Το Υπουργείο Παιδείας έχοντας χάσει με τις αυθαίρετες, οριζόντιες και καταστροφικές πρωτοβουλίες του περί καταργήσεων, απολύσεων, υποχρεωτικών μεταθέσεων, την -όποια- αξιοπιστία του και κυρίως την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων συνολικά, επιχειρεί να μεταθέσει την πολιτική ατζέντα, ανοίγοντας επειγόντως, μέσα στο δεκαπενταύγουστο τον εθνικό διάλογο για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο και τελικά για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή το σύνηθες και διαχρονικό άλλοθι της εκπαιδευτικής πολιτικής, που αναπαράγει κοινωνικά αντανακλαστικά και εκπαιδευτικές παθογένειες, επειδή δεν μπορεί να προτείνει και να εφαρμόσει ένα σύγχρονο, λειτουργικό και αποτελεσματικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Το Υπουργείο Παιδείας, τα τελευταία χρόνια, νομοθετεί χωρίς ειρμό και σύστημα, κομπάζοντας ότι επιτελεί ηράκλειο άθλο καθαρμού, επιλέγοντας στην επιχειρηματολογία του την «κόπρο του Αυγεία» αφού δεν φαίνεται να έχει διακρίνει στην εκπαιδευτική πραγματικότητα τα «μήλα των Εσπερίδων». Για αυτό δεν έκρινε αναγκαίο να καλέσει εκ των προτέρων –πριν οι σύμβουλοι ή οι «αξιοκρατικά» επιλεγμένοι, συχνά ανώνυμοι, ειδικοί καθαρογράψουν την τελική τους πρόταση- σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα – δηλαδή εκείνην που θα κληθεί να επιτελέσει τον άθλο - να ακούσει το όραμά της (τι θα ήθελε), αλλά και το τι θα μπορούσε να πραγματοποιήσει (το εφικτό). Αντίθετα αποφάσισε χωρίς διάλογο, και επέλεξε τους συνομιλητές της, εξυπηρετώντας οποιονδήποτε άλλο στόχο, παρά τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Έτσι σχεδιάζει, έτσι διοικεί, έτσι τεκμηριώνει, έτσι αξιολογεί, στο τέλος κομπάζει και φεύγοντας επιχαίρει, που θα συνεχίσει την πολιτική της καριέρα σε άλλο υπουργείο.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, πριν την ανακοίνωση της έναρξης διαλόγου με τους πάντες για μια ακόμη μεταρρύθμιση, οφείλει να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
• Γιατί το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είτε δεν συγκαλείται, είτε όταν συγκαλείται (2011) δεν λαμβάνεται υπόψη;
• Γιατί γίνεται, διαχρονικά επίκληση των Πρακτικών του Συμβούλιου Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του 2009, αφού η ουσία των όσων είπε δεν λαμβάνεται υπόψη;
• Πώς είναι δυνατό να σχεδιάζεται η λειτουργία του Γενικού & Τεχνολογικού Λυκείου χωρίς να έχει διατυπωθεί στοιχειωδών το Πρόγραμμα Σπουδών του και κυρίως χωρίς να διασφαλισθεί η αποτελεσματική λειτουργία του (επάρκεια υποδομών, εκπαιδευτικού προσωπικού, χρηματοδότησης, διοικητικής και επιστημονικής καθοδήγησης);
• Πώς είναι δυνατό να σχεδιάζεται η λειτουργία της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όταν ακόμη δεν έχει διατυπωθεί το πρόγραμμα σπουδών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (Δημοτικό & Γυμνάσιο);
Η ΟΙΕΛΕ εκτιμώντας ότι η συγκεκριμένη επιλογή της πολιτικής ηγεσίας είναι καιροσκοπική και θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος έχει ανταποκριθεί στο κάλεσμα για κοινό σχεδιασμό και κοινή δράση με όλες τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες.
Στο πλαίσιο αυτό , σήμερα στα γραφεία της ΟΛΜΕ, πραγματοποιήθηκε συνάντηση των προέδρων ΟΛΜΕ Θέμι Κοτσιφάκη και ΟΙΕΛΕ Μιχάλη Κουρουτού, προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση και να ανιχνεύσουν κοινούς τρόπους δράσεις. Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό και δημιουργικό κλίμα επιβεβαίωσε την πρόθεση των δύο ομοσπονδιών να συνεργασθούν σε όλα τα επίπεδα δράσης, θέτοντας τους μηχανισμούς τους σε πλήρη κινητοποίηση.
http://left.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη