Η ΔΟΕ στο hotspot της Κω: Ανάμεσα στους 3.500 πρόσφυγες ζουν 304 παιδιά, τα 100 ασυνόδευτα...
Οι δομές της εκπαίδευσης (Δ.Υ.Ε.Π. και παράρτημα Δ.Υ.Ε.Π. νηπιαγωγείου), με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν λειτουργούν, καθώς δεν έχει διοριστεί το αναγκαίο προσωπικό.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., υλοποιώντας απόφασή του, επισκέφτηκε το νησί της Κω προκειμένου να πραγματοποιήσει σειρά επαφών και δράσεων που σχετίζονται με θέματα της εκπαίδευσης. Η παρέμβαση που είναι συνέχεια παρόμοιων που έγιναν την προηγούμενη συνδικαλιστική χρονιά σε Σάμο και Χίο, έγινε στη σκιά του τραγικού χαμού ενός ακόμη ανήλικου παιδιού στα νερά του Αιγαίου, που συγκλόνισε το πανελλήνιο.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισκέφτηκε το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης του νησιού, όπου ζουν κάτω από δύσκολες συνθήκες περίπου 3.500 μετανάστες και πρόσφυγες 47 διαφορετικών εθνοτήτων (η χωρητικότητά του είναι περίπου 900 άτομα), μεταξύ των οποίων 304 παιδιά σχολικής ηλικίας, από τα οποία περίπου τα 100 είναι ασυνόδευτα.

Οι δομές της εκπαίδευσης (Δ.Υ.Ε.Π. και παράρτημα Δ.Υ.Ε.Π. νηπιαγωγείου), με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν λειτουργούν, καθώς δεν έχει διοριστεί το αναγκαίο προσωπικό. Το εξοργιστικότερο δε είναι,  πως ενώ οι δομές της τυπικής εκπαίδευσης δεν λειτουργούν, ο χώρος όπου θα έπρεπε να λειτουργούν, χρησιμοποιείται για την υλοποίηση  προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας του Ο.Α.Ε.Δ. μη τυπικής εκπαίδευσης, μέσω των οποίων έχουν γίνει προσλήψεις κάποιων ειδικοτήτων (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, νηπιοβρεφοκόμοι) με διαδικασίες εντελώς διαφορετικές από αυτές του υπουργείου Παιδείας ενώ εκτός Κ.Υ.Τ. λειτουργεί, επίσης, δομή μη τυπικής εκπαίδευσης από Μ.Κ.Ο.

Οι συναντήσεις με την διοικήτρια του Κέντρου υποδοχής και με τον συντονιστή εκπαίδευσης προσφύγων, ανέδειξαν μια σειρά μεγάλων ζητημάτων όπως, παιδιά που δεν έχουν εμβολιαστεί, έλλειψη διερμηνέων, αδυναμία εξεύρεσης συνοδών για τις μετακινήσεις των μαθητών όταν θα ξεκινήσουν τα μαθήματα, προβληματικές συνθήκες στέγασης του νηπιαγωγείου παραρτήματος Δ.Υ.Ε.Π. εντός του Κ.Υ.Τ., αδυναμία του μοναδικού σχολείου Δ.Υ.Ε.Π. (Δημ. Σχολείο Ζηπαρίου) να υποδεχτεί τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών. Όλα αυτά θα πρέπει να επιλυθούν άμεσα.

Κλιμάκια μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επισκέφτηκαν μεγάλο αριθμό σχολείων της πόλης της Κω, συνομίλησαν με τους συναδέλφους, τους ενημέρωσαν για τις δράσεις της Ομοσπονδίας και κατέγραψαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Πραγματοποιήθηκαν επίσης συναντήσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με τον Δήμαρχο του νησιού, τον Έπαρχο, τον Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας της Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου και τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κω. Από όλους ζητήθηκε η συμβολή τους στην επίλυση των προβλημάτων (εμβολιασμοί των παιδιών, αυξημένα κονδύλια για τη λειτουργία των σχολείων, συνοδοί για τα λεωφορεία με τα οποία θα μετακινούνται τα παιδιά των μεταναστών και των προσφύγων στις σχολικές μονάδες).

Ιδιαίτερη, επίσης, αναφορά έγινε και για το ζήτημα της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στην Κω. Υπενθυμίζουμε πως ενώ αρχικά είχε εμφανιστεί αδυναμία υλοποίησης για τη φετινή σχολική χρονιά, μετά την παρέμβαση της Δ.Ο.Ε., του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη μεγάλη βοήθεια του Δημάρχου του νησιού, το ζήτημα είχε ευτυχή κατάληξη και όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας του νησιού φοιτούν στα δημόσια νηπιαγωγεία. Εκείνο το οποίο χρειάζεται τώρα είναι η άμεση δρομολόγηση ενεργειών (εξεύρεση οικοπέδων, χρηματοδότηση) οριστικής επίλυσης του στεγαστικού προβλήματος των νηπιαγωγείων μέσω της ανέγερσης διδακτηρίων.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., κρίνει ως επιτυχή την παρέμβασή του και δεσμεύεται πως θα συνεχίσει σε αυτή την κατεύθυνση. Ήδη έχει προγραμματιστεί παρόμοια παρέμβαση στην Λέσβο και θα ακολουθήσουν και άλλες όπου κριθεί αναγκαίο.

Καλούμε την ελληνική κοινωνία και το Υπουργείο Παιδείας να σταθούν αρωγοί στην τεράστια προσπάθεια κανένα παιδί να μην βρίσκεται εκτός των δημόσιων δομών εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γνωρίζοντας το βάρος της ευθύνης του ρόλου τους καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια σε αυτή την κατεύθυνση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα