Σε απάντηση προς το Σχέδιο διάταξης για τις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών, το οποίο δημοσιεύτηκε στις 8-4-2016, στην σελίδα του Υπουργείου Παιδείας, δηλώνουμε την συμφωνία μας κατά ένα μεγάλο ποσοστό ως προς το περιεχόμενο του, εκτός από μια τραγική παράλειψη στην οποία δε μπορούμε να αντιληφθούμε πώς υποπέσατε. Καταρχήν διαπιστώσαμε με μεγάλη ικανοποίηση ότι επιτέλους οι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών περνάν στην εποπτεία του ΑΣΕΠ, την μοναδική ελληνική ανεξάρτητη αρχή που διασφαλίζει την ορθότητα των προσλήψεων τακτικού και εποχικού προσωπικού στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Προχωρώντας στην ανάγνωση του σχεδίου διακρίναμε ότι τα κριτήρια μοριοδότησης διακρίνονται σε τέσσερις κατηγορίες:
Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία
Επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π.
Ακαδημαϊκά κριτήρια
Κοινωνικά κριτήρια
Διαβάζοντας έπειτα τη μοριοδότηση των ακαδημαικών κριτηρίων διαπιστώσαμε ότι σαν ακαδημαικό κριτήριο αναφέρεται μόνο το πτυχίο!!! Να σας ενημέρωσουμε εδώ ότι ακαδημαικά κριτήρια ανγνωρισμένα και αποδεκτά από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα είναι και τα μεταπτυχιακα και τα διδακτορικά!!! Να σας ενημερώσουμε επίσης ότι δεν έχει βγεί ποτέ προκήρυξη υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ για την πλήρωση θέσεων επιστημονικού προσωπικού, στην οποία δεν λαμβάνοταν και δε μοριοδοτούνταν ανάλογα τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά. Η συγκεκριμένη σας πρωτοτυπία ξεπερνάει κάθε προηγούμενο και δεν μπορούμε ούτε να διανοηθούμε με πιο σκεπτικό προχωρήσατε σε αυτή. Να συμπληρώσουμε εδώ προς αποφύγή παρεξηγήσεων οτι αναφερόμαστε σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά α) συναφή με το αντικείμενο β) συναφή με τις επιστήμες της αγωγής ή τη διδακτική του αντικειμένου.
Ως εκ τούτου απαιτούμε την άμεση προσθήκη όλων των αναγνωρισμένων ακαδημαικών κριτήριων στη διάταξη νόμου, όπως ισχύει εξάλλου και σε όλες τις υπόλοιπες προκηρύξεις επιστημονικού προσωπικού του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Επιπλέον απαιτούμε την προσμέτρηση της προυπηρεσίας στο σύνολο της και όχι με συγκεκριμένο όριο.
Η συνολική πρόταση μας λοιπόν είναι η εξής:
Οι Πίνακες αναπληρωτών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να καταρτίζονται με βάση τα ακόλουθα προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από την αθροιστική βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων:
α) Επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π.
Η επιτυχία κατά τον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. μοριοδοτείται με ένα (1) μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα που συγκέντρωσε ο υποψήφιος πάνω από τη βαθμολογική βάση. Η επιτυχία κατά τον αντίστοιχο προτελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. μοριοδοτείται με μισό (0.5) μόριο για κάθε βαθμολογική μονάδα που συγκέντρωσε ο υποψήφιος πάνω από τη βαθμολογική βάση.
β) Ακαδημαϊκά Κριτήρια
Πτυχίο: Προστίθεται ο βαθμός σε δεκάβαθμη κλίμακα του βασικού πτυχίου, ακέραιος ή κλασματικός, αφού αφαιρεθεί το 5 που αποτελεί τη βάση για την απονομή του. Αν ο βαθμός του πτυχίου είναι σε άλλη κλίμακα ανάγεται στη δεκάβαθμη κλίμακα με άριστα το δέκα 10.
Μεταπτυχιακός τίτλος στην ειδικότητα του κλάδου: 2 μόρια
Μεταπτυχιακός τίτλος στη διδακτική της ειδικότητας του κλάδου ή στα παιδαγωγικά: 3 μόρια
Διδακτορικός τίτλος στην ειδικότητα του κλάδου: 4 μόρια
Διδακτορικός τίτλος στη διδακτική της ειδικότητας του κλάδου ή στα παιδαγωγικά: 5 μόρια
γ) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία
Η προϋπηρεσία από 0 έως και 8 μήνες: 0,10 μονάδες για κάθε μήνα
- Η προϋπηρεσία από 8 έως και 16 μήνες: 0,15 μονάδες για κάθε μήνα
- Η προϋπηρεσία από 16 έως και 24 μήνες: 0,20 μονάδες για κάθε μήνα
- Η προϋπηρεσία από 24 έως και 32 μήνες: 0,30 μονάδες για κάθε μήνα
- Η προϋπηρεσία από 32 έως και 40 μήνες: 0,35 μονάδες για κάθε μήνα
- Η προϋπηρεσία από 40 έως και 60 μήνες: 0,40 μονάδες για κάθε μήνα
Κανένα όριο στα μόρια της προυπηρεσίας. Αναγνώριση του συνόλου της προυπηρεσίας όλων των αναπληρωτών.
Για τον υπολογισμό των ανωτέρω μονάδων λαμβάνεται υπ’ όψιν η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή. Συγκεκριμένα, λαμβάνεται υπ’όψιν η προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 34 του άρθρου 6 του ν.3027/2002 (Α΄ 152), όπως ισχύει, της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του ν.3194/2003 (Α΄ 138) όπως ισχύει, καθώς και της παρ.4 του άρθρου 41 του ν.3762/2009 όπως ισχύει.
δ) Κοινωνικά κριτήρια
Τα κοινωνικά κριτήρια καθώς και η μοριοδότησή τους είναι τα προβλεπόμενα στην περίπτωση δ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 3, σε συνδυασμό με το άρθρο 52 του ν.4115/2013 (Α΄24). Σε περίπτωση ύπαρξης μόνιμης αναπηρίας του υποψήφιου εκπαιδευτικού κατά ποσοστό 67% και άνω, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να είναι ικανός για την άσκηση εκπαιδευτικού έργου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και η αναπηρία του δεν πρέπει να οφείλεται σε θέματα ψυχικής υγείας.
Ειδική Αγωγή
Τέλος μια σημαντική υποσημείωση που αφορά μόνο την Ειδική Αγωγή. Επισημαίνεται πολύ σωστά ότι σε περίπτωση που κάποιος είναι κάτοχος και διδακτορικού και μεταπτυχικού Ειδικής Αγωγής, θα μοριοδοτείται μόνο ο διδακτορικός τίτλος και όχι αθροιστικά και οι δύο μαζί. Αυτό το πράγμα εξάλλου ισχύει σε όλες τις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ.
Απαιτούμε το ίδιο να ισχύει και για όσους είναι κάτοχοι διδακτορικού και σεμιναρίου και αντίστοιχα μεταπτυχιακού και σεμιναρίου και όχι το σεμινάριο να μετράει αθροιστικά στους δύο προαναφερόμενους τίτλους, πράγμα που συνέβαινε μέχρι τώρα και δημιουργούσε τεράστιες αδικίες. Δεν έχει καμία λογική να μην αθροίζεται το διδακτορικό με το μεταπτυχιακό, αλλά ταυτόχρονα να αθροίζεται το διδακτορικό με το σεμινάριο και αντιστοίχα το μεταπτυχιακό με το σεμινάριο. Λειτούργηστε επιτέλους αξιοκρατικά έστω και σε αυτόν τον ελάχιστο βαθμό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη