Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση της ΠΕΚΑΠ σχετικά με την παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΠΕΘ και τις θέσεις της για τον Κλάδο
Συνάντηση με ΓΓ του ΥΠΠΕΘ
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26/9/2016 η παράσταση διαμαρτυρίας της ΠΕΚΑΠ στο ΥΠΠΕΘ, ως απάντηση σε μια σειρά μέτρων που έλαβε πρόσφατα το Υπουργείο Παιδείας με τα οποία υποβαθμίζεται η παρεχόμενη Πληροφορική Παιδεία και στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης μέλη του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ συναντήθηκαν με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας. Την πλευρά του Υπουργείου εκπροσώπησαν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΠΕΘ Ι. Παντής, ο Διευθυντής Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σ. Μποφιλάτος, ο Διευθυντής Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Γ. Μουστάκας και η σύμβουλος του Υπουργού, Α. Τρίμη. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι του ΔΣ της ΟΛΜΕ, οι οποίοι υποστήριξαν σθεναρά τα αιτήματα του Κλάδου μας.
Αναλυτικότερα η ΠΕΚΑΠ ανέπτυξε τις θέσεις του Κλάδου για:
• Τη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την (α) κατάργηση των δίωρων στήριξης στις ομάδες ερευνητικών θεμάτων στο πλαίσιο του μαθήματος Ερευνητική Εργασία του ΓΕΛ και (β) την κατάργηση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης των υπευθύνων των εργαστηρίων Πληροφορικής.
• Την υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων και του Τομέα Πληροφορικής στα ΕΠΑΛ.
• Τον αντιεπιστημονικό χωρισμό των Πανεπιστημιακών Σχολών Πληροφορικής σε δύο επιστημονικά πεδία.
• Την άδικη μεταχείριση των υποψήφιων εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε θέσεις ευθύνης (ΔΙΕΚ, ΣΔΕ, Σχολικές Μονάδες) λόγω της μη προσμέτρησης στη μοριοδότησή τους της πιστοποίησης ΤΠΕ Επιπέδου Ι.
• Τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση του Κρατικού Πιστοποιητικού ΤΠΕ.
• Την αναστάτωση που έχουν προξενήσει συγκεκριμένες ενέργειες Διευθυντών Εκπαίδευσης οι οποίοι εξαναγκάζουν εκπαιδευτικούς Πληροφορικής – υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής - να αναλάβουν επιπλέον εξωδιδακτικές εργασίες κατά παράβαση του Νόμου.
• Την ανησυχία της για τη δραματική μείωση προσλήψεων Αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ο Γενικός Γραμματέας κος Ι. Παντής απαντώντας τήρησε αδιάλλακτη στάση όσον αφορά την από 19/9/2016 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ, αρνούμενος να την αποσύρει και διατύπωσε την άποψη ότι η στήριξη των ομάδων των διαφόρων ερευνητικών θεμάτων στο εξής θα γίνεται από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό που διδάσκει το μάθημα Ερευνητική Εργασία, χωρίς τη συμμετοχή εκπαιδευτικού Πληροφορικής. Όπως ανέφερε οι εκπαιδευτικοί, όλων των ειδικοτήτων, έχουν πλέον τις απαιτούμενες δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και επέμεινε ότι δεν πρόκειται να δημιουργηθούν πλεονάσματα ωρών στους Πληροφορικούς, χωρίς ωστόσο να παρέχει καμία πειστική εξήγηση που να τεκμηριώνει αυτή την πεποίθηση. Επιπλέον για την κατάργηση της τρίωρης εργαστηριακής απασχόλησης δήλωσε ότι αυτή δόθηκε στο παρελθόν χατηρικά.
Σε ερώτηση για το εάν θα υιοθετηθεί το πόρισμα της «Ομάδας Εργασίας Ανοιχτού Λογισμικού Περιεχομένου και Εξοπλισμού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» στο πλαίσιο του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, το οποίο εισηγείται δίωρο μάθημα Πληροφορικής από την Α’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου, δεν ανέλαβε καμία δέσμευση. Για την κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, αντέτεινε ότι αυτά δεν είναι πολλά και ότι ο Υπουργός για αρκετά εξ αυτών θα δώσει τελικά άδεια λειτουργίας καθ’ υπέρβαση της σχετικής εγκυκλίου, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των μαθητών.
Για τον αντιεπιστημονικό χωρισμό των σχολών Πληροφορικής σε δύο διαφορετικά επιστημονικά πεδία καθώς και για τον αποκλεισμό των μαθητών της ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής από πολλές Σχολές και Τμήματα Πληροφορικής, έριξε τις ευθύνες στα Πανεπιστημιακά Τμήματα, αποφεύγοντας επί της ουσίας να τοποθετηθεί για τις στρεβλώσεις του εξεταστικού συστήματος. Για το Κρατικό Πιστοποιητικό ΤΠΕ ενημέρωσε ότι η αρμόδια επιτροπή προχωρά και σύντομα θα ολοκληρώσει τις εργασίες της, χωρίς όμως να δώσει ακριβή χρονοδιαγράμματα.
Για την εγκύκλιο του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης με την οποία κατά παράβαση του σχετικού Νόμου υποδεικνύεται η ανάθεση επιπλέον εξωδιδακτικών εργασιών στους υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής, αναγνώρισε ότι έχει γίνει παρερμηνεία και δεσμεύτηκε ότι θα αποσταλούν σαφείς οδηγίες σε όλες διευθύνσεις ΠΕ και ΔΕ για την πιστή εφαρμογή του Νόμου. Για την μη προσμέτρηση μορίων πιστοποίησης ΤΠΕ Επιπέδου Ι στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής για τις θέσεις ευθύνης σε ΔΙΕΚ, ΣΔΕ και Σχολικές Μονάδες αναγνώρισε το δίκαιο του αιτήματός και είπε πως θα εξεταστεί.
Για το αίτημα των Αναπληρωτών εκπαιδευτικών Πληροφορικής να δοθούν στη δημοσιότητα τα κενά Πληροφορικής σε όλη την Ελλάδα, οι εκπρόσωποι του Υπουργείου ανέφεραν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην αξιοπιστία των στοιχείων του My School με ευθύνη των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, με αποτέλεσμα τα στοιχεία να μην είναι αξιόπιστα, ενώ δεν απάντησαν για τη δραματική μείωση του αριθμού των προσληφθέντων. Όσον αφορά τη Β’ φάση προσλήψεων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τόνισαν ότι περιμένουν την εκ νέου διάθεση των πλεοναζόντων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας, μετά και την αφαίρεση των ωρών της Ερευνητικής Εργασίας και εν συνέχεια θα ακολουθήσει.
Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε εκτενώς σε προγράμματα που θα ξεκινήσουν στο άμεσο μέλλον και αφορούν δράσεις ενίσχυσης του Ψηφιακού Σχολείου. Για τα προγράμματα αυτά δήλωσε πως βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και ότι εκτός από το ότι έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι πόροι υπάρχει και η έγκριση της γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκαν η δημιουργία/αναβάθμιση σχολικών εργαστηρίων Πληροφορικής (Edulab) η οποία θα χρηματοδοτηθεί από χρηματοοικονομικό θεσμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Open Education) και η ενίσχυση των Σχολικών Βιβλιοθηκών, δομές στις οποίες το Υπουργείο Παιδείας θα ήθελε να εμπλακούν και να συμμετάσχουν ενεργά οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής. Η ΠΕΚΑΠ σε ανταπάντηση σημείωσε ότι οι παραπάνω δράσεις ενίσχυσης του Ψηφιακού Σχολείου είναι θετικές, αλλά η συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε αυτές, σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώνει την απώλεια ωρών εκπαιδευτικού έργου του αντικειμένου της Πληροφορικής, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που έχει συντελεστεί με τα μέτρα που πρόσφατα έλαβε το Υπουργείο Παιδείας.
Η ΠΕΚΑΠ αποτιμά ότι η αδιάλλακτη στάση της ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ συνιστά μία πολύ αρνητική εξέλιξη, η οποία οδηγεί σε υποβάθμιση της Πληροφορική Παιδείας τόσο με τη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων όσο και με την υποβάθμιση του διδακτικού έργου, αφού οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής υποχρεώνονται να διδάσκουν παράλληλα σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΔΙΕΚ, πρωί και απόγευμα, ακόμη και όταν αυτά βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις. Η Ένωσή μας καταδικάζει τη στάση αυτή του ΥΠΠΕΘ και καλεί τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής σε ετοιμότητα και εγρήγορση, ώστε να συνεχιστεί ο αγώνας του Κλάδου. Στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ (10/10/2016), πρόκειται να συζητηθούν αναλυτικά οι τρόποι αντίδρασης και συνέχισης των κινητοποιήσεων.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη