Διευθύνσεις / Νομοί | Σύνολο ολιγομελή (Τομείς Ειδικότητες) | Ολιγομελή εγκρίθηκαν από ΠΔΕ - Υπουργείο | ολιγομελή που δεν εγκρίθηκαν | Μαθητές σε ομηρία |
ΔΔΕ Ανατολ. Θεσσαλονίκης | 59 | 33 | 26 | 131 |
ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης | 61 | 43 | 18 | 89 |
Σύνολο | 120 | 76 | 44 | 220 |
- 18 τομείς και ειδικότητες στην Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν εγκρίθηκαν με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε από τα σχολεία.
- Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη δεν εγκρίθηκαν 26 τομείς και ειδικότητες.
- Συνολικά στους νομούς της Κ. Μακεδονίας (Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής) δεν έχουν εγκριθεί 65 ολιγομελή, ενώ δεν έχουν εγκριθεί εκατοντάδες σε όλη τη χώρα.
- 220 είναι οι μαθητές στα ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης (89 στη Δυτική και 131 στην Ανατολική Θεσσαλονίκη) που είναι σε καθεστώς ομηρίας και αβεβαιότητας αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο τους, ή θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν ειδικότητα, είτε να διακόψουν το σχολείο.
- 10 είναι οι ειδικότητες (2 Δυτικά και 8 Ανατολικά) που αντιστοιχούν στην Δ΄ τάξη στα εσπερινά ΕΠΑΛ και δεν έχουν εγκριθεί και διαμορφώνουν αρνητική κατάσταση για τη συνέχιση των σπουδών των εργαζόμενων μαθητών.
- Κατά 13% είναι λιγότεροι οι μαθητές σε σχέση με πέρσι που γράφηκαν φέτος στην Α΄ τάξη στα δέκα ΕΠΑΛ που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ. 821 είναι οι μαθητές φέτος στην Α΄ τάξη, ενώ πέρσι ήταν 940.
- Μόνο σε 2 σχολεία, από τα 8 που υπέβαλλαν αίτηση στη Δυτική Θεσσαλονίκη, εγκρίθηκε η δημιουργία επιπλέον τμήματος λόγω φοίτησης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ εγκρίθηκαν τα 4 από τα 7 ολιγομελή από τα Ειδικά σχολεία.
- Η εγκύκλιος που ισχύει για την επιλογή της β΄ Ξένης γλώσσας των μαθητών (αντιστοίχιση τμημάτων β΄ Ξένης γλώσσας με τα γενικής παιδείας) οδηγεί στον εξοστρακισμό των Ξένων γλωσσών που διδάσκονται ως δεύτερη επιλογή στα δημοτικά και στη συνέχεια και στα Γυμνάσια.
Όχι στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του υπουργείου!
Τα στοιχεία αποτυπώνουν τη δραματική κατάσταση που επιφυλάσσει το υπουργείο παιδείας με το ξεκίνημα της χρονιάς στο δημόσιο σχολείο. Η μη έγκριση μαζικά των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία, ο υποβιβασμός των Ξένων γλωσσών και ο περιορισμός των δικαιωμάτων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν επιλογές στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής, των περιορισμών σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς, καθώς και εναρμόνισης με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Η πολιτική αυτή λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
- Για πολλούς μαθητές στα ΕΠΑΛ σημαίνει καθεστώς ομηρίας και αναζήτησης άλλης ειδικότητας, ή άλλου σχολείου, ακόμη και διακοπής της φοίτησής τους.
- Στα Γυμνάσια θα αναγκαστούν να παρακολουθούν β΄ Ξένη γλώσσα που θα τους επιβάλλεται και τα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς ουσιαστική στήριξη, δεν θα λειτουργούν θετικά για όλους τους μαθητές.
- Πολλοί εκπαιδευτικοί των τεχνικών ειδικοτήτων μετατρέπονται σε λάστιχο, οδηγούνται μεταξύ σχολείου και άλλων δομών της μη τυπικής εκπαίδευσης, των ΙΕΚ και της μαθητείας, της αναζήτησης και εποπτείας επιχειρήσεων για να συμπληρώσουν ωράριο κάτω από την απειλή της κινητικότητας, της μετάταξης και της ανεργίας.
- Χιλιάδες είναι πλέον οι εκπαιδευτικοί των Ξένων γλωσσών που βρίσκονται σε εργασιακή περιπλάνηση για την κάλυψη ωραρίου, για τους περισσότερους σε δύο μέχρι και πέντε ή έξι σχολεία.
- Η κατάσταση της ανασφάλειας και της περιπλάνησης θα επιδεινωθεί για όλους τους εκπαιδευτικούς από τις αλλαγές στο νέο Λύκειο όπου πολλά από τα μαθήματα θα είναι επιλογής.
Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου
- Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
- Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ και τα Γυμνάσια.
- 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.
- Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
- Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα.
- Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.
- Όχι στο «νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μη συναινέσουν στην πολιτική των περιορισμών και της λιτότητας που κατεδαφίζουν το δημόσιο σχολείο και η οποία συνεχίζεται παρά τις τυμπανοκρουσίες του τέλους των μνημονίων. Να ξεπεράσουμε το κλίμα αδράνειας και απραξίας όπου οδηγεί τον κλάδο η ηγεσία της ΟΛΜΕ που συναινεί με την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου για αυτό και ποτέ δεν την καταγγέλλει, ούτε χαράσσει ουσιαστικό σχέδιο αγώνα για την προώθηση των αιτημάτων του κλάδου. Από κοινού οι ΕΛΜΕ με σχέδιο ανυποχώρητου αγώνα και με συντονισμό των σωματείων μας με το ξεκίνημα της χρονιάς να βρεθούμε στην πρώτη γραμμή του αγώνα. Οργανώνουμε κινητοποίηση τη Δευτέρα 3/9/2018 στις 2.00 μ. μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση για να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή στα σχολεία και να προωθηθούν τα αιτήματα του κλάδου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη