Τους τελευταίους μήνες, η κοινωνία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μία πρωτόγνωρη για εμάς πραγματικότητα, που έχει ανατρέψει ριζικά τόσο την καθημερινότητά μας, όσο και τον τρόπο που αφουγκραζόμαστε τη ζωή μας. Εν μέσω λοιπόν αυτής της κρίσης, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί˙ ερχόμαστε αντιμέτωποι με το νέο δημόσιο σχολείο. Μόλις σήμερα έλαβε τέλος, ο δημόσιο σχολιασμός για το νέο νομοσχέδιο, που χωρίς καμία αμφιβολία ήρθε να ταράξει τα νερά. Κάποιους τους δικαίωσε, κάποιους τους αδίκησε και όπως είναι σύνηθες πλέον «τρίζουν οι καρέκλες» πολλών δημοσίων και ιδιωτικών υπαλλήλων στον τομέα της εκπαίδευσης. Περίμενα βέβαια, για να είμαι ειλικρινής, λαμβάνοντας υπόψιν τις δηλώσεις της υπουργού και τις ανάλογες δημοσιεύσεις της στα social media, ότι θα ήταν η πρώτη, που πραγματικά θα ικανοποιούσε τις ανάγκες των μαθητών.
Ωστόσο, θα ήταν κάποιος πολύ «εγωιστής» και μεροληπτικός, αν δεν αποδεχόταν, ότι κάποιες από τις αποφάσεις είναι τουλάχιστον αξιέπαινες. Αρχικά, αποδίδω πολλά συγχαρητήρια στην υπουργό λόγω της επαναφοράς των μαθημάτων, της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας καθώς και των Αγγλικών και της Βιολογίας στην Α’ ομάδα του Γυμνασίου. Διότι, ιδίως οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών, καλούμαστε για να εισαχθούμε στο πανεπιστήμιο, να αντιμετωπίσουμε μία ύλη παραγωγικά (Αρχαίων Ελληνικών) μέσα σε δύο χρόνια, την οποία όμως θα έπρεπε να βγάλουμε σε 6. Δεν χρειάζεται να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, σίγουρα τόσο οι μαθητές και όσο οι καθηγητές δίνουμε περισσότερο βάση στα εξεταζόμενα μαθήματα. Επιπλέον, θεωρώ, πως η επαναφορά των Λατινικών στον τομέα των Ανθρωπιστικών είναι δίκαιη και ορθή. Είναι αναμφίβολα η απόφαση, που προκάλεσε φόβο και πολλές εντάσεις. Αλλά ως μαθητής που κάνω το μάθημα και το συμπαθώ, διότι ουσιαστικά αναφέρεται σε εμένα, πιστεύω πως αφενός όπως δομείται δεν είναι κατάλληλο για εξεταζόμενο μάθημα, και προωθεί την στείρα αποστήθιση, και ας διαφωνούν πολλοί εκπαιδευτικοί˙ και αφετέρου διαφωνώ κάθετα στην αποκλειστικότητα της ύπαρξης αυτού στον τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών.
Στον αντίποδα, σίγουρα μπορεί εύκολα κανείς να εντοπίσει αποφάσεις τουλάχιστον αστείες. Αναλυτικότερα, το 2ο Άρθρο αναφέρει, πως θα πραγματοποιούνται «Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο». Αυτή η απόφαση είναι εντελώς τραγελαφική, διότι τα παιδιά στο νηπιαγωγείο αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να γράφουν το όνομά τους και να αλληλεπιδρούν με την νηπιαγωγό, πώς θα μπορούν να παρακολουθούν μία Φιλόλογο Αγγλικών; Επιπρόσθετα, το υπουργείο θα πρέπει να αντιληφθεί επιτέλους, ότι τα βιβλία και ο τρόπος εκμάθησης της Αγγλικής Γλώσσας απαιτεί ριζικές αλλαγές. Δεν θα μπορούσα, βέβαια, να μην αναφερθώ στην Τράπεζα Θεμάτων, μία απόφαση που ξυπνά μνήμες από το επίπονο εκπαιδευτικό έτος του 2013-2014. Αυτή η απόφαση, αγχώνει όχι μόνο τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Οι δεύτεροι θα πασχίζουν να ολοκληρώσουν την ύλη, στα πλαίσια μάλιστα συγκεκριμένων ερωτήσεων, ενώ οι μαθητές θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις ώρες τους στο φροντιστήριο και στην εξουθενωτική μελέτη. Επιτέλους, θα ήταν τουλάχιστον αξιοθαύμαστο αν μία κυβέρνηση, δεν περιόριζε τις εποικοδομητικές συζητήσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού, και κυρίως να μην τις εγκλώβισε σε συγκεκριμένες θεματολογίες, που την ωφελούν.
Το πιο δυσάρεστο όμως είναι ότι για ακόμα μία φορά οι μαθητές δεν λήφθηκαν υπόψιν στις αποφάσεις. Πραγματικά, θα ψήφιζα σε κάθε εκλογική μάχη την κυβέρνηση, που θα επεξεργαζόταν και θα έπραττε, όσο δύναται, τα αιτήματά μας. Για άλλη μία φορά, οι μαθητές δεν ερωτήθηκαν τι επιθυμούν να αλλάξει στο ελληνικό οπισθοδρομικό δημόσιο σχολείο. Για άλλη μία φορά, επικράτησε η άποψη πως οι μαθητές αδιαφορούν πλήρως, και ότι δεν τους απασχολεί το δημόσιο σχολείο, αλλά μόνο το φροντιστήριο… Είναι εντελώς απογοητευτική, λυπηρή και αποθαρρυντική αυτή η άποψη που κυριαρχεί σήμερα. Αλλά ακόμα και αν είναι έτσι, ακόμα και αν οι μαθητές αδιαφορούν, ποιος μπήκε στον κόπο να τους ρωτήσει το λόγο, ποιος ενδιαφέρθηκε να τους ρωτήσει τι θα άλλαζαν; Νομίζω όλοι γνωρίζουμε την απάντηση…
Συμπερασματικά, καταλήγουμε πως εφόσον δεν λαμβάνεται υπόψιν η άποψη του πυλώνα ενός υπουργείου, και ενώ υπάρχουν τα μέσα άντλησης αυτής σε μία τεχνολογική εποχή, δεν υπάρχει και λόγος να δίνουν βάση και οι μαθητές στη δημόσια εκπαίδευση (!). Σίγουρα, ήταν πολύ ορθή και άξια επαίνου η κίνηση του υπουργείου να ξεκινήσει τη διαβούλευση εν μέσω εγκλεισμού, διότι «όσοι ενδιαφερόμαστε», αξιοποιήσαμε τον ελεύθερό μας χρόνο και εκφράσαμε την άποψή μας, αν και αμφιβάλλω αν το υπουργείο θα κατορθώσει ανάμεσα σε πολλά σχόλια διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών, να εντοπίσει και να αφουγκραστεί τα δικά μας σχόλια. Αναμένουμε λοιπόν, τις κινήσεις και τις αποφάσεις των αρμοδίων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη