Thumbnail
Πανελλαδικές: Η σύγκριση επιδόσεων διαφορετικών μαθημάτων δημιουργεί αδικίες και στρεβλώσεις

 

Μια από τις πολλές αδυναμίες  του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι και η επιλογή του 6ου μαθήματος ανάμεσα από τα 4 Μαθήματα Γενικής Παιδείας: Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία, Φυσική και Ιστορία. Η επίδοση σε αυτά τα μαθήματα  λαμβάνεται υπόψη για όλους τους υποψηφίους στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης (ΓΒΠ) για όλα τα Πεδία και σαν  Μάθημα Αυξημένη Βαρύτητας (ΜΑΒ) σε αρκετές περιπτώσεις όπως δείχνει ο παρακάτω πίνακας:

1

 

 

 

 

 

Τα τέσσερα αυτά μαθήματα είναι διαφορετικά μεταξύ τους και δεν θα έπρεπε να συγκρίνεται η επίδοση τους . Επιπλέον  διαφορετικός είναι και ο βαθμός δυσκολίας κάθε χρονιά  όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα:

pe-2012-math-gen-peid

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα του διαφορετικού βαθμού δυσκολίας  είναι κάποιοι να είναι κερδισμένοι και κάποιοι χαμένοι κάθε χρονιά. Παράδειγμα φέτος τα δύσκολα Μαθηματικά Γενικής που διαγωνίζεται πάνω από το 40% (43,7% το 2012) των υποψηφίων.  Η αδικία που προκύπτει με  την διαφορετικότητα των τεσσάρων μαθημάτων είναι αποτέλεσμα της (λάθος και άδικης) φιλοσοφίας του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής  που επιτρέπει τη πρόσβαση στη ίδια σχολή από πολλές διαφορετικές αφετηρίες και διαδρομές. Αυτή η φιλοσοφία εκφράζεται και μέσα στις κοινές σχολές ανάμεσα στα διαφορετικά πεδία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 37 κοινές σχολές ανάμεσα στο 1ο και 2ο πεδίο. Μπορείς να εισαχθείς σε τμήματα: Παιδαγωγικών, Νηπιαγωγών, Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Μουσικών Σπουδών, Βρεφονηπιοκομίας κλπ διαγωνιζόμενος σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.

Ένα αποτέλεσμα της παραπάνω στρέβλωσης είναι: Το 86% περίπου των εισαγομένων στα παιδαγωγικά τμήματα να προέρχεται από θεωρητική κατεύθυνση και μόνο 14% περίπου των εισαγομένων στα παιδαγωγικά τμήματα να  προέρχεται από θετική και τεχνολογική κατεύθυνση. Το στοιχείο αυτό ανακοινώθηκε στο 29ο Συνέδριο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στη Καλαμάτα   ως ένας από τους παράγοντες που τα παιδιά στο δημοτικό δεν μαθαίνουν μαθηματικά στο βαθμό που θα έπρεπε.

Για να είναι το σύστημα δίκαιο πρέπει για κάθε μια σχολή όλοι οι υποψήφιοι να διαγωνίζονται στα ίδια μαθήματα με τον ίδιο τρόπο. Έτσι μόνο μπορείς να κάνεις συγκρίσεις επιδόσεων. Με το υπάρχον σύστημα συγκρίνονται ανόμοια πράγματα.

Καλοδήμος Δημήτρης
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας

http://sep4u.gr/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 23/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γάζα
Γάζα: Νέο σφυροκόπημα από το Ισραήλ – Ανεστάλη ο εμβολιασμός κατά της πολιομυελίτιδας

Σήμερα σημειώθηκε μία από τις πιο βίαιες επιθέσεις των τελευταίων εβδομάδων από τον ισραηλινό στρατό κατά της Λωρίδας της Γάζας,...

Γάζα: Νέο σφυροκόπημα από το Ισραήλ – Ανεστάλη ο εμβολιασμός κατά της πολιομυελίτιδας
putin_7.jpg
Πρόθυμος ο Πούτιν να συζητήσει την παύση των επιθέσεων σε μη στρατιωτικές υποδομές
Ρωσία και Ουκρανία: Διερευνούν το ενδεχόμενο κατάπαυσης επιθέσεων σε μη στρατιωτικές υποδομές
Πρόθυμος ο Πούτιν να συζητήσει την παύση των επιθέσεων σε μη στρατιωτικές υποδομές