Thumbnail
Συντονιστική Επιτροπή Μεταταγμένων

Παρατηρήσεις  - Συνοπτικές Σημειώσεις στο υπόμνημα που κατέθεσε η ΔΟΕ στον Υπουργό Παιδείας σχετικά με τα προβλήματα στην Π.Ε. στο σκέλος που αφορά στις υποχρεωτικές μετατάξεις.

Παραθέτοντας  αποσπάσματα  του υπομνήματος που κατέθεσε η ΔΟΕ στον Υπουργό Παιδείας σχετικά με τα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,  που αφορούν κατά κύριο λόγο στο θέμα των υποχρεωτικών μετατάξεων, καταθέτουμε τις συνοπτικές σημειώσεις -  παρατηρήσεις μας.

 Α. Αναφέρει η Δ.Ο.Ε. στα εν λόγω αποσπάσματα:

1. « …..Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τοποθετήθηκε ξεκάθαρα σχετικά με τις άδικες και  πέρα από νομικούς κανόνες «υποχρεωτικές» μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (επί υπουργίας κ. Αρβανιτόπουλου και κ. Λοβέρδου),  δίχως κανένα εκπαιδευτικό προγραμματισμό, με αδιαφανείς διαδικασίες και όχι μόνο δεν έλυσαν αλλά δημιούργησαν πρόσθετα προβλήματα στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στους λειτουργούς της….».

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ  ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Βεβαίως και υπήρχαν νομικοί  κανόνες για τις «υποχρεωτικές» μετατάξεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

 Κατ’ αρχήν ο Ν. 4172/2013 και δεύτερον οι διατάξεις τόσο του Υπαλληλικού Κώδικα όσο και του Διοικητικού Δικαίου, σύμφωνα με τις οποίες, μεταξύ των άλλων, δεν είναι ανακλητέες οι  μετατάξεις μετά την παρέλευση διετίας, η οποία, (διετία ), βεβαίως παρήλθε.

  Επιπλέον ούτε άδικες υπήρξαν καθώς ΚΑΙ η Ελληνική  Δικαιοσύνη απεφάνθη με την δικαστική απόφαση 1672/2015 του Διοικητικού  Εφετείου  Αθηνών ότι «δεν  τίθεται ζήτημα αντίθεσης των προεκτιθέμενων διατάξεων (άρθρου 82 παρ.11 ν.4172/2013)  προς τις αρχές της ισότητας, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των διοικουμένων καθώς και προς το άρθρο 21 παρ.1 του Συντάγματος περί προστασίας της οικογένειας»….

2.  «…Στη διάρκεια της θητείας των κ.κ. Μπαλτά και Κουράκη πραγματοποιήθηκε διάλογος ο οποίος πέρα από το ότι δεν ολοκληρώθηκε ποτέ δημιούργησε νέα αναστάτωση και αντιπαραθέσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι είναι επιβεβλημένη η επανεξέταση του συνόλου των μετατάξεων,  με βάση τη νομιμότητα και τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και η άρση όλων των αδικιών που δημιούργησαν…».

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Περιλαμβάνουν όπως αντιλαμβάνεστε τους μεταταγμένους τόσο των προϋφιστάμενων όσο και των νεοεισερχόμενων ειδικοτήτων στην Π.Ε. αλλά και τους μεταταγμένους σε διοικητικές θέσεις διότι ο Ν.4172/2013 είναι κοινή «νομική μήτρα» για ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ και η Δ.Ο.Ε. γνωρίζει ότι ΔΕΝ μπορεί να κάνει κανενός είδους διαχωρισμό ειδικοτήτων μεταταγμένων γι’ αυτό και αναφέρεται στο  ΣΥΝΟΛΟ των μετατάξεων  ( 4000 περίπου ) .

3. «…Πέρα και πάνω απ’ όλα, όμως, πιστεύουμε  ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην απόδοση οργανικών θέσεων για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, σύμφωνα με την καταγραφή των αναγκών που πραγματοποιήθηκε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης το προηγούμενο χρονικό διάστημα…».

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ  ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η Δ.Ο.Ε., γίνεται φανερό, ότι φάσκει και αντιφάσκει.

 Τη μια ζητά  την επανεξέταση ΤΟΥ  ΣΥΝΟΛΟΥ, ( 4000 περίπου ),ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ και την άλλη, αμέσως μετά, απόδοση οργανικών για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων !!!  

4. «….  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έλαβε από την απελθούσα πολιτική ηγεσία τη διαβεβαίωση ότι θα επανεξετάζονταν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων που από το 2011 και μετά, με πρόσχημα τη δημιουργία των σχολείων ΕΑΕΠ καθώς και τoν «εξορθολογισμό»  στην εκπαίδευση, οδήγησαν στην  υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα και το κλείσιμο σχολικών μονάδων καίριας σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες.

Δυστυχώς και αυτή η διαβεβαίωση αποδείχτηκε εύκολη, ανέξοδη και φυσικά δίχως αντίκρισμα. Τουναντίον όλο και συχνότερα ακούγονται «φήμες» για νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων. Η αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις είναι καθημερινή πρακτική παραβίασης μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων που με το πρόσχημα της έλλειψης κονδυλίων για προσλήψεις εκπαιδευτικών τείνει να επαναφέρει στην πράξη το προ του 2006 απαράδεκτο καθεστώς του 1:30.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. απαιτεί την άρση όλων των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από το 2011 κι έπειτα και τη δέσμευση όχι μόνο για τη διατήρηση και κατοχύρωση του 1:25 αλλά και το διάλογο με προοπτική την περαιτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών στις  τάξεις, κάτι που μόνο θετικά αποτελέσματα θα αποφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

•    Στην ίδια αυταρχική κατεύθυνση με το κύμα συγχωνεύσεων και υποβιβασμών σχολικών μονάδων κινείται και η παγιωμένη τα τελευταία χρόνια τακτική της διοίκησης για υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσχηματικά χαρακτηρίζονται ως πλεονάζοντες (αφού προηγουμένως αναστέλλεται η λειτουργία των δομών όπου εργάζονται όπως για παράδειγμα τα Ολοήμερα τμήματα και οι τάξεις υποδοχής ή συγχωνεύονται τάξεις στα σχολεία τους).

Η εργασιακή ασφάλεια είναι απαραίτητο συστατικό στοιχείο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επανειλημμένα έχει καταγγείλει τέτοιου είδους μεθοδεύσεις ενώ έχει ακολουθήσει και τη νομική οδό για να αποτρέψει τέτοιου είδους ενέργειες.

Ζητάμε από την πολιτική ηγεσία να μεριμνήσει για την αποκατάσταση του κλίματος εργασιακής ασφάλειας και σταθερότητας στις σχολικές μονάδες…».

 ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ  ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Ενώ συμφωνούμε με τις ανωτέρω παρατηρήσεις πρέπει να σημειωθεί ότι  η Δ.Ο.Ε. αυτοαναιρείται στην περίπτωση των μεταταγμένων εκπαιδευτικών,  διότι ενώ ζητά «από  την πολιτική ηγεσία να μεριμνήσει για την αποκατάσταση του κλίματος Εργασιακής Ασφάλειας και σταθερότητας στις σχολικές μονάδες», την ίδια στιγμή ζητά   ΚΑΙ   «επανεξέταση του συνόλου, ( 4000 περίπου ), των μετατάξεων»,   ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΜΕΤΑΤΑΧΘΕΝΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ    αλλά,  όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ΚΑΙ ταυτόχρονη αποσταθεροποίηση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων στις οποίες είναι ΗΔΗ ενταγμένοι αρμονικά οι μεταταγμένοι όλων των ειδικοτήτων !!!

5.  «….Στο πλαίσιο αυτό ζητάμε και την άμεση κατάργηση του ΠΔ 48/2014 περί υποχρεωτικών μεταθέσεων «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης…».

 ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ  ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Πρέπει να επισημάνουμε ότι είμαστε και εμείς αντίθετοι στις συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων αλλά και στις υποχρεωτικές μεταθέσεις, διότι δεν είναι δυνατόν να ξεριζώνονται οι εκπαιδευτικοί από τις οικογενειακές τους εστίες, με το πρόσχημα των προκαλούμενων, από αποφάσεις της Διοίκησης, «υπεραριθμιών» !

Β.     Μας έχει συνηθίσει η Δ.Ο.Ε. σε αυτοαναιρούμενες θέσεις ως προς το θέμα των υποχρεωτικών  μετατάξεων.

 Αναμένουμε με αγωνία μια ξεκάθαρη και όχι αντιφάσκουσα  θέση της για το «επίμαχο θέμα», που να αντιμετωπίζει  ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ  των μεταταγμένων   συναδέλφων  ΟΛΩΝ   ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ , ( 4000 περίπου ),  που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως ισότιμους  συναδέλφους - τους  οποίους, μεταταγμένους,  θέλουμε να πιστεύουμε ΚΑΙ εκπροσωπεί ως Ομοσπονδία Εργαζομένων   -   θέτοντας τους  υπό την προστασία της      ΚΑΙ ΟΧΙ,    όπως προκύπτει από  την σχετική θέση -  προτροπή της   προς το Υπουργείο, ΩΣ  συναδέλφους με αμφισβητούμενο εργασιακό καθεστώς – υπηρεσιακή κατάσταση και ως εκ τούτου Εργασιακή Ανασφάλεια,  , δηλαδή ως αποπαίδια της,  (διάβαζε θέση της για  «επανεξέταση του συνόλου, ( 4000 περίπου ), των μετατάξεων» ενώ την ίδια  στιγμή  ΔΗΘΕΝ ζητά απόδοση οργανικών) !!!

Καλούμε τέλος, για μια ακόμη φορά, τη Δ.Ο.Ε. να λειτουργήσει  ως Ομοσπονδία ΕΝΩΤΙΚΑ, προασπίζοντας  αφενός την υπηρεσιακή  κατάσταση αφετέρου διεκδικώντας συνθήκες Εργασιακής Ασφάλειας για το ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ.
 

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΤΑΤΑΓΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ Ν.4172/2013

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»