Thumbnail
ΑΕΝ Πρέβεζας

Mε κίνδυνο έξωσης από το επάγγελμα του αξιωματικού του εμπορικού ναυτικού απειλούνται 15 φοιτητές - Τυπικούς λόγους επικαλείται η αναπληρώτρια διευθύντρια της ακαδημίας και δεν εγκρίνει την αποφοίτησή τους Δεκαπέντε από τους 28 τελειόφοιτους σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ηπείρου στην Πρέβεζα δεν μπορούν να πάρουν το πτυχίο τους, παρόλο που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Η διευθύντρια της σχολής (για την ακρίβεια πρόκειται για μία καθηγήτρια της σχολής, η οποία εκτελεί χρέη αναπληρώτριας διευθύντριας ελλείψει διορισμένου διευθυντή) αρνείται να υπογράψει το πτυχίο τους. Επικαλείται ως αιτιολογία το γεγονός ότι οι καθηγητές που ανέλαβαν τις πτυχιακές εργασίες των 15 τελειόφοιτων είναι «εργαστηριακοί» (δηλαδή κατώτερης βαθμίδας), ενώ βάσει του νόμου 3450/2006 (αρ.9, παρ. 2) θα έπρεπε να είναι «επιστημονικοί».

Ωστόσο, αφ' ενός μεν το πρόβλημα αυτό οφείλεται στην υποστελέχωση της ακαδημίας λόγω της οικονομικής κρίσης και άλλων προβλημάτων, αφ' ετέρου συνιστά ζήτημα που δεν θα έπρεπε να μετακυλίεται στους φοιτητές. Οι οποίοι, μάλιστα, εξαιτίας της καθυστέρησης στην τελική κρίση των πτυχιακών τους εργασιών και την αποφοίτησή τους, κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν σαν «αναξιόπιστοι» κατά την ορολογία του κλάδου και να τεθούν οριστικά εκτός του επαγγέλματος για το οποίο σπούδαζαν επί τέσσερα χρόνια.

Λαμβάνοντας υπόψιν τις αντικειμενικές ελλείψεις σε επιστημονικό διδακτικό προσωπικό της συγκεκριμένης σχολής, το υπουργείο Ναυτιλίας έχει στείλει σήμα στις 06/11/2015, ορίζοντας ότι θα πρέπει να αναλάβουν πτυχιακές εργασίες και καθηγητές κατώτερων βαθμίδων και όχι μόνο οι «επιστημονικοί», δηλαδή οι μόνιμοι πλοίαρχοι. Παρόλ' αυτά, η αναπληρώτρια διευθύντρια δεν αναγνωρίζει το συγκεκριμένο έγγραφο και αρνείται να συμμορφωθεί στην εντολή του υπουργείου.

Οι σπουδαστές έχουν απευθυνθεί ακόμη και στον εισαγγελέα Πρεβέζης, ο οποίος επικοινώνησε τηλεφωνικά με την αναπληρώτρια διευθύντρια της ΑΕΝ. Και πάλι, όμως το ζήτημα δεν λύθηκε. Παράλληλα, έχει κινηθεί διαδικασία από τον διοικητή της σχολής προκειμένου η διευθύνουσα να παραπεμφθεί σε πειθαρχικό έλεγχο από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας. Παρόλον ότι έχουν ήδη κατατεθεί τρεις αναφορές εις βάρος της, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη σχετικά με την διευθύνουσα, οπότε οι 15 φοιτητές παραμένουν εγκλωβισμένοι στα εσωτερικά προβλήματα της σχολής και άνευ πτυχίου.

Τα προβλήματα της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της Πρέβεζας είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Σεπτέμβριο του 2015 υπήρχαν αναφορές ότι σε μια σχολή πλοιάρχων δεν έχει απομείνει πλέον ούτε ένας καθηγητής με βαθμό πλοιάρχου, καθώς είχε παραιτηθεί και ο τελευταίος εναπομείνας. Οι σπουδαστές παραπονούνται για πλήθος προβλημάτων που καθιστούν την φοίτησή τους στην ΑΕΝ Ηπείρου εξαιρετικά δυσχερή, αυτό όμως που οδηγεί σε απελπισία είναι το τρέχον ζήτημα, με την άρνηση της διευθύντριας να προωθήσει την αποφοίτησή τους. Οι 15 τελειόφοιτοι αγωνιούν, διότι η καθυστέρηση συνεπάγεται περαιτέρω δυσκολίες και κυρίως την απώλεια του δικαιώματος να προσληφθούν σαν ανθυποπλοίαρχοι και να συγκεντρώσουν ώρες θαλάσσιας υπηρεσίας, κάτι θεμελιώδες για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και ανέλιξη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;