Τομέας Παιδείας του Μέρα 25: Ο νόμος 4589 πρέπει να καταργηθεί και να θεσπιστεί νέος με κριτήρια το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία
Δελτίο Τύπου του Τομέα Παιδείας για το Νέο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση(Νόμος 4589 ΣΥΡΙΖΑ-Γαβρόγλου που εφαρμόζει η Νέα Δημοκρατία).
Την παραμονή των Χριστουγέννων 24 Δεκεμβρίου 2019, με κλειστά τα σχολεία, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ανακοίνωσε το ΦΕΚ εφαρμογής του νέου συστήματος διορισμών εκπαιδευτικών στην Γενική Εκπαίδευση(Νόμος ΣΥΡΙΖΑ – Γαβρόγλου 4589). Ο συγκεκριμένος νόμος που φέρει τη σύντομη ονομασία «προσοντολόγιο», είχε καταψηφιστεί από τη Νέα Δημοκρατία, όταν αυτή ήταν αντιπολίτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με αυτόν το νόμο, αντί να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που κράτησαν ανοιχτά τα σχολεία στα δύσκολα χρόνια των μνημονίων, ως βασικό κριτήριο μόνιμων διορισμών υπερμοριοδοτεί διάφορα προσόντα και απαξιώνει την προϋπηρεσία αυτή των αναπληρωτών.
Να επισημάνουμε ότι οι προσλήψεις για την κάλυψη οργανικών-πάγιων κενών των σχολείων, από το 2009 μέχρι σήμερα, γίνονται μόνο με αναπληρωτές ορισμένου χρόνου(συμβάσεις ΕΣΠΑ).Οι μόνιμοι διορισμοί έχουν σταματήσει λόγω πολιτικής βούλησης με πρόσχημα την εφαρμογή των μνημονίων.
Οι χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (38.000 έφτασαν φέτος) επί μια δεκαετία στήριξαν και κράτησαν με κόπους και θυσίες το δημόσιο σχολείο όρθιο. Μέσα στην ερημοποίηση που επέφεραν τα σκληρά μέτρα των μνημονίων οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πάλεψαν για να μην μείνει κανένα παιδί σε όλη την Ελλάδα χωρίς δάσκαλο-καθηγητή.
Τώρα η πολιτεία, αντί να ευχαριστήσει και να ανταμείψει αυτούς τους εκπαιδευτικούς για την τεράστια παιδαγωγική και κοινωνική τους προσφορά, φέρνει ένα σύστημα μόνιμων διορισμών που θέτει σε κίνδυνο το εργασιακό τους μέλλον.
Ταυτόχρονα το σύστημα αυτό απαξιώνει το βασικό δημόσιο πτυχίο των Πανεπιστημίων αφού πλέον τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, δεν απορρέουν από αυτό και δεν φτάνει για να διεκδικήσεις μια θέση εργασίας στα σχολεία. Απαιτείται επιπλέον από τον κάθε απόφοιτο καθηγητικού-παιδαγωγικού Τμήματος η περαιτέρω πληρωμή για την απόκτηση των απαραίτητων προσόντων για τη δυνατότητα διεκδίκησης μιας θέσης εργασίας στην εκπαίδευση. Το κέρδος και η εμπορευματοποίηση της Παιδείας δηλαδή είναι φυσικό επακόλουθο του νόμου 4589.
Ο νόμος αυτός πρέπει να καταργηθεί και να θεσπιστεί νέος, στον οποίο οι διορισμοί των εκπαιδευτικών θα γίνονται κυρίως με:
Α) Το δημόσιο πτυχίο των Πανεπιστημίων (ημερομηνία κτήσης-βαθμολογία) και Β) Την προϋπηρεσία
O θεσμός του αναπληρωτή πρέπει να υπάρχει μόνο για τις έκτακτες ανάγκες και όχι για τις πάγιες όπως δυστυχώς συμβαίνει τα τελευταία 10 χρόνια. Είναι επομένως σημαντικό να υπάρξει προγραμματισμός για την μακροπρόθεσμη απορρόφηση των αναπληρωτών στο εκπαιδευτικό σύστημα και τη χρήση πλέον του θεσμού σε περιορισμένο βαθμό και μόνο για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη