«… Προς τη σωστή κατεύθυνση…»
Γράφει ο Δρ. Αργύριος Δ. Ψαλίδας, MEd σχετικά με τα νέα ωρολόγια προγράμματα των ΓΕΛ

Σε ανακοίνωσή του της 3ης Ιουνίου 2020, το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ., αναφερόμενο στο σχέδιο νόμου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», που είχε κατατεθεί προς διαβούλευση και σήμερα αποτελεί νόμο του Κράτους (NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692: Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις. Φ.Ε.Κ. 111/τ. Α΄/16-06-2020), δήλωνε «ότι είναι γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ωστόσο σε πολλά σημεία χρειάζονται διευκρινίσεις και κάποιες βελτιώσεις», τις οποίες παρέθετε. Τι ζητούσε το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ.;

α) «Τη διατήρηση του 7ώρου στη Γ΄ Λυκείου, αφού αυτό έδωσε την ευκαιρία σε πολλά παιδιά από φτωχές οικογένειες και μαθητές απομακρυσμένων περιοχών να έχουν ίσες ευκαιρίες διάκρισης με τα παιδιά που έχουν τη δυνατότητα να πάνε φροντιστήριο.» Οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Προσανατολισμού μειώθηκαν από επτά (7) σε έξι (6) ανά εβδομάδα.

β) «Στη Γ΄ Λυκείου προτείνουμε μάθημα Φυσικών Επιστημών Γενικής Παιδείας για όλους τους μαθητές.» Δημιουργήθηκαν δύο (2) μαθήματα Γενικής Παιδείας, Ιστορία (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και την Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Μαθηματικά (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), ενώ αυξήθηκαν οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής κατά μία (1) ώρα εβδομαδιαίως.

γ) «Ζητούμε να μην αποκλείονται οι Φυσικοί από τη διδασκαλία του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας.» Το μάθημα καταργήθηκε τόσο από την Α΄, όσο και από την Β΄ τάξη.

δ) «Θεωρούμε άκρως απαραίτητη την επαναφορά της 3ωρης διδακτικής απαλλαγής για τους ΥΣΕΦΕ γιατί από όταν καταργήθηκε, στην πράξη ο θεσμός αυτός έπαψε να αποδίδει (μετακινήσεις συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου σε πολλά σχολεία κ.ά.) καθώς και την καθιέρωση τουλάχιστον μίας ώρας εβδομαδιαίως για εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.» Η πρόταση, σε ό,τι αφορά στο δεύτερο (2ο) σκέλος της δεν υιοθετήθηκε, οπότε λογικά συμπεραίνεται ότι δεν θα υιοθετηθεί και το πρώτο (1ο) σκέλος της.

ε) «Προτείνουμε να υπάρξει στο ωρολόγιο πρόγραμμα μια ελεύθερη ζώνη για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων, όπως αυτό της Αστρονομίας.» Η πρόταση δεν υιοθετήθηκε.

Αν στα παραπάνω προστεθεί η μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος Φυσική, της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στη Β΄ τάξη κατά μία (1) ώρα εβδομαδιαίως και η διατήρηση της δίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής στην Α΄ τάξη, παρά τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, τότε εύκολα συμπεραίνεται ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις που προβλέπει ο νόμος και συνεπώς ο ίδιος ο νόμος «ΔΕΝ είναι γενικά προς τη σωστή κατεύθυνση αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης» στη Φυσική.

Στην ανακοίνωσή του της 16ης Ιουνίου 2020, το Δ.Σ. της Ε.Ε.Φ., «με μεγάλη έκπληξη και απορία, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια της για την σημερινή αιφνιδιαστική ανακοίνωση του νέου ωρολογίου προγράμματος σπουδών για το Λύκειο. Με πρωτοφανή έλλειψη σεβασμού απέναντι στις επιστημονικές ενώσεις, αγνοώντας όλα τα υπομνήματα που έχουμε καταθέσει και τις συνεχείς εκκλήσεις για συμμετοχή σε διάλογο, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε αλλαγές εις βάρος του μαθήματος και της επιστήμης της Φυσικής.»

Ας μη βιαζόμαστε λοιπόν να κρίνουμε, πριν ελέγξουμε τις Υπουργικές Αποφάσεις που υλοποιούν στην πράξη κάθε Νόμο. Τουλάχιστον αυτό…

 

Δρ Αργύριος Δ. Ψαλίδας, MEd

Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών

Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Έργων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μητσοτάκης στο Μαξίμου
Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
«Σκοπός μας τώρα είναι η επιτάχυνση και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούν οι πρωτοβουλίες μας...»
Κ. Μητσοτάκης για ΑΣΕΠ: Έρχονται παρεμβάσεις για την επιτάχυνση προσλήψεων στο Δημόσιο
ypaith2
Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ
Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2024
Πανελλαδικές 2024: Υποβολή μηχανογραφικού για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στα ΑΕΙ