Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Σαλαμίνας

Πριν λίγες μέρες πραγματοποιήθηκε το Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων της Ελλάδας)  και με μια απαράδεκτη απόφαση – εισήγηση προς την κυβέρνηση προτείνεται, μεταξύ άλλων, η διοικητική υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους.  [1]

   Αυτή η επικίνδυνη εισήγηση δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Αυτή η ιστορία είχε ξαναμπεί στο τραπέζι στο παρελθόν και αποτράπηκε. Τώρα η ρευστότητα της εποχής αλλά και οι παλινωδίες του υπουργείου να θεσπίσει τη δίχρονη υποχρεωτική αγωγή/εκπαίδευση, δίνουν την ευκαιρία σε κύκλους της Τ.Α. που συνδέονται με την εμπορευματοποίηση των Δημόσιων αγαθών και την ιδιωτικοποίηση τους να επαναφέρουν το αίτημα. Θυμίζουμε πως το νηπιαγωγείο είναι η αρχή για την αποκέντρωση και των άλλων Δομών εκπαίδευσης. Οι δανειστές απαιτούν λιγότερο κράτος και πρόθυμοι υπάρχουν

   Ο Σύλλογός μας, όπως και άλλοι Σύλλογοί και η ΔΟΕ, είχαν επισημάνει τους κινδύνους για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Στο όνομα της ευελιξίας και της αποκέντρωσης στήνονται σχέδια νεοφιλελεύθερης  αποδόμησης του Δημόσιου - Δωρεάν Σχολείου και Νηπιαγωγείου[2]. Για αυτόν τον λόγο, στην 85 Γ.Σ. της ΔΟΕ η συντριπτική πλειοψηφία των Συνέδρων, καθώς η ανάγκη της Υπεράσπισης του Δημόσιου Νηπιαγωγείου είναι άμεση και επιτακτική, ψηφίσαν κοινό διεκδικητικό πλαίσιο [3], το οποίο και θα υπερασπιστούμε, απέναντι σε όσους απεργάζονται σχέδια διάλυσης του δημόσιου νηπιαγωγείου. Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και δεν είναι εμπόρευμα. Δεν ιδιωτικοποιείται , δεν εκχωρείται, δεν εμπορευματοποιείται.

   Καλούμε το Δ.Σ της Δ.Ο.Ε να πάρει θέση και να κάνει συναντήσεις με το υπουργείο, να υπερασπιστεί ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε κίνδυνο και κυρίως να υπερασπιστεί το δικαίωμα των παιδιών για Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση.

  Απαιτούμε από το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στην ΚΕΔΕ, να προχωρήσει άμεσα σε  θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, ενταγμένης σε ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό, να καταργήσει άμεσα τον προαιρετικό χαρακτήρα του ολοήμερου και να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς.

 Το εκπαιδευτικό κίνημα για άλλη μια φορά θα βάλει τέλος στα σενάρια για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Η Δημόσια Εκπαίδευση είναι αγαθό για όλα τα παιδιά και όχι εμπόρευμα.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος                                                                 Ο Γραμματέας
       

Καπόνης Χρήστος                                                           Ζήσης Δημήτρης

 

 


[1] «Μεταφορά συγκροτημένων δομών στην τοπική αυτοδιοίκηση, οι υπάλληλοι των υπηρεσιών αυτών θα υπάγονται διοικητικά στο Δήμο, αλλά θα διατηρούν όλα τα δικαιώματα των υπαλλήλων του αντίστοιχου φορέα… Ενδεικτικά παραδείγματα παρόμοιας αποκέντρωσης κατά το παρελθόν, είναι η μεταφορά των προνοιακών δομών (παιδικοί σταθμοί) και των αθλητικών κέντρων στους Δήμους. Ενδεικτικά, τέτοιες κρατικές δομές, που προτείνουμε να μεταφερθούν διοικητικά στην πρωτοβάθμια τοπική διοίκηση, είναι οι ακόλουθες: Κοινωνικά ιδρύματα, τα νηπιαγωγεία, τα γραφεία ΟΑΕΔ και οι υπηρεσίες του ΟΣΚ…»., από το κείμενο της απόφασης,σελ.6.

[2] «Εμείς έχουμε εμπειρία πολύ ισχυρού, συγκεντρωτικού εκπαιδευτικού συστήματος. Θέλουμε να περάσουμε αρμοδιότητες, ευθύνες με ανάλογους πόρους… στην Αυτοδιοίκηση και στις σχολικές μονάδες. Δεν πιστεύουμε ότι ένα συγκεντρωτικό σήμερα εκπαιδευτικό μοντέλο μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας».  Υπουργός Παιδείας, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (8/3/16).

  «Στο σχολείο του 2016 δεν μπορεί όλα να περνάνε από το υπουργείο Παιδείας» Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

 

[3] “Aπόφαση της 85ης Γ.Σ. του Κλάδου για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση

Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).

•                 Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Άμεση απόσυρση του άρθρου 35 στο Ν.4386 για την έρευνα για τον ελάχιστο αριθμό 14.

•                 Άμεση έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των Νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν.4115/2013 λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν (να λογίζεται ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο).

•                 Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

•                 Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.

•                 ‘Όχι στο νέο ενιαίο τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

•                 Διατήρηση του αυτοτελούς χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

•                 Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

•                 Φοίτηση όλων των παιδιών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές.

•                 Τήρηση της αναλογίας παιδιών / τετραγωνικών μέτρων με βάση τις προδιαγραφές ΟΣΚ (1 παιδί ανά 3 τετραγωνικά μέτρα).

•                 Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.

•                 Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη.

•                 Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, σχολικοί νοσηλευτές).

•                 Ομάδα υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Διορισμός μόνιμου ειδικού επιστημονικού προσωπικού (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευετές).

•                 Ίδρυση και στελέχωση τάξεων υποδοχής.

•                 Στελέχωση των νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς μητρικής γλώσσας.

•                 Αύξηση της χρηματοδότησης, Ειδική χρηματοδότηση για παιδαγωγικό υλικό ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου.

•                 Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

•                 Σε κάθε νηπιαγωγείο να τοποθετηθεί και μια νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες.

•                 Δωρεάν σίτιση όλων των παιδιών και δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά.

Από την 85η Γ.Σ.”

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis new2
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
«Δυσλειτουργική, συγκεχυμένη και προβληματική η κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες» - Τι αναφέρουν οι διευθυντές των σχολείων σε επιστολή...
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
kilkis
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
«Η σχολή θα εστιάζει στη μηχανοτρονική, έναν κλάδο υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης  ζήτησης στην αγορά εργασίας.»
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
Έλενα Ακρίτα
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
H Έλενα Ακρίτα προαναγγέλλει παραίτηση από τα κοινοβουλευτικά αξιώματά της σε περίπτωση που ο Παύλος Πολάκης εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»