Πλήρης οδηγός αδειών αναπληρωτών εκπαιδευτικών | Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων
Αναλυτικά τι ισχύει για τις άδειες στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς - Από το Σύλλογο Π.Ε Κερατσινίου Περάματος Νίκος Πλουμπίδης

ΕΙΔΟΣ ΑΔΕΙΑΣ

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Κανονική   Άδεια

Άρθρο 20 παρ. 8  του Π.Δ. 410/1988

Έως 7 εργάσιμες ημέρες για λόγους εξαιρετικής ανάγκης (Δεν απαιτείται προϋπηρεσία)

Ειδική  Άδεια  Γάμου ? θανάτου

Εθνικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας ετών 2000-2001 άρθρο 10 και  ετών 2002-2003 άρθρο 9

Σε περίπτωση γάμου : 5 εργάσιμες ημέρες
Σε περίπτωση θανάτου : 2 εργάσιμες ημέρες(αμέσως μετά το γεγονός)
Δικαιολογητικά: Ληξιαρχική πράξη γάμου – θανάτου

Άδεια για γέννηση τέκνου

Εθνικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας ετών 2000-2001  Άρθρο 10

Χορηγείται στον πατέρα αναπληρωτή 2 εργάσιμες ημέρες σε περίπτωση γέννησης τέκνου.
Δικαιολογητικά: Ληξιαρχική πράξη γέννησης

Άδεια Αιμοδοσίας

ΔΙΔΑΔ/Φ.53/214/168 97, 20784/16-11-1994

2 εργάσιμες ημέρες πέραν της ημέρας αιμοδοσίας είτε συνεχόμενα, είτε οποτεδήποτε μέσα στο χρονικό διάστημα της σύμβασης.
Δικαιολογητικά : Βεβαίωση αιμοληψίας

Άδεια εξετάσεων

Άρθρο 26 του Π.Δ. 410/88

14 εργάσιμες ημέρες σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που είναι σπουδαστές ή φοιτητές ή εκπονούν διδακτορική διατριβή.
Δικαιολογητικά : Βεβαίωση παρουσίασης από την σχολή

Άδεια για μεταγγίσεις αίματος

Άρθρο 21 του Π.Δ. 410/88

11 ημέρες με αποδοχές
11 ημέρες χωρίς αποδοχές
ΣΥΝΟΛΙΚΑ : 22 εργάσιμες ημέρες
Όταν :
Α. Χρήζουν περιοδική νοσηλεία
Β. Μεταγγίσεις αίματος και παραγώγων του ή αιμοκάθαρση
Οι ίδιοι ή τα τέκνα τους.
Δικαιολογητικά : Γνωμάτευση Υγειονομικής Επιτροπής

 Διευκολύνσεις εκπαιδευτικών με οικογενειακές υποχρεώσεις
Άδεια σχολικής επίδοσης
Μειωμένο ωράριο

Άρθρο 9 του Ν.1483/84
Άρθρο 6 του Π.Δ. 193/88
Άρθρο 13 παρ. 8 του Ν.1566/85 ,άρθρο 13 παρ. 45 περίπτωση γ του Ν.3149/2003

Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν παιδιά ηλικίας έως 16 ετών χορηγείται άδεια για σχολική επίδοση έως 4 ημέρες ανά σύμβαση.
Δικαιολογητικά: Βεβαίωση παρουσίασης στο σχολείο 2 ώρες την εβδομάδα και απαλλαγή από τις πρόσθετες υπηρεσίες.

Κύησης
Λοχείας

Άρθρο 11 του Ν.2874/2000

56 ημέρες πριν (8 εβδομάδες)
63 ημέρες μετά (9 εβδομάδες)

Άδεια άσκησης εκλογικού δικαιώματος
Άδειες συνδικαλιστικές

Άρθρο 17 και 18 παρ.1 δεύτερο εδάφιο του Ν. 1264/1982
Άρθρο 6 του Ν.2224/1994
Άρθρο 11 του Ν.2336/1995

Με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Τετράμηνη άδεια άνευ αποδοχών
(για ανατροφή παιδιού)

Άρθρο 50 του Ν.4075/2012 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 του Ν.4144/2013

Για ανατροφή παιδιού έως 6 ετών χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου
Μπορεί να χορηγηθεί σε:
Α. Συνεχές διάστημα (4 μήνες)
Β. Τμηματικά σε διαφορετικά σχολικά έτη
ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί να έχουν συμπληρώσει 1 χρόνο δηλαδή 12 μήνες συνεχόμενης ή διακεκομμένης εργασίας στο Υπουργείο Παιδείας .
Δικαιολογητικά : Ληξιαρχική πράξη γέννησης

Άδεια Αναρρωτική

Άρθρα 657 και 658 του Αστικού Κώδικα και άρθρο  11  του Ν.2874/2000

Για όλο το χρονικό διάστημα της σύμβασής τους15 ημέρες με αποδοχές.
Χορηγείται με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται από τον ασφαλιστικό τους φορέα.
Μετά την εξάντληση των 15 ημερών και για σπουδαίο λόγο έχουν δικαίωμα να λάβουν αναρρωτική άδεια χωρίς αξίωση καταβολής αποδοχών.

Άδεια για επιμορφωτικούς ή επιστημονικούς λόγους

Υπ. αρ. 51190/Ε1/27.03.2015 έγγραφο Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.

Μικρής χρονικής διάρκειας για συμμετοχή σε συνέδρια, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουσα για την υπηρεσία.
Δικαιολογητικά : Βεβαίωση παρουσίασης

Διαβάστε επίσης: Πλήρης οδηγός αδειών μόνιμων εκπαιδευτικών | Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων

Άδειες εκπαιδευτικών: Από ποιον χορηγούνται

Πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων

Συνάδελφοι-ισσες, σας κοινοποιούμε  το πλαίσιο εργασιακών δικαιωμάτων που προβάλλει και στηρίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου-Περάματος « Νίκος Πλουμπίδης» υπερασπίζοντας τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των συναδέλφων από κάθε καταστρατήγηση τόσο από τη Διοίκηση όσο και από τους  κυβερνώντες όλων των αποχρώσεων. Ο Σύλλογος καλεί τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να υπερασπιστούν το πλαίσιο των εργασιακών μας δικαιωμάτων, να αρνούνται κάθε εντολή που το αντιστρατεύεται και καλύπτει συνδικαλιστικά και απόλυτα κάθε μέλος μας και κάθε σύλλογο διδασκόντων που το επικαλείται και το υπερασπίζεται:

  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρεςΤο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10-15 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω)
  • Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν κάποια φορά (και όχι πάγια) του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο συγκεκριμένο έργο (εκπαιδευτικού/παιδαγωγικού-πολιτιστικού χαρακτήρα) ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Είναι σαφές ότι καμιά οδηγία-εντολή για υποχρεωτική παραμονή μέχρι τις 2μμ δεν είναι σύννομη, ως εκ τούτου αρνούμαστε μια τέτοια «παραμονή» και κάθε τέτοια εντολή από όπου κι αν προέρχεται. Σε καμία περίπτωση, επίσης, η πρόσφατη του άρθρου 245 του ν. 4512/2018, δεν θεσπίζει υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο για τον πέραν του διδακτικού ωραρίου χρόνο, παρά μόνο όταν η παραμονή συνδέεται με άλλο συγκεκριμένο έργο που έχει  ανατεθεί στους εκπαιδευτικούς από τα αρμόδια συλλογικά όργανα.
  • Σε ό,τι αφορά τα σχολεία που έχουν οριστεί στο πρόγραμμα των "σχολικών γευμάτων", οι σύλλογοι διδασκόντων με την πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη του συλλόγου «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗ» και της Ομοσπονδίας να καταγράψουν σε πρακτικά αποφάσεις με τις οποίες δε θα συγκροτήσουν επιτροπές ποιοτικού και υγειονομικού ελέγχου των γευμάτων, μη αναλαμβάνοντας δηλαδή αλλότρια καθήκοντα με πολλαπλές ευθύνες που μετακυλύουν στους εκπαιδευτικούς το κράτος, το υπουργείο  και οι προμηθευτές, αλλά και ούτε να αναλάβουν καθήκοντα τραπεζοκόμου σε διδακτήρια χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές και προσωπικό, έτσι που όσα παιδιά δεν μένουν στο ολοήμερο να παίρνουν το φαγητό στο σπίτι.  Τα αντίστοιχα σχέδια πρακτικών κυκλοφορούν.
  • Με αφορμή την απόπειρα επαναφοράς της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, που αποτρέψαμε με σκληρό αγώνα, και την πρόβλεψη για έναρξη των διαδικασίων για "προγραμματισμό" και "αποτίμηση" του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας μέσω του νόμου για τις νέες δομές στην εκπαίδευση που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και τις εκφρασμένες προθέσεις της σημερινής κυβέρνησης για συνολική εφαρμογή της αξιολόγησης,  σας ενημερώνουμε και πάλι για τις συλλογικές μας αποφάσεις, με τις οποίες απέχουμε με απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αποτίμησης, προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης  της σχολικής μονάδας, του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού. Η απεργία-αποχή είναι μια νόμιμη και αποτελεσματική μορφή αγώνα. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν και πάλι μαζικά και αποφασιστικά τη συλλογική προσπάθεια ενάντια στην αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση, για να αποτρέψουμε δυσμενείς εξελίξεις για το δημόσιο σχολείο και το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών.
  • Η διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος γίνεται με δημοκρατική συλλογική συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων. Αυτή η συζήτηση και η δημοκρατική συλλογική κουλτούρα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε σχολική μονάδα παρά την απαράδεκτη διάταξη που εισήχθη στο ΠΔ 79. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους διευθυντές των σχολείων να συμπράξουν στην υπεράσπιση του δημοκρατικού ρόλου του σχολείου και του κυρίαρχου ρόλου του συλλόγου διδασκόντων.
  • Στη διαμόρφωση του προγράμματος πρέπει να υπάρχει μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή των κενών, με τα λιγότερα δυνατόν κενά για τον καθένα και μια (κατά το δυνατόν) ισοκατανομή στην ώρα αποχώρησης των συναδέλφων με τη λήξη του διδακτικού τους ωραρίου.
  • Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Κάθε απασχόληση τμήματος ανάγεται στο διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν και να αρνούνται κάθε εντολή για επιπλέον κάλυψη διδακτικών ωρών.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων, διαμορφώνοντας τα προγράμματα στα σχολεία να υπολογίζουν τη σίτιση στο ολοήμερο στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων. Η ανυποχώρητη δράση του Συλλόγου μας όλο το προηγούμενο διάστημα, η στάση σχολικών μονάδων που εφάρμοζαν στην πράξη το νόμιμο ωράριό μας, οι μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Δ/νση Εκπαίδευσης των συναδέλφων για την παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και η διεύρυνση του συλλογικού αγώνα για την προσμέτρηση της ώρας σίτισης στο διδακτικό ωράριο καθενός συναδέλφου, υποχρέωσαν το Υπουργείο στη εγγραφή του δικαιώματος αυτού, δηλαδή της προσμέτρησης της ώρας της σίτισης και στο ΠΔ 79/2017.  Καλούμε επίσης τους συλλόγους διδασκόντων να υπολογίζουν αναγόμενη σε διδακτικές ώρες εβδομαδιαία και την πρωινή ζώνη 7-8, όπου λειτουργεί. Να απαιτούν την έγκριση του προγράμματος  με την αποδοχή του αυτονόητου: ότι κάθε απασχόληση των μαθητών τους μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο/νηπιαγωγείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο!
  • Σε ό,τι αφορά τις απουσίες εκπαιδευτικών λόγω αδειών, σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές για την κάλυψη των κενών, καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο ή κατά περίπτωση τρόπο για την κάλυψη του κενού που σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να είναι η καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου κανενός συναδέλφου.
  • Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο.
  • Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων, ενημερώσεις-συναντήσεις με γονείς κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο, και ασφαλώς σε καμία περίπτωση απογευματινές ώρες.
  • Ενάντια στα προγράμματα λάστιχο και τα κυλιόμενα ωράρια που ακολουθούν τη λογική των περικοπών και τη στενή λογιστική των ωρών, οι σύλλογοι διδασκόντων να απαιτούν τη διαμόρφωση του προγράμματος και του διδακτικού ωραρίου κατά βάση σε δύο ζώνες: Από 8.15-13.15 και από 11.45- 16.00
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν με απόφαση του 1/3 των μελών που τον απαρτίζουν να προκαλούν έκτακτη συνεδρίαση του κυρίαρχου αυτού οργάνου για οποιοδήποτε ζήτημα εργασιακό ή παιδαγωγικό θεωρούν ότι θίγει μορφωτικά ή εργασιακά δικαιώματα.
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων, όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές, έχουν ως κυρίαρχο όργανο το αναφαίρετο δικαίωμα να συνεδριάσουν, να αναδείξουν τους παιδαγωγικούς λόγους (φοίτηση παιδιών με ειδικές ανάγκες, φοίτηση αλλοδαπών κ.α) και να προχωρήσουν σε αποφάσεις με τις οποίες θα ζητούν το χωρισμό των τμημάτων σε δύο και την άμεση έγκριση από τη Διoίκηση.
  • Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων, έχουν το δικαίωμα να αντιδρούν στις πολλαπλές μετακινήσεις σε περισσότερα από δύο σχολεία (τα συστεγαζόμενα λογίζονται ως ένα), να ζητούν ενυπόγραφη αιτιολογημένη εντολή και σε κάθε τέτοια περίπτωση, μείωση του ωραρίου και απαλλαγή από τις εφημερίες.
  • Δε μπορεί  να ανατίθεται υπερωριακή απασχόληση σε εκπαιδευτικούς του σχολείου για εκπαιδευτικό έργο που πρέπει να καλυφθεί από μόνιμο εκπαιδευτικό ή αναπληρωτή. Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν πρέπει να αποδέχονται τέτοιες  « λύσεις », που μειώνουν τις θέσεις εργασίας και εισάγουν την ωρομίσθια δουλειά. Οι Σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να αρνηθούν με απόφασή τους τις υπερωρίες. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε υποχρεωτική υπερωρία χωρίς τη θέλησή του. Σε κάθε τέτοια περίπτωση να ζητείται έγγραφη εντολή και σε περίπτωση επιμονής της διοίκησης να ενημερώνεται ο σύλλογος για να απαντήσει και να αντιδράσει άμεσα. Σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωρίας ο Σύλλογος «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ» κηρύσσει στάσεις εργασίας και καλύπτει όλους τους συναδέλφους για τη μη εφαρμογή τους.
  • Οι συνάδελφοι ωρομίσθιοι- ΑΜΩ αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι’ αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους και τους συναδέλφους να μην τις αποδέχονται. Υπενθυμίζουμε ότι οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσίας τους.
  • Γενικότερα, δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή. Καταγγέλλουμε αμέσως στο Σύλλογο κάθε αυθαιρεσία και παραβίαση των δικαιωμάτων μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες