Πόσο "αγαπάει" η αγορά την εκπαίδευση;
Η κυβέρνηση εκταμιεύει 15 εκατ. ευρώ για τον καθαρισμό των σχολείων και την προμήθεια υγειονομικού υλικού και 34 εκατ.ευρώ για τα ΜΑΤ.

Του Νίκου Μάστορα

Πόσο "αγαπάει" η κυβέρνηση την εκπαίδευση;

Το προσδιόρισε -με ποσοτικούς όρους οικονομίας- ο ειδικός γραμματέας της ΔΟΕ Ζήσης Καπράνας σήμερα σε συνέντευξη Τύπου της ΔΟΕ:

"Το ΥΠΕΣ εκταμίευσε όπως μας είπαν 15 εκατ. ευρώ για τον καθαρισμό των σχολείων και την προμήθεια υγειονομικού υλικού λόγω κορονοϊού. Χτες έδωσε άλλα 34 εκατομμύρια ευρώ για τα ΜΑΤ. Αν υπολογίσει κανείς ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης ξεπερνά το 1 εκατομμύριο άτομα, καταλαβαίνει κανείς πόσο μας "αγαπάει" η κυβέρνηση.

Μπορεί ένας ποσοτικός προσδιορισμός να μην αποδίδει το βάθος  των "συναισθημάτων". Μπορεί να πει κανείς ότι ο προϋπολογισμός έχει πολλά κονδύλια, ή ότι και τα ΜΑΤ έχουν ψυχή ειδικά όταν τα στέλνουμε στα σύνορα, ή αν είναι σατιρικός, να θεωρήσει ότι μπορεί η κυβέρνηση να θέλει να...βάλει τα ΜΑΤ στα σχολεία, όπως λχ στη Χίο με τους αστυνομικούς που μπήκαν να ελέγξουν δασκάλους και παιδιά σε δυό Δημοτικά Σχολεία.

Ωστόσο αν τον συνδυάσει κανείς με τους 25 μαθητές ανα Τμήμα που θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις Τμημάτων, μετακινήσεις μαθητών και λιγότερους εκπαιδευτικούς, αν προσθέσει τον συζητημένο ηλικιακό "κόφτη" στα ΕΠΑΛ (που δεν έχει κατατεθεί ακόμα καθώς θα υπάρξει ξεχωριστό νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση) και αρκετά ακόμα στοιχεία όπως οι πολλαπλές εξετάσεις, τότε αντιλαμβάνεται ότι η βασική προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας δεν έχει να  κάνει με τη λειτουργικότητα των σχολείων όπως διατείνεται η ρητορική του, όσο με τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Με τις ανάγκες της (εκπαιδευτικής) αγοράς δηλαδή, όπως τουλάχιστον τις προσδιορίζει η κυβέρνηση.

Στόχος είναι ένα φτηνότερο σχολείο, όπως είπε ο αντιπρόεδρος της ΔΟΕ κ.Γιώργος Τρούλης, που όμως θα αποδεικνύεται ακριβό για τις οικογένειες οι οποίες θα κληθούν να σηκώσουν ακόμα μεγαλύτερα βάρη. Για το μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ κ.Δημήτρη Πολυχρονιάδη, όλα αυτά σημαίνουν ότι ο πόλεμος των εκπαιδευτικών με το υπουργείο έχει ήδη κηρυχθεί. 

Ο αφορισμός "στον έρωτα και στον πόλεμο επιτρέπονται όλα", αποδίδεται στον Νίτσε. Ισως, επειδή μιλάμε πάνω απ΄όλα για παιδιά, αυτά τα "όλα" θα έπρεπε να τα ξανασκεφτεί κανείς. 

Αλλά δεν ξέρουμε τι επιτρέπεται όταν στη θέση του έρωτα στην εξίσωση, μπαίνει η αγορά. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα