Στην Ερώτηση τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούν το Υπουργείο για ολιγωρία και υποτίμηση του ρόλου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, αν και έχει προσδιοριστεί, σε γενικές γραμμές, το χρονικό πλάνο που θα ξεκινήσει η εξεταστική περίοδος των εκπαιδευτικών δομών, εντούτοις δεν έχει υπάρξει κανένας σχεδιασμός σχετικά με τις συνθήκες και τον τρόπο που θα διεξαχθούν οι εξετάσεις, αφήνοντας στην αβεβαιότητα πολλούς σπουδαστές των ΑΕΝ, των ΚΕΣΕΝ και των λειτουργούντων Ειδικών Σχολείων, καθώς και τις οικογένειες αυτών.
Έτσι, ενώ ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει δηλώσει αόριστα ότι οι προαγωγικές εξετάσεις πρόκειται να ξεκινήσουν «στο τέλος του δεύτερου δεκαημέρου του Ιουνίου και θα διεξαχθούν κλιμακωτά», ακόμη δεν έχει συγκροτηθεί κάποια εκπαιδευτική επιτροπή, στο πρότυπο αυτών του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να εξετάσει τον τρόπο διεξαγωγής τους, με την ταυτόχρονη εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ.
Θέματα όπως η θερμομέτρηση των μαθητών, η πρόσφατη άφιξη σπουδαστών από ταξίδια εξωτερικού, η δυνατότητα κατανομής των εξεταζόμενων σε αίθουσες, η ύπαρξη ατόμων που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου- είτε αυτοί είναι καθηγητές και μαθητές, είτε πρόσωπα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος-, η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας, κα. οφείλουν να εξεταστούν διεξοδικά από το αρμόδιο Υπουργείο.
Ακόμη, με δεδομένο ότι ήδη τρέχει ο μήνας Ιούνιος, πρέπει να δοθούν άμεσα διευκρινιστικές οδηγίες, ώστε εκπαιδευτικό προσωπικό και σπουδαστές να γνωρίζουν επ΄ ακριβώς τους όρους διεξαγωγής των εξετάσεων, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας και ακολουθώντας τους προβλεπόμενους κανόνες για τη διαφύλαξη της δημόσιας Υγείας.
Περαιτέρω, όπως παρατηρεί ο Νεκτάριος Σαντορινιός στην Ερώτηση που κατέθεσε, η απουσία ενός ολοκληρωμένη σχεδίου στήριξης και ενίσχυσης της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, ιδίως μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, φάνηκε και από την σημαντική καθυστέρηση (αρχές Απρίλη) με την οποία ξεκίνησαν τα εξ αποστάσεως μαθήματα στις ΑΕΝ, με κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο, ενώ η έναρξη των
τηλεμαθημάτων έγινε μετά από πολλές πιέσεις τόσο των ίδιων των φοιτητών, όσο και των κομμάτων της Αντιπολίτευσης. Αντίστοιχες μεγάλες καθυστερήσεις, επίσης, συνέβησαν και για τη συνέχιση λειτουργίας των Κέντρων Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να αποσαφηνίσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα διεξαγωγής των εξετάσεων και να ενημερώσει ανοιχτά σχετικά με το τι κάνει ώστε να εκκινήσει με ασφάλεια, για μαθητές και καθηγητές, η εξεταστική περίοδος των Σχολών του ΥΝΑΝΠ, τηρώντας τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Τέλος, ο Τοεμάρχης του ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζει ότι η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό πυλώνα για την ναυτιλία της χώρας μας και στις εκπαιδευτικής της δομές συμμετέχουν εκατοντάδες νέες και νέοι που έχουν συνδέσει το μέλλον τους με τα αντίστοιχα θαλάσσια επαγγέλματα. Το ελάχιστο που το Υπουργείο έχει να κάνει είναι επιδείξει σοβαρότητα και να ανακοινώσει άμεσα τον σχεδιασμό για τη διεξαγωγή των εξετάσεων λαμβάνοντας υπόψη την ασφάλεια των συμμετεχόντων.
Αναλυτικά, η ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές:
Προς: κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: «Ασαφές ακόμη το πλαίσιο διεξαγωγής των εξετάσεων στις Σχολές του Υπουργείου Ναυτιλίας»
Η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό πυλώνα για την ναυτιλία της χώρας μας. Η πρόσφατη πανδημία και οι συνθήκες μέσα στις οποίες κληθήκαμε όλοι να λειτουργήσουμε, έφεραν νέους τρόπους επικοινωνίας και μετάδοσης της γνώσης στο προσκήνιο. Για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού η διαδικασία της τηλεδιάσκεψης ήρθε αρκετά αργά, σε σχέση με τους υπόλοιπους τομείς της Δημόσιας Παιδείας και μετά από πολλές πιέσεις τόσο των ίδιων των φοιτητών, όσο και των κομμάτων της Αντιπολίτευσης.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Ναυτιλίας, με κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο, καθυστέρησε ιδιαίτερα να εκκινήσει τα εξ αποστάσεως μαθήματα (αρχές Απρίλη), ενώ οι καθηγητές των Σχολών είχαν μόνο δυο μέρες στη διάθεσή τους για να προετοιμαστούν για τη νέα διαδικασία. Αντίστοιχες καθυστερήσεις παρατηρήθηκαν και για τη συνέχιση λειτουργίας των Κέντρων Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού.
Η ολιγωρία του Υπουργείου και η υποτίμηση του ρόλου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης φαίνεται όμως και στο γεγονός ότι, ενώ έχει ανακοινωθεί, σε γενικές γραμμές, το χρονικό πλάνο που θα ξεκινήσει η εξεταστική περίοδος των εκπαιδευτικών δομών, εντούτοις δεν έχει υπάρξει κανένας σχεδιασμός σχετικά με τις συνθήκες και τον τρόπο που θα διεξαχθούν οι εξετάσεις, αφήνοντας στην αβεβαιότητα πολλούς σπουδαστές των ΑΕΝ, των ΚΕΣΕΝ και των λειτουργούντων Ειδικών Σχολείων, καθώς και τις οικογένειες αυτών.
Έτσι, ενώ ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει δηλώσει αόριστα ότι οι προαγωγικές εξετάσεις πρόκειται να ξεκινήσουν «στο τέλος του δεύτερου δεκαημέρου του Ιουνίου και θα διεξαχθούν κλιμακωτά», ακόμη δεν έχει συγκροτηθεί κάποια εκπαιδευτική επιτροπή, στο πρότυπο αυτών του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να εξετάσει τον τρόπο διεξαγωγής τους με την ταυτόχρονη εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ.
Θέματα όπως η θερμομέτρηση των μαθητών, η πρόσφατη άφιξη σπουδαστών από ταξίδια εξωτερικού, η δυνατότητα κατανομής των εξεταζόμενων σε αίθουσες, η ύπαρξη ατόμων που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου- είτε αυτοί είναι καθηγητές και μαθητές, είτε πρόσωπα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος-, η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας, κα. οφείλουν να εξεταστούν διεξοδικά από το αρμόδιο Υπουργείο και με δεδομένο ότι ήδη τρέχει ο μήνας Ιούνιος, πρέπει να δοθούν άμεσα διευκρινιστικές οδηγίες, ώστε εκπαιδευτικό προσωπικό και σπουδαστές να γνωρίζουν επ΄ ακριβώς τους όρους διεξαγωγής των εξετάσεων, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας και ακολουθώντας τους προβλεπόμενους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Επειδή, η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο σκέλος της ελληνικής ναυτιλίας,
Επειδή, στις εκπαιδευτικές δομές συμμετέχουν εκατοντάδες νέες και νέοι που έχουν συνδέσει το μέλλον τους με τα αντίστοιχα θαλάσσια επάγγελματα,
Επειδή, οι συνθήκες της πανδημίας απαιτούν σοβαρότητα, σχεδιασμό και έγκαιρη πρόληψη,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Πότε προβλέπεται να αποσαφηνιστεί το ακριβές χρονοδιάγραμμα διεξαγωγής των εξετάσεων;
2. Σε ποιες ενέργειες προετοιμασίας έχει προβεί το Υπουργείο και η αρμόδια Διεύθυνση, ώστε να εκκινήσει με ασφάλεια, για μαθητές και καθηγητές, η εξεταστική περίοδος των Σχολών του ΥΝΑΝΠ;
3. Σε τι βαθμό και με ποιο τρόπο πρόκειται να τηρηθούν οι κανόνες του ΕΟΔΥ σχετικά με το συγχρωτισμό και την προστασία των συμμετεχόντων, στην εξεταστική διαδικασία, από την πιθανότητα διάδοσης του ιού;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αθανασίου Αθανάσιος
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νίκος
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κώστας
Παπανάτσιου Αικατερίνη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Ραγκούσης Γιάννης
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Τζούφη Μερόπη
Φάμμελος Σωκράτης
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη