Thumbnail
Άμεσες αποφάσεις για ύλη και εξετάσεις μετά τις εισηγήσεις επιστημόνων να ανοίξουν τα σχολεία αργότερα από την προκαθορισμένη ημερομηνία

Τι κάνουμε με αυτά τα παιδιά; Πώς να διαχειριστούν ταυτόχρονα αβεβαιότητα, εφηβεία, αγωνία, διάβασμα, ονειροπόληση και εγκλεισμό; Δεν τα ακούμε που φωνάζουν;

 

Του Νίκου Μάστορα

Την τελευταία εβδομάδα, το alfavita.gr έχει δεχθεί και δημοσιεύσει αρκετές δεκάδες επιστολές μαθητών της τάξης του 2002 όπως τη λένε οι ίδιοι, δηλαδή της σημερινής Γ' Λυκείου. Με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, εξέφρασαν το ίδιο συναίσθημα ματαίωσης και αγωνίας εξαιτίας της αβεβαιότητας για τις εξετάσεις.

Τι κάνουμε με αυτά τα παιδιά; Πως να διαχειριστούν ταυτόχρονα αβεβαιότητα, εφηβεία, αγωνία, διάβασμα, ονειροπόληση και εγκλεισμό; Δεν τα ακούμε που φωνάζουν;

Σήμερα οι εκτιμήσεις πολλών ειδικών συντείνουν προς την προοπτική τα σχολεία να μην ανοίξουν ούτε μετά το Πάσχα. Σύμφωνα με τον Ηλία Μοσιαλο, καθηγητή  Πολιτικής της Υγείας στο London School of Economics και εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα που αφορούν στον κορονοϊό, οι επιστημονικές μελέτες και το παράδειγμα της Κίνας αποδεικνύουν πως χρειάζεται ένα διάστημα 11-12 εβδομάδες από τα πρώτα μέτρα που λαμβάνονται, ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά ο ιός. Με δεδομένη τη χρονική στιγμή λήψης των πρώτων μέτρων που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, οι περιορισμοί αναμένεται να διατηρηθούν και τον Μάιο.

Όπως εξήγησε μιλώντας στην εκπομπή «Εξελίξεις live» του ΣΚΑΪ, η επιστροφή στην σχολική καθημερινότητα θα πρέπεί να γίνει με μεγάλη προσοχή. «Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν κανονικά μέσα στους επόμενους μήνες, θα μπορούσε να γίνει μόνο για τους μαθητές της τελευταίες τάξης και με ζώνες διδασκαλίας», δήλωσε χαρακτηριστικά. 

Εξάλλου ο λοιμοξιωλόγος Χαράλαμπος Γώγος, μιλώντας σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ, τόνισε (συμφωνώντας με την άποψη του Η. Μόσιαλου) πως τα σχολεία θα ανοίξουν σε δεύτερο χρόνο, μετά την πρώη «χαλάρωση» των μέτρων, καθώς αποτελούν χώρους συγχρωτισμού και μετάδοσης του ιού, ενώ οι μαθητές παρουσιάζουν ιδιαίτερο κίνδυνο, ως κατεξοχήν ασυμπτωματικοί φορείς.

Αυτές οι εκτιμήσεις όμως, είναι προφανές ότι αντικρούονται με το βασικό σενάριο που η υπουργός Παιδείας προωθούσε μέχρι τώρα: «Συζητάω καθημερινά με τον κύριο Τσόδρα για το πότε θα μπορέσει να επιτραπεί ο συγχρωτισμός μαθητών σε μία αίθουσα», δήλωσε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και τον Παύλο Τσίμα. «Χάρη στην εξαιρετική οργάνωση του επιτελείου Υγείας, δεν είμαστε σε αυτή την κατάσταση», προσέθεσε η υπουργός δηλώνοντας πως τα μέτρα προστασίας αποδίδουν και η πορεία της χώρας είναι καλή. Γι' αυτό το λόγο, επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι η έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων όσο πιο κοντά γίνεται στις καθορισμένες ημερομηνίες, με μείωση της εξεταστέας ύλης και με μια ενδεχόμενη μικρή παράταση του σχολικού έτους.

Εφόσον λοιπόν οδηγούμαστε στην κατεύθυνση αυτή η εκδοχή να είναι πλέον οριακή, και με δεδομένο ότι στις πανελλαδικές δεν πρέπει να εξεταστούν οι μαθητές σε ύλη που δε διδάχθηκαν δια ζώσης, τα πράγματα πρέπει να διευθετηθούν άμεσα και η υπουργός Παιδείας να ανακοινώσει, όπως ζητούν και εκπαιδευτικοί, τουλάχιστον την ύλη στην οποία θα κληθούν να διαγωνιστούν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ, όποτε κι αν γίνουν οι εξετάσεις. Και βέβαια οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων να αξιολογηθούν με βάση τους βαθμούς του σχολείου αντί εξετάσεων.

Είναι ευνόητο ότι χρειάζεται επίσης να οργανωθεί ένα πλάνο αναπλήρωσης της ύλης όλων των τάξεων που να περιλαμβάνει και την αρχή της επόμενης χρονιάς, η οποία ίσως χρειαστεί χρονική διεύρυνση. Κι όλα αυτά να ανακοινωθούν όσο το δυνατόν συντομότερα. 

Ας μην ξεχνάει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι δε μπορεί να προκαλείται σύγχιση από αλλεπάλληλες δηλώσεις που δεν οδηγούν σε αποφάσεις, γιατί εκτός από την αγωνία της για τις πανελλαδικές, η τάξη του 2002 αντιμετωπίζει επίσης την εφηβεία κι έναν εγκλεισμό πρωτοφανή στα χρονικά της ανθρωπότητας. Δεν είναι και λίγο. Και δεν πρέπει να παρατείνεται η αγωνία τους εφόσον μπορούμε πλέον σήμερα, με σχετική ασφάλεια έστω,  να προβλέψουμε που πάει η κατάσταση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Voucher: Πάρε 600 ευρώ κάνοντας τηλεκατάρτιση (Αιτήσεις - διορία)

ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ, ΛΟΓΙΣΤΕΣ, ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, ΓΙΑΤΡΟΙ, ΨΥΧΙΑΤΡΟΙ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ 600 ΕΥΡΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά