- Να απαντήσει εάν το άρθρο 50, το οποίο προβλέπει το διορισμό εκπαιδευτικών με πτυχίο Κολεγίου χωρίς ακαδημαϊκή αναγνώριση, αποτελεί ενέργεια συμμόρφωσης με το Ενωσιακό δίκαιο ή αν αποτελεί τελικά συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης, καλείται να απαντήσει η υπουργός Παιδείας σήμερα στη Βουλή.
Της Χρύσας Βαϊνανίδη
Με φόντο τις σφοδρές αντιδράσεις εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών που έχει προκαλέσει η διάταξη για τα Κολέγια, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως καλείται σήμερα στη Βουλή να απαντήσει εάν η επίμαχη «νομοθετική ρύθμιση αποδεικνύει το σεβασμό της χώρας στο δίκαιο της Ε.Ε.» ως προς την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των εκπαιδευτικών ή αν τελικά αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα της Καθημερινής και του tvxs.gr, στην αιτιολογική γνώμη της Κομισιόν -την οποία επικαλείται η υπουργός- δεν υπάρχει καμία αναφορά ως προς τους εκπαιδευτικούς. Αντίθετα, η Κομισιόν εγκαλεί την Ελλάδα για την εξομοίωση επαγγελματικών προσόντων σε συγκεκριμένα επαγγέλματα υγείας (όπως γιατροί, νοσοκόμοι) και για ειδικές περιπτώσεις (πχ. αρχιτέκτονες).
Σημειώνεται ότι η Νίκη Κεραμέως, προκειμένου να δικαιολογήσει την εξίσωση ουσιαστικά των πτυχίων των Κολεγίων με εκείνα των δημόσιων ΑΕΙ, επικαλείται τη γνώμη της Κομισιόν, σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα εγκαλείται για παράβαση της οδηγίας 2005/36 σχετικά με αποκλεισμό επαγγελματικών προσόντων. Η υπουργός κατηγόρησε μάλιστα την προηγούμενη κυβέρνηση ότι «κατήργησε τη δυνατότητα συμμετοχής υποψηφίων που κατείχαν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών για τον διορισμό ή πρόσληψη ως εκπαιδευτικών μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ».
Οι πληροφορίες του alfavita.gr φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, καθώς σύμφωνα με τα συμπεράσματα της αιτιολογικής γνώμης 4061 της Κομισιόν που δημοσιεύουμε, η Επιτροπή εγκαλεί την Ελλάδα για παράβαση της οδηγίας 2005/36/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από την 2013/55/ΕΕ, επειδή:
1) Δεν διασφαλίζει ότι, όταν επιτρέπεται σε υπηκόους κρατών μελών που είναι κάτοχοι επαγγελματικών δικαιωμάτων τα οποία ΔΕΝ έχουν αποκτηθεί σε κράτος μέλος η άσκηση νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος που εμπίπτει στον τίτλο ΙΙΙ, κεφάλαιο ΙΙΙ, αυτή η αρχική αναγνώριση πρέπει να πληροί τους ελάχιστους όρους εκπαίδευσης που ορίζονται στο εν λόγω κεφάλαιο, άρθ. 2, παρ. 2 (αφορά επαγγέλματα υγείας, όπως γιατροί, νοσοκόμες κτλ. και τους αρχιτέκτονες)
2) Δεν προβλέπεται ότι όταν απαιτείται από τους παρόχους προσωρινών υπηρεσιών στην Ελλάδα προσωρινή εγγραφή που γίνεται αυτόματα ή τυπική προσχώρηση σε επαγγελματική οργάνωση ή επαγγελματικό οργανισμό, αυτή η εγγραφή ή προσχώρηση δεν καθυστερεί ούτε περιπλέκει με οποιονδήποτε τρόπο την παροχή υπηρεσιών και δεν συνεπάγεται περαιτέρω δαπάνες για τον πάροχο υπηρεσιών (άρθ. 6, σημείο α)
3) Δεν έχει παράσχει διευκρινίσεις σχετικά με το νομικό αποτέλεσμα της υπ. απόφασης 165261/ΙΑ (ΦΕΚ τ. Β 2157/31-12-2010) έτσι ώστε να εξασφαλιστεί πλήρης συμμόρφωση του δικαιώματος των κτηνιάτρων να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στην Ελλάδα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του τίτλου ΙΙ και ειδικά του αρθ. 7 , παρ. 1
4) Δεν έχει θεσπίσει ειδικά νομοθετικά, κανονιστικά ή διοικητικά μέτρα που να διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με την υποχρέωσή της να δημοσιεύει κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την οργάνωση και την αναγνώριση της επαγγελματικής πρακτικής άσκησης που πραγματοποιείται σε άλλο κράτος μέλος ή σε τρίτη χώρα, ιδίως σχετικά με τον ρόλο του επόπτη της επαγγελματικής πρακτικής άσκησης (άρθ. 55.α).
Διαβάστε ακόμα:
Casus beli ο διορισμός εκπαιδευτικών με πτυχίο κολεγίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη