Thumbnail
Του Στράτου Στρατηγάκη

Τόσο πρόχειρα σχεδιασμένο είναι το ισχύον εξεταστικό σύστημα που αναγκάζονται κάθε χρόνο να αλλάζουν την κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία, χωρίς να λύνεται το πρόβλημα. Φέτος δημοσιεύτηκε στο  ΦΕΚ 2995Β Υπουργική απόφαση με ημερομηνία 31 Αυγούστου που καταργεί το 4ο πεδίο των παιδαγωγικών τμημάτων και εντάσσει τα τμήματα σε όλα τα πεδία. Ταυτόχρονα το 5οπεδίο των επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής μετονομάζεται σε 4ο πεδίο.

Πέρυσι ακριβώς με την ίδια ημερομηνία 31 Αυγούστου δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2744Β Υπουργική απόφαση με την οποία είχαμε ανακατανομή των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία με πιο χαρακτηριστική την ένταξη των τμημάτων Χημείας και στο 3ο πεδίο.

Τα προβλήματα δεν λύθηκαν με αυτές τις αλλαγές. Μάλλον η φετινή χειροτερεύει τα πράγματα. Υπάρχουν, όμως, και άλλα προβλήματα που παραμένουν άλυτα. Για να εισαχθεί ένας υποψήφιος στα τμήματα Μαθηματικών που είναι ενταγμένα στο 2ο επιστημονικό πεδίο των θετικών και τεχνολογικών επιστημών κριτήριο εισαγωγής είναι ο βαθμός του στη Φυσική και τη Χημεία (πέρα από τα Μαθηματικά και την Γλώσσα). Χημεία δεν θα ξαναδεί ποτέ στη ζωή του ο φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών και Φυσική θα δει μόνο ως επιλεγόμενο μάθημα. Αν έχει επιλέξει το 4ο πεδίο των επιστημών οικονομίας και πληροφορικής και έχει εξεταστεί σε Γλώσσα, Μαθηματικά, Πληροφορική και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας δεν έχει δικαίωμα να εισαχθεί στα τμήματα Μαθηματικών!

Τα κριτήρια εισαγωγής, τα μαθήματα που εξετάζονται οι υποψήφιοι δηλαδή, πρέπει να είναι τα προαπαιτούμενα για τις σπουδές στο τμήμα. Έτσι φαίνεται ποιοι υποψήφιοι είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να σπουδάσουν στο συγκεκριμένο τμήμα. Δεν πρέπει τα εξεταζόμενα μαθήματα να είναι κάποια μαθήματα απλά, αλλά να είναι τα απαραίτητα για τις μετέπειτα σπουδές τους.

Πέρα από τα μαθήματα που μερικές φορές δεν αντιστοιχούν με το αντικείμενο σπουδών, ακόμη και στα μαθήματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο σπουδών οι νεοεισερχόμενοι φοιτητές δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δηλαδή ο υποψήφιος για την εισαγωγή του στο τμήμα Μαθηματικών που αναφέραμε προηγουμένως εξετάζεται στα Μαθηματικά, αλλά οι γνώσεις Μαθηματικών που έχει όταν, τελικά, πετύχει στο Πανεπιστήμιο και αρχίσει η φοίτησή του είναι λιγότερες από αυτές που πρέπει. Η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην ετήσια έκθεσή της αυτό ακριβώς αναφέρει. Αυτό είναι αποτέλεσμα της συνεχούς μείωσης της εξεταστέας ύλης, τακτική που ακολουθούν οι Υπουργοί Παιδείας από το 2000. Κύριο επιχείρημα είναι ότι οι μαθητές της Γ Λυκείου κουράζονται πολύ, είναι σκληρά εργαζόμενοι και πρέπει να τους ελαφρύνουμε. Φυσικά αυτό δεν ισχύει. Οι εισαγωγικές εξετάσεις όπως είναι σήμερα και όπως θα είναι στο μέλλον, από ότι φάνηκε από την ανακοίνωση του νέου συστήματος, αποτελούν ένα διαγωνισμό συμπλήρωσης προκαθορισμένου αριθμού θέσεων. Πρόκειται για μια βαθιά ανταγωνιστική διαδικασία στην οποία πετυχαίνει αυτός που είναι πιο διαβασμένος.

Η μικρή ύλη δυσκολεύει τους θεματοδότες, αφού πρέπει να επινοήσουν θέματα που δεν θα γράψουν οι περισσότεροι υποψήφιοι για να ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους πολύ καλούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι μερικές φορές τα θέματα είναι εξαιρετικά εξεζητημένα με αποτέλεσμα να μην κρίνεται ο διαβασμένος και με κριτική σκέψη υποψήφιος αλλά αυτός που ξέρει τεχνάσματα. Ακόμη η μικρή ύλη βοηθά την ανάπτυξη της παπαγαλίας. Αντί, λοιπόν, να λένε οι Υπουργοί Παιδείας θα λιγοστέψουμε την εξεταστέα ύλη ας προσπαθήσουν να τελειώνουμε με την παπαγαλία. Για να την εξαλείψουμε από τα σχολεία χρειαζόμαστε πολλαπλό βιβλίο και φυσιολογικής έκτασης εξεταστέα ύλη, ώστε να είναι αδύνατο να την παπαγαλίσει κανείς. Τόσο απλό, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται να θέσει το ζήτημα και να το αντιμετωπίσει με συγκεκριμένους τρόπους, που όποιοι και αν είναι θα αποτελούν τουλάχιστον μια προσπάθεια. Να θυμίσουμε για την Ιστορία ότι το πολλαπλό βιβλίο είχε προσπαθήσει να εισάγει στην εκπαίδευση ο Γεράσιμος Αρσένης την… προηγούμενη χιλιετία, εφαρμόστηκε σε μερικά μαθήματα για μία δύο χρονιές και έκτοτε αγνοείται η τύχη του. Ελπίζω να μη χρειαστεί να περάσουν δεκαετίες για να δουν το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία… τα εγγόνια μας.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής