Ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 3ου γυμνασίου Θέρμης Θεσσαλονίκης, αλλά και ως γονέας μαθητή του γυμνασίου αυτού, αισθάνομαι την υποχρέωση να δημοσιοποιήσω και να διαμαρτυρηθώ για ένα ζήτημα, το οποίο έχω την γνώμη ότι δεν επικοινωνήθηκε επαρκώς ή επικοινωνήθηκε αποσπασματικά και σε μικρή έκταση, ενώ αφορά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό γονέων της χώρας με παιδιά στο γυμνάσιο και το λύκειο.
Το ζήτημα αφορά την ματαίωση και ακύρωση, εξ αιτίας της πανδημίας, των εκπαιδευτικών εκδρομών, εγκεκριμένων από το υπουργείο παιδείας και των δυσμενών οικονομικών συνεπειών, που προκλήθηκαν στους γονείς των μαθητών, που είχαν δηλώσει συμμετοχή σε αυτές.
Το γεγονός λοιπόν της ματαίωσης των εκδρομών, στάθηκε η αιτία για την απώλεια σημαντικών χρηματικών ποσών από τους γονείς, που δόθηκαν σε προεξόφληση της συμμετοχής σε αυτές των παιδιών τους. Τα ποσά αυτά ξεκινούν κατ’ ελάχιστον και κατά μέσον όρο σχεδόν από το ποσό των 350 ευρώ για κάθε οικογένεια και σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 700 ευρώ για συμμετοχή δύο παιδιών της ίδιας οικογένειας ή συμμετοχή ενός παιδιού σε δύο εκπαιδευτικές εκδρομές.
Ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων αυτών, σε πολλές περιπτώσεις, παρακρατήθηκε παράνομα από κάποια ταξιδιωτικά πρακτορεία, ενώ βρίσκονταν στα ταμεία τους και δεν αποδίδεται, με πρόσχημα την αναστολή λειτουργίας τους, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Σε άλλες δε περιπτώσεις τα πρακτορεία προβάλλουν την δικαιολογία ότι σχεδόν το σύνολο των χρημάτων έχει ήδη καταβληθεί σε αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία και μεταφορικές επιχειρήσεις του εξωτερικού και του εσωτερικού, οι οποίες αρνούνται να τα επιστρέψουν, επικαλούμενες όρους συμβάσεων και διεθνείς και διακρατικές συμφωνίες, τις οποίες βέβαια εμείς οι γονείς σε καμία περίπτωση δεν γνωρίζαμε και ούτε είμαστε σε θέση να ελέγξουμε, το κατά πόσον ισχύουν ή έχουν εφαρμοστεί ορθά.
Σε κάθε περίπτωση πάντως και ανεξαρτήτως των αιτιών, εμείς οι γονείς έχουμε υποστεί σημαντική οικονομική ζημία, στην προσπάθειά μας και με στερήσεις, να παρέχουμε την δυνατότητα στα παιδιά μας να απολαύσουν τα οφέλη και την εμπειρία μίας εγκεκριμένης από το υπουργείο παιδείας εκπαιδευτικής εκδρομής.
Την οικονομική δε αυτή ζημία, επ’ ουδενί δεν μπορεί να αποκαταστήσει η μελλοντική και αμφίβολη παροχή σχετικών κουπονιών – vouchers, χαμηλότερης οικονομικής αξίας, για χρήση σε ενδεχόμενη πραγματοποίηση εκδρομής ιδιωτικώς στο επόμενο, περιορισμένου χρονικού ορίζοντα, διάστημα. Αυτό αποτελεί στην καλύτερη των περιπτώσεων, κοροϊδία, αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι πολύ δύσκολα κάποια οικογένεια, μετά από αυτήν την οικονομική κρίση, που έπεται της πανδημίας, θα σκεφτεί να δαπανήσει ιδιωτικά χρήματα για εκδρομή, για να μην αναφέρουμε και το ενδεχόμενο η ταξιδιωτική επιχείρηση που προσφέρει τα κουπόνια, να μην υφίσταται καν στο πολύ κοντινό μέλλον, λόγω οικονομικής δυσπραγίας.
Δυστυχώς όμως, φαίνεται πως το υπουργείο παιδείας προκρίνει αυτήν την τακτική ως τρόπο επίλυσης του προβλήματος. Επιτρέψτε μου λοιπόν να θεωρώ και έχω την βάσιμη πεποίθηση ότι απηχώ τις απόψεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των γονέων, ότι ο τρόπος αυτός δεν είναι παρά μία τρύπα στο νερό, όπως αυτή που ρούφηξε τα χρήματα από το υστέρημά μας.
Έχοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, καλώ οποιαδήποτε αρμόδια πολιτειακή και κυβερνητική αρχή, τον πρωθυπουργό της χώρας και την υπουργό παιδείας, να σκύψουν με πραγματικό ενδιαφέρον στο ζήτημα αυτό, το οποίο δεν αφορά μόνο μία μικρή μερίδα πολιτών, αλλά απασχολεί και αποτελεί πρόβλημα σχεδόν για όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας και τους γονείς με παιδιά μαθητές στα γυμνάσια και στα λύκεια.
Καλώ την κυβέρνηση, όπως με άμεσο τρόπο έσπευσε και αποζημίωσε μερικώς, σχεδόν το σύνολο των εργαζομένων της χώρας, η εργασία των οποίων ανέστειλε την λειτουργία της, με τον ίδιο τρόπο να ανεύρει και να εκτελέσει μία διαδικασία αποκατάστασης και πραγματικής άμβλυνσης της οικονομικής ζημίας που υποστήκαμε όλοι εμείς οι γονείς και οι οικογένειές μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα χρήματα που χάθηκαν δόθηκαν από το υστέρημά μας και μάλιστα από πολίτες εργαζόμενους, που αμέσως μετά απώλεσαν το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων τους, εξ αιτίας του κλεισίματος της οικονομικής ζωής του τόπου.
Καλώ τους αρμοδίους να αφήσουν κατά μέρος την λογική της αποζημίωσης με vouchers, σκεφτόμενοι την πρόσφατη αποτυχία αυτής της αμφιλεγόμενης διαδικασίας, αν ανατρέξουμε στην περιβόητη τηλεκατάρτιση των επιστημόνων μέσω αυτής. Γνωρίζουμε ότι η μέθοδος αυτή είναι η αγαπημένη των κυβερνώντων και αξιολογείται για περαιτέρω εφαρμογή στην δημόσια εκπαίδευση. Αν κρίνουμε από την παρούσα συγκυρία, τότε εμφανίζεται απολύτως αποτυχημένη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ