Thumbnail
Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών  

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών χαιρετίζει τη θεσμοθέτηση της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Επιτέλους, ένα αίτημα ετών, της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας, γίνεται πράξη. 

Πρόκειται, αναμφίβολα, για μια μεγάλη επιτυχία των νηπιαγωγών της τάξης. Δώσαμε έναν σκληρό αγώνα, τα δύο τελευταία χρόνια, με μοναδικό μας γνώμονα το συμφέρον των μαθητών μας και έχοντας ως «σημαία» την ισότιμη αντιμετώπιση των νηπίων 4-6 ετών ως προς το δικαίωμά τους στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Έναν αγώνα δύσκολο, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα κληθήκαμε, πολλές φορές, να απαντήσουμε στους ισχυρισμούς της ΚΕΔΕ, ΠΟΕ-ΟΤΑ και Βρεφονηπιοκόμων, προκειμένου να αποκαταστήσουμε την αλήθεια, με επίσημα στοιχεία. Παράλληλα, αφουγκραστήκαμε  και την αγωνία των γονέων, καθώς χιλιάδες παιδιά έως 4 ετών έμεναν εκτός των δομών αγωγής και φροντίδας κάθε χρόνο. Έτσι, με τη διετή υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων 4-6 ετών, η οποία θα ξεκινήσει σταδιακά από την επόμενη σχολική χρονιά και θα ολοκληρωθεί εντός της τριετίας, επιτυγχάνονται δύο στόχοι : το «άνοιγμα» περισσότερων θέσεων για τα νήπια έως 4 ετών στους Παιδικούς Σταθμούς και η ένταξη και φοίτηση των νηπίων 4 ετών στον «φυσικό» τους χώρο, το δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Η καταψήφιση του άρθρου 33 από τα κόμματα της ΔΗΣΥ και ΠΟΤΑΜΙ, καθώς και το «Παρών» της ΝΔ, του ΚΚΕ και της  Ένωσης Κεντρώων αποτέλεσαν δυσάρεστη έκπληξη για το σύνολο των νηπιαγωγών, μόνιμων και αναπληρωτών. Αναρωτιόμαστε, πώς γίνεται ένα άρθρο, που εξασφαλίζει, ουσιαστικά πλέον, το δικαίωμα των νηπίων 4-6 ετών στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, να καταψηφίζεται με δικαιολογία την έλλειψη υποδομών, σε ορισμένες περιοχές; Ποιος αλήθεια ευθύνεται για το γεγονός ότι 12 ολόκληρα χρόνια από την καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης για τα νήπια των 5 ετών, δεν λήφθηκε καμία μέριμνα για τη δημιουργία κατάλληλων υποδομών στους Δήμους, που υπήρχε ανάγκη; 

Ως νηπιαγωγοί της τάξης, γνωρίζουμε καλά πως η θεσμοθέτηση της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης θα δώσει το έναυσμα ώστε να αναδειχθούν προβλήματα που τόσα χρόνια «κρύβονταν κάτω από το χαλί» και επιτέλους να επιλυθούν. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, υπεύθυνη για τα σχολικά κτήρια, οφείλει πλέον να ανταποκριθεί, συνεργαζόμενη πάντα με το Υπουργείο Παιδείας και τα στελέχη της εκπαίδευσης, ώστε να υπάρξουν οι προϋποθέσεις εκείνες, αναφορικά με τη στέγαση των Νηπιαγωγείων, ώστε η διετής υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση να εφαρμοσθεί καθολικά. Παράλληλα, καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα εκπροσωπηθούν μέσω του Προέδρου τους στη τριμερή επιτροπή που προβλέπει η σχετική τροπολογία του άρθρου 33, να μεριμνήσουν, ώστε η εγγραφή του συνόλου των νηπίων και προνηπίων στα Νηπιαγωγεία των Δήμων που θα εφαρμοσθεί, σε πρώτη φάση, η διετής υποχρεωτική φοίτηση, να πραγματοποιηθεί ομαλά.

Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας, καθώς στο Νομοσχέδιο για την Ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, υπήρξε διάκριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των δύο κλάδων (Βρεφονηπιοκόμων – Νηπιαγωγών ΠΕ60) και γίνεται σαφές πως το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, όπου θα φοιτούν οι Βρεφονηπιοκόμοι, θα απευθύνεται σε βρέφη και νήπια έως 4 ετών. Τονίζουμε, για ακόμα μια φορά, πως η αναβάθμιση των σπουδών του κλάδου των Βρεφονηπιοκόμων ήταν μια σωστή απόφαση. 

Τέλος, με τη συμμετοχή του ΣΑΝ στο συλλαλητήριο στις 2/3, σε συνεργασία με τα σωματεία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών (ΠΑΣΑΔ,ΣΑΤΕΑ,ΠΕΑΔ) δηλώνουμε πως η ανάγκη των μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση είναι μια ανάγκη υπαρκτή και χρόνια. 

Για την εύρυθμη λειτουργία των Νηπιαγωγείων δε χρειάζονται μόνο νέα κτήρια, όπως πολύς λόγος έγινε. Χρειάζονται και μόνιμοι νηπιαγωγοί- εκπαιδευτικοί. Η Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει την προσφορά των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και να δώσει τέλος στο «καθεστώς ομηρίας»  που βιώνουμε τόσα χρόνια.   

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν. 

H ΠΡΟΕΔΡΟΣ Μαρία Σπανού 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Χαρίκλεια Θεοδωράκη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»
Ανακοινώθηκε η ίδρυση «Επώνυμης Έδρας Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας: Ιδρύεται «Επώνυμη Έδρα Διδασκαλίας και Έρευνας στις Μικρασιατικές Σπουδές»