Thumbnail

Πρόγραμμα Δια βίου Μάθησης & Εκπαίδευσης
ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ 

Το Μουσείο της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης και Εκπαίδευσης οργανώνει και προσφέρει Πρόγραμμα μουσειακής μάθησης και εμπειρίας.

Σκοπός του Προγράμματος είναι να προσφέρει παιδαγωγικές/ διδακτικές μεθόδους και εργαλεία συμμετοχικής μάθησης και εμπειρίες αναστοχασμού, ψυχαγωγίας και δημιουργικότητας σε εκπαιδευτικούς, πτυχιούχους Σχολών ανθρωπιστικών, παιδαγωγικών και κοινωνικών επιστημών, Σχολών αρχιτεκτονικής, θεάτρου, κινηματογράφου, καλών και εφαρμοσμένων τεχνών, μουσικών σπουδών, δημοσιογραφίας & ΜΜΕ. Ειδικότερος στόχος είναι η επιμόρφωση ενηλίκων για τον εκπαιδευτικό / μαθησιακό ρόλο των μουσείων σήμερα μέσα μουσειακό περιβάλλον και σε αντίστοιχους εκθεσιακούς χώρους («Συλλογή Ελένης Γλύκατζη –Αρβελέρ»), με την ανάπτυξη και υλοποίηση καλών πρακτικών, βιωματικής μάθησης και εικαστικής έκφρασης. Έτσι, το μουσείο καθίσταται ένας ανοικτός χώρος, ένα δια βίου «εργαστήριο εμπειρίας και γνώσης», ένας χώρος παιχνιδιού και μάθησης, όπου αναζητείται η σύνδεση με το παρόν.

Το Πρόγραμμα στοχεύει να εισάγει και να ενισχύσει τους συμμετέχοντες /ουσες στις αρχές μιας διευρυμένης παιδαγωγικής και διδακτικής λειτουργίας του μουσείου, της τοπικής ιστορίας και της πλούσιας εκπαιδευτικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Παράλληλα, θα προσφέρει νέες ευκαιρίες ενδιαφερόντων στην αγορά εργασίας (εφαρμοσμένη παιδαγωγική), με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων και εφαρμογών, και σε ένα συνεχώς ανανεούμενο πεδίο, πέρα από τα συμβατικά μέσα εκπαίδευσης και επικοινωνίας. 

Το Πρόγραμμα έχει διάρκεια τεσσάρων (4) εβδομάδων και 130 ωρών και περιλαμβάνει θεματικές ενότητες, όπως:

    Μουσεία της Εκπαίδευσης σε διάφορες χώρες και στην Ελλάδα σήμερα: Εκπαιδευτική, κοινωνική και διαπολιτισμική διάσταση.
    Θεωρίες μάθησης και Μουσειοπαιδαγωγική.
    Μουσείο, εκπαίδευση και ελεύθερος χρόνος.
    Σχεδιασμός και υλοποίηση μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για μαθητές/ τριες, οικογένειες, παιδιά, ενήλικες, ειδικές κατηγορίες κοινού.
    Δια βίου εκπαίδευση, μουσειακή μάθηση και αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών.
    Αξιολόγηση μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων. 
    Πρακτική Άσκηση και εφαρμογές στο Μουσείο της Εκπαίδευσης & στη «Συλλογή Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ» του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Το Πρόγραμμα απευθύνεται: 

α) σε εκπαιδευτικούς, 
β) σε στελέχη της εκπαίδευσης που επιθυμούν να γνωρίσουν τις μαθησιακές καινοτομίες που προωθούνται σήμερα διεθνώς στο χώρο της μουσειακής εκπαίδευσης, και 
γ) σε όσους /ες πτυχιούχους επιθυμούν να αποκτήσουν γνώσεις σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στα αντίστοιχα πεδία. 
Τα μαθήματα θα γίνονται Παρασκευή απόγευμα και Σαββατοκύριακο.
Μέθοδος διδασκαλίας: Μικτή (δια ζώσης και εξ αποστάσεως).
Στους / στις συμμετέχοντες/ ουσες στο Πρόγραμμα, θα χορηγηθεί βεβαίωση συμμετοχής.
Κόστος συμμετοχής στο Πρόγραμμα: 360 ευρώ
Το πρόγραμμα αποδίδει 5 πιστωτικές μονάδες (5 ECTS). 
Η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει με σειρά προτεραιότητας. 
Μαζί με την αίτηση εγγραφής θα κατατίθενται ηλεκτρονικά: βιογραφικό σημείωμα και τίτλοι σπουδών.

Θα ακολουθήσει 2η αναγγελία για την κατάθεση της ηλεκτρονικής αίτησης.

Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος

Καθηγητής Α. Χουρδάκης
Διευθυντής του Μουσείου της Εκπαίδευσης
Πανεπιστημίου  Κρήτης (το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκάλα γράφει στον πίνακα
Πόσα παιδιά σε κάθε τάξη; ή γιατί το μέγεθος ενός σχολικού τμήματος είναι πολιτικό ζήτημα μείζονος σημασίας
Με ζητούμενο αυτό το αδιανόητο για τα σημερινά δεδομένα πλήθος μαθητών ανά τμήμα, προετοιμάζεται και η νέα σχολική χρόνια.
Πόσα παιδιά σε κάθε τάξη; ή γιατί το μέγεθος ενός σχολικού τμήματος είναι πολιτικό ζήτημα μείζονος σημασίας
πανελ
Πανελλαδικές εξετάσεις: Ανάλυση δυσκολίας θεμάτων και ποσοστά αριστούχων

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2024 χαρακτηρίστηκαν από έντονες διακυμάνσεις στη δυσκολία των θεμάτων και στις επιδόσεις των υποψηφίων, με ορισμένα...

Πανελλαδικές εξετάσεις: Ανάλυση δυσκολίας θεμάτων και ποσοστά αριστούχων
foititikes esties thessalonikis
«Φοιτητικές εστίες σε κατάρρευση: Ζώντας στην εγκατάλειψη της δημόσιας φροντίδας»
Η πρόσφατη κατάρρευση ψευδοροφής στη φοιτητική εστία του Πανεπιστημίου Πατρών ή η πτώση του ασανσέρ στη φοιτητική εστία του ΑΠΘ ήρθαν να υπενθυμίσουν...
«Φοιτητικές εστίες σε κατάρρευση: Ζώντας στην εγκατάλειψη της δημόσιας φροντίδας»
kathigitis
Οικονομική αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών: Επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στην οικονομική ανάπτυξη
Η μισθολογική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών δεν είναι απλώς μια διεκδίκηση του κλάδου, αλλά μια αναγκαία πολιτική επιλογή για ένα καλύτερο μέλλον.
Οικονομική αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών: Επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στην οικονομική ανάπτυξη