Προς το Σχολικό Σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης κον Μαυρόπουλο
Κοινοποίηση κα Καραμάνου, Διευθύντρια Δ/νσης Δευτερ. Εκπ. Εύβοιας
- κους, κες διευθυντές /ντριες σχολικών μονάδων νομού Εύβοιας
- Υπεύθυνους υποστηρικτικών δομών ν. Εύβοιας
- ΕΛΜΕ Εύβοιας
- ΠΑΝΕΚΦΕ
Απάντηση στη κλήση σας για την αξιολόγησή μου στα πλαίσια του Π.Δ.152/2013
Τα τελευταία 5 χρόνια επιχειρείται από τη κυβέρνηση, μια άνευ προηγουμένου επιβάρυνση των μαθητών και των καθηγητών, τόσο στο διδακτικό έργο, όσο και στο γραφειοκρατικό. Παράλληλα το υπουργείο υπο-χρηματοδοτεί και υπο-στελεχώνει όλες τις δομές της παιδείας, δηλαδή δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η αξιολόγηση σε αυτές τις συνθήκες σημαίνει «να δούμε ποιος αντέχει και τους υπόλοιπους, καθηγητές και μαθητές να τους διώξουμε, ειδικά από το λύκειο». Γιατί αλήθεια υπάρχει τράπεζα θεμάτων μόνο στο λύκειο; Αφού είναι τόσο πετυχημένο μέτρο που αναβαθμίζει τη παιδεία γιατί δεν εφαρμόζεται και στο γυμνάσιο και στο πανεπιστήμιο; Γιατί η ύλη στις Πανελλήνιες θα τριπλασιαστεί του χρόνου; Ποια είναι η παιδαγωγική αξία αυτού του μέτρου;
Ακόμη όμως κι αν ήταν ιδανικές οι συνθήκες, μια αξιολόγηση σε μια κοινωνία που αποτελείται από διακριτές τάξεις, θα είχε σαν συνέπεια οι γονείς να προσπαθούν να γράψουν τα παιδιά τους στα καλύτερα σχολεία. Τα σχολεία αυτά λόγω της πληθώρας των αιτήσεων θα έπρεπε ή να βάλουν εισαγωγικές εξετάσεις ή να βάλουν δίδακτρα, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία θα ξέμεναν από καλούς μαθητές. Το αποτέλεσμα θα ήταν τα καλά σχολεία να γίνονται καλύτερα και τα κακά χειρότερα. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα ιδανικά ενός παιδαγωγού, που πρέπει να είναι γενική παιδεία για ΟΛΑ τα παιδιά. Όλα αυτά έχουν ήδη εφαρμοστεί στις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ με τραγικά αποτελέσματα για τα σχολεία των λαϊκών γειτονιών.
Με την αξιολόγηση η κυβέρνηση αποσείει τις ευθύνες της για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και τη μεταβιβάζει στις πλάτες των σχολείων και των καθηγητών. Συμβαίνει λοιπόν το εξής εξωφρενικό: η κυβέρνηση να επιβάλλει ένα εξοντωτικό μαραθώνιο εξετάσεων και να κατηγορεί μετά σχολεία, μαθητές και καθηγητές γιατί δε μπορούν να παρακολουθήσουν. Το ακριβώς αντίθετο πρέπει να γίνει: να καταργηθούν οι πανελλήνιες, να γίνει το λύκειο σχολείο αποκλειστικά γενικής παιδείας και να μειωθεί δραματικά η ύλη. Η δε αξιολόγηση πρέπει να στραφεί αποκλειστικά προς τη κυβέρνηση για το αν υποστηρίζει αποτελεσματικά ένα τέτοιο σχολείο.
Οι ευθύνες όσων συμμετάσχουν στη διαδικασία, σαν αξιολογούμενοι, αλλά κυρίως σαν αξιολογητές είναι μεγάλες μια και στρέφονται εναντίον του κλάδου τους και του λαού γενικότερα.
Με αυτές τις σκέψεις σας δηλώνω ότι αρνούμαι να γίνω συνεργός στην αποπομπή χιλιάδων μαθητών από το λύκειο και αρνούμαι να συνεργαστώ στις διαδικασίες αξιολόγησης. Για το σκοπό αυτό θα κάνω χρήση της απεργίας-αποχής που έχει κηρύξει το σωματείο μου.
Γιάννης Μίχας
Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Εύβοιας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη