Thumbnail
Ενωση Ελλήνων Φυσικών

 

Μη μας αδικείτε ...κι άλλο!

Αξιότιμοι κύριοι/ες,

Με το παρόν υπόμνημα θα θέλαμε να σας επισημάνουμε το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί μετά τις προσλήψεις 1ης και 2ης φάσης αναπληρωτών καθηγητών στον κλάδο ΠΕ04-01.

Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στις προσλήψεις Φυσικών (ΠΕ04-01) οι οποίες ανέρχονται στις  148, χημικών (ΠΕ04-02) οι οποίες ανέρχονται στις 103 και Βιολόγων (ΠΕ04-04) οι οποίες ανέρχονται στον εντυπωσιακό αριθμό των 361!!!

Ήταν αναμενόμενο ότι θα προκύψει κάποια διαφορά αριθμών προσλήψεων μεταξύ Φυσικών και Βιολόγων. Είναι συνέπεια των ισάριθμων περίπου ωρών διδασκαλίας του νέου Αναλυτικού Προγράμματος  που έχει δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη ζήτηση  Βιολόγων από τις κατά τόπους διευθύνσεις για την κάλυψη των κενών τους ειδικά για τα Λύκεια. Η σημαντική αλλοίωση της κατανομής των ειδικοτήτων  ΠΕ04 που παρατηρούμε από την αρχή αυτής της σχολικής  χρονιάς,  όμως, ξεπερνά κάθε φαντασία.

Πιο συγκεκριμένα:

Η αναλογία προσλήψεων Φυσικών - Βιολόγων την προηγούμενη σχολική χρονιά 2014-15 ήταν περίπου 1:1, ήτοι: (324 αναπληρωτές Φυσικοί έναντι 331 αναπληρωτών Βιολόγων).

Τη φετινή σχολική χρονιά η αναλογία προσλήψεων Φυσικών - Βιολόγων είναι περίπου 1:3!!!! ήτοι: (148 αναπληρωτές Φυσικοί έναντι 361 αναπληρωτών Βιολόγων).

Είναι απορίας άξιο τα παραπάνω νούμερα αν αναλογιστεί κανείς τα περσινά κενά και τις αντίστοιχες προσλήψεις με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις των Φυσικών.

Δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση ο μειωμένος αριθμός προσλήψεων του κλάδου των Φυσικών (ΠΕ04-01). Πολύ απλά τα νούμερα δεν βγαίνουν και είναι παγκοσμίως αποδεκτό ότι οι «αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια».

Η παραπάνω αναλογία προσλήψεων δημιουργεί εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα όπως:

Α. Οξύτατα κοινωνικά προβλήματα διότι οδηγούνται στην ανεργία συνάδελφοι οι οποίοι μέχρι σήμερα  έχουν μεγάλες προϋπηρεσίες, εργάζονταν συνεχώς τα προηγούμενα χρόνια στηρίζοντας το δημόσιο σχολείο σε όλη την Ελλάδα.

Β. Εργάζονται Βιολόγοι ακόμη και από τον πίνακα Γ χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία στο χώρο της εκπαίδευσης.

Γ. Υπάρχουν πολλά παράπονα από σχολεία της Περιφέρειας και του Κέντρου ότι το μάθημα της Φυσικής και ειδικά της κατεύθυνσης διδάσκεται επί το πλείστον από ειδικότητες που το έχουν ως Β' ανάθεση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανεπαρκή διδασκαλία και εκπαίδευση των μαθητών σε βασικό μάθημα προετοιμασίας για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή ότι το μάθημα της Φυσικής είναι βασικό στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και συμβάλλει αποφασιστικά στην δόμηση παραγωγικής σκέψης. Δεν είναι τυχαίο ότι μαζί με τα Μαθηματικά διδάσκεται σε όλες τις σχολές Θετικών επιστημών καθώς και στις Πολυτεχνικές Σχολές. Παρακολουθούμε με λύπη την απαξίωση ενός μαθήματος που στήριξε την εκπαίδευση στη χώρα μας προς όφελος μαθημάτων που παρέχουν απλώς εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Σημειώνουμε ότι η διαμόρφωση τρόπου σκέψης είναι σημαντική στην εποχή μας όπου η βασική δεξιότητα που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενος είναι «να μαθαίνει πως να μαθαίνει». Επιπρόσθετα η γνώση της Φυσικής είναι σημαντική στον επιστημονικό αλφαβητισμό ενός πολίτη μιας δημοκρατικής κοινωνίας που θα κληθεί να έχει άποψη για σύγχρονα θέματα όπως π.χ. η πυρηνική ενέργεια που σημειωτέον δεν διδάσκεται με το σημερινό αναλυτικό πρόγραμμα.

Συνοψίζοντας, πρέπει πριν από την πρόσληψη της 3ης φάσης να εξορθολογιστεί η προαναφερόμενη δυσαναλογία προσλήψεων η οποία δημιουργεί πολλά προβλήματα είτε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων και την εκπαίδευση των παιδιών είτε στην ανεργία των συναδέλφων αυτούς τους δύσκολους καιρούς σύμφωνα πάντα και με τις εξαγγελίες της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για τη στήριξη του Δημόσιου σχολείου.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, δεν αντιπαρατίθεται με κανέναν επιστημονικό κλάδο, ούτε και απαξιώνει τη σπουδαιότητα κανενός γνωστικού αντικειμένου.

Στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων μας απορώντας εύλογα για την αναλογία προσλήψεων που έχει διαμορφωθεί τη φετινή σχολική χρονιά.

Θεωρούμε ότι η πρόσφατη αναλογία προσλήψεων απαξιώνει συναδέλφους καθηγητές με εμπειρία και προϋπηρεσίες 40, 50 ή και περισσότερων μηνών που έχουν στηρίξει το Δημόσιο Σχολείο ανεξάρτητα από το ορεινό ανάγλυφο ή το απομακρυσμένο των νησιών  σε όλη την Ελλάδα.

Ένωση Ελλήνων Φυσικών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα