Thumbnail
Διαφορετικό σύστημα επιλογής Εκπαιδευτικών σε ΠΕ και ΔΕ ζητούν με επιστολή τους στον Υπουργό Παιδείας οι Αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας

Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας αποστέλλουν πάνω από 1.000 Αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας.

Όπως αναφέρουν στην επιστολή που κοινοποιούν στο alfavita.gr, οι περισσότεροι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και στην πλειοψηφία τους άνεργοι.

Τονίζουν ότι έχουν βρεθεί σε αυτό το σημείο, "εξαιτίας ενός συστήματος το οποίο προτάσσει την προϋπηρεσία ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού με αποτέλεσμα να θέτει στο περιθώριο μια ολόκληρη γενιά εκπαιδευτικών που έτυχε να μην έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο δημόσιο τομέα, πολλώ δε μάλλον να δώσουν εξετάσεις ΑΣΕΠ."

Ακόμη επισημαίνουν πως η προϋπηρεσία ως μοναδικό κριτήριο πρόσληψης ενός πολίτη, "εκτός του ότι συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και καταστρατηγεί την απόφαση του ΣΤΕ 527/2015, δε δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους."

Οι Αναπληρωτές που υπογράφουν την επιστολή ζητούν ίσα δικαιώματα στους μόνιμους διορισμούς βάσει της αρχής της ισονομίας, "καθώς το κριτήριο της προϋπηρεσίας και η μοριοδότηση διαγωνισμών ΑΣΕΠ που έχουν διενεργηθεί στο παρελθόν μας αποκλείει δια παντός από οποιαδήποτε διαδικασία πρόσληψης."

Την ίδια ώρα υπογραμμίζουν πως δεν ασπάζονται την ταξινόμηση των εκπαιδευτικών σε πίνακες με κριτήριο την προϋπηρεσία.

Ακόμη ζητούν "την εφαρμογή ενός διαφορετικού συστήματος επιλογής μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση."

Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είμαστε πτυχιούχοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και υπαγόμαστε εδώ και χρόνια στους πίνακες αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας. Οι περισσότεροι από εμάς είμαστε κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών και στην πλειοψηφία μας είμαστε άνεργοι.

Ύστερα από επιστολή που σας στείλαμε στις 26.9.2018 θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε για άλλη μια φορά την παρουσία μας. Έχουμε βρεθεί σε αυτό το σημείο, εξαιτίας ενός συστήματος το οποίο προτάσσει την προϋπηρεσία ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού με αποτέλεσμα να θέτει στο περιθώριο μια ολόκληρη γενιά εκπαιδευτικών που έτυχε να μην έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στο δημόσιο τομέα, πολλώ δε μάλλον να δώσουν εξετάσεις ΑΣΕΠ.

Θεωρούμε πως η προϋπηρεσία ως μοναδικό κριτήριο πρόσληψης ενός πολίτη, εκτός του ότι συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και καταστρατηγεί την απόφαση του ΣΤΕ 527/2015, δε δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους. Με βάση τα παραπάνω, η κίνησή μας αποσκοπεί στην υπεράσπιση του συλλογικού αγαθού της εργασίας στη βάση της ισοπολιτείας και της αξιοκρατίας.

Πέρα από το δικαίωμά μας για ίση μεταχείριση στην εργασία, αποβλέπουμε στη βελτίωση εν γένει της παιδείας μέσα από προτάσεις που αφορούν στο σύνολο των εμπλεκομένων στην εκπαίδευση. Αποσκοπούμε να καταστούμε η φωνή όλων των ελαστικά εργαζομένων συναδέλφων στην εκπαίδευση, δημόσια, ιδιωτική, τυπική και μη τυπική και διεκδικούμε άμεσα την τήρηση της νομιμότητας και της αρχής της ισονομίας στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

1. Ίσα δικαιώματα στους μόνιμους διορισμούς βάσει της αρχής της ισονομίας, καθώς το κριτήριο της προϋπηρεσίας και η μοριοδότηση διαγωνισμών ΑΣΕΠ που έχουν διενεργηθεί στο παρελθόν μας αποκλείει δια παντός από οποιαδήποτε διαδικασία πρόσληψης. Δεν ασπαζόμαστε την ταξινόμηση των εκπαιδευτικών σε πίνακες με κριτήριο την προϋπηρεσία.

2. Την εφαρμογή ενός διαφορετικού συστήματος επιλογής μόνιμου προσωπικού και αναπληρωτών στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:

1. Επαναπροσδιορισμό του θεσμού των αναπληρωτών.

2. Αξιολόγηση με βάση τις γνώσεις και τις ικανότητες. Δεν παραγνωρίζουμε τη σημασία της εμπειρίας στην εκπαιδευτική πράξη, δεν αποτελεί, ωστόσο πανάκεια. 

3. Ίδρυση νέων Δομών, Ολοήμερο σχολείο, Ενισχυτική διδασκαλία. Τα ειδικά μαθήματα που εξετάζονται πανελληνίως να διδάσκονται στα σχολεία. Αυτό θα επιφέρει άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας, κυρίως σε ειδικότητες που δεν απασχολούνται.

4. Λιγότεροι μαθητές σε κάθε τμήμα, ώστε μέσα από το δημόσιο σχολείο οι μαθητές να έχουν τα βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα. Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και δεν πρέπει να υπόκειται στη δημοσιονομική λογική της περιστολής των εξόδων.

5. Αναφορικά με τον ιδιωτικό τομέα να υπάρξει ένα ευνοϊκό καθεστώς ασφάλισης και φορολόγησης για αυτούς που προσφέρουν ιδιαίτερα μαθήματα. Το κράτος θα ωφεληθεί, ενώ παράλληλα μία μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών θα μπορέσει να βγει από την αδήλωτη εργασία. 

6. Άνοιγμα επαγγελματικών δικαιωμάτων των παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών και διασφάλιση αυτών, ώστε να μην αποκλειόμαστε από προκηρύξεις θέσεων ΑΣΕΠ, οι οποίες αφορούν σε συγγενή επιστημονικά πεδία.

Βασική μας διεκδίκηση είναι ένα σχολείο που θα παρέχει δημόσια και δωρεάν παιδεία, που θα μπορεί να εμπνεύσει αξίες και ιδανικά στους μαθητές.

Με εκτίμηση,

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μηδενικής προϋπηρεσίας όλων των κλάδων.

Το κείμενο υπογράφουν οι εκπαιδευτικοί:

Ονοματεπώνυμο-Ειδικότητα(κωδικός):

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»