Στις χαμένες διδακτικές ώρες λόγω των προβλημάτων που προκλήθηκαν σε πολλά σχολεία από τον πρόσφατο σεισμό του Ιουλίου, (και τα οποία δεν έλυσε, ως όφειλε, ο κρατικός μηχανισμός πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς), έρχονται να προστεθούν και οι δεκάδες διδακτικές ώρες που χάνονται λόγω των κενών σε εκπαιδευτικούς υπεύθυνους τάξης και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, ενώ οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης για άλλη μια φορά γίνονται “μπαλάκι” για να καλύψουν τις ιδιαίτερες ανάγκες δύο και τριών παιδιών και σε διαφορετικά σχολεία. Για άλλη μια χρονιά ο στείρος υπολογισμός του συνόλου των διδακτικών ωρών, που πρέπει να καλύπτεται σε κάθε σχολική μονάδα, οδηγεί στη “σαλαμοποίηση” των επιμέρους εξειδικευμένων διδακτικών αντικειμένων, μέσα από τη λογική της ανάθεσης των περισσευούμενων διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν το ωράριό τους σε 4 και 5 σχολεία, γεγονός που σημαίνει ότι θα μετακινούνται σε δύο με τρία σχολεία στο διάστημα της ίδιας μέρας.
Πάνω από 800 μαθητές στην περιοχή μας δεν ξέρουν ακόμα ποιο δάσκαλο θα έχουν, αφού τα κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς είναι πάνω από 40, ενώ σε πολλά σχολεία τα κενά σε δασκάλους υπεύθυνους τάξης φτάνουν και τα τέσσερα.
Πιο συγκεκριμένα στην περιοχή ευθύνης του Συλλόγου μας τα κενά παρουσιάζονται ως εξής :
ΠΕ70 ( 34 στο πρωινό τμήμα 8 στο ολοήμερο, ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ 8 ),
ΠΕ60 7 εκπ. ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ 3 εκπ ,
ΠΕ08 2 εκπ, ΠΕ79 4εκπ, ΠΕ91 7εκπ, ΠΕ11 5 εκπ, ΠΕ86 2 εκπ.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ Α’ ΚΑΙ Β’ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ : ΠΕ70 90, ΠΕ60 9.
Αν λάβουμε υπόψη τις περιπτώσεις όπου, με απόφαση Δ/ντριας Εκπαίδευσης, λειτουργούν τμήματα με πάνω από 22 παιδιά (νηπιαγωγεία και την Α’ τάξη) και πάνω από 25 (για τις υπόλοιπες τάξεις), τα κενά στα σχολεία είναι πολύ περισσότερα!
Ως σωματείο δεν τρέφαμε καμιά αυταπάτη ότι η πρόσφατη αλλαγή της κυβέρνησης θα σήμαινε και ουσιαστικές αλλαγές στην παροχή εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών μας!
Οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές επιλογές υπακούν στον κανόνα της συνέχειας του Κράτους που αντιμετωπίζει τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία (όπως και Υγεία) ως “βαρίδι” στον αντιλαϊκό αναπτυξιακό προσανατολισμό του, “βαρίδι” που, αν δεν είναι σε θέση ακόμα να το ξεφορτωθεί εντελώς, πρέπει να ελαχιστοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τη “μάζα” του!
Ενάντια στις ευρωπαϊκές κατευθυντήριες, για ελαχιστοποίηση του κόστους της εκπαίδευσης, και τις κυβερνητικές επιταγές για οικονομία στις δημόσιες δαπάνες, στο όνομα της επίτευξης των δημοσιονομικών πλεονασμάτων (τη στιγμή μάλιστα που ο “αναπτυξιακός” νόμος που φέρνει η κυβέρνηση δίνει γη και ύδωρ στους επενδυτές ενώ μένουν ανέγγιχτες οι φοροαπαλλαγές για τις μεγαλοεπιχειρήσεις), είναι μονόδρομος ο αγώνας εκπαιδευτικών και γονιών για κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών.
Μόνο τότε θα είμαστε σε θέση να κάνουμε λόγο για “κανονικότητα” στη λειτουργία των σχολείων από την πρώτη μέρα της κάθε σχολικής χρονιάς.
Κάθε τμήμα το δάσκαλό του, κάθε εξειδικευμένο διδακτικό αντικείμενο, τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ειδικότητας, για κάθε εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ένα παιδί με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες, ώστε να υπάρχει ουσιαστική παρέμβαση.
Συσπειρωνόμαστε στο σωματείο μας για να παλέψουμε για το σχολείο που μας αξίζει.
Για το Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ H ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΟΥΤΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη