν είναι παρά προφάσεις, για να συγκαλυφθούν συναλλαγές ασύμβατες με τις συνεχείς εξαγγελίες των κυβερνώντων περί «αξιοκρατίας» και «αριστείας». Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει δημοσιοποιηθεί ποτέ κανένας πίνακας όσων συμμετέχουν στις επιτροπές.
Πάγιο αίτημα του κλάδου μας είναι να αυξήσει το ΥΠΑΙΘ τις εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές των επιτηρητών, των βαθμολογητών, των μελών των επιτροπών και του βοηθητικού προσωπικού. Ιδιαίτερα για τους επιτηρητές, οι εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές δεν καλύπτουν ούτε το κόστος μετακίνησής τους στα εξεταστικά κέντρα. Γνωρίζουμε ότι η μόνη σοβαρή λύση για την οικονομική αναβάθμισή μας δε μπορεί παρά να είναι η αύξηση του μισθού μας, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε διατυπώσει για αποδοχές 1.200 € καθαρά στον πρωτοδιόριστό και ανάλογες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ και γι’ αυτήν πρωτίστως αγωνιζόμαστε. Ωστόσο, η δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιτροπές για το έργο των οποίων προβλέπεται αμοιβή αποτελεί ένα μέτρο για την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων. Επομένως, οι αποκλεισμοί δεν είναι ούτε αποδεκτοί ούτε ανεκτοί.
Απαιτούμε από τη Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης να σεβαστεί την ισοπολιτεία στον χώρο της εκπαίδευσης, να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις Επιτροπές και τα Βαθμολογικά Κέντρα σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.
Απαιτούμε να σταματήσει η χρόνια απουσία δίκαιων και κοινά αποδεκτών κανόνων στη συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων.
Απαιτούμε να δοθούν στο σωματείο όλα τα στοιχεία με τη σύνθεση των επιτροπών των εξετάσεων της περσινής χρονιάς, αλλά και των προηγούμενων, για να μπορεί να γίνει έλεγχος και να υπάρχει διαφάνεια με έργα και όχι με λόγια.
Η Διεύθυνση να κοινοποιεί τους καταλόγους των συναδέλφων που στελέχωσαν τις επιτροπές, μετά το πέρας των εξετάσεων.
Να σταματήσει επιτέλους η Διοίκηση να διαχειρίζεται άδικα και αυθαίρετα τις θέσεις αυτές, με τις κατά κοινή ομολογία «πετσοκομμένες» αμοιβές, αγνοώντας τις οικονομικές ανάγκες των συναδέλφων και προσβάλλοντας την αξιοπρέπειά τους.
Ως ΕΛΜΕ καταθέτουμε τις προτάσεις μας στη Δ/ση Β/θμιας Εκπ/σης για τη συγκρότηση των επιτροπών και ζητάμε και συνάντηση, η οποία να γίνει και με την παρουσία των υπευθύνων συμβούλων των βαθμολογικών κέντρων.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Χρήστος Ζαγανίδης Σοφία Στεφανίδου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη