πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Παρεμβάσεις ΠΕ
Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας για τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών - Πώς ιδρύονται οι οργανικές θέσεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΑΔ τονίζει ότι δεν θα επιτρέψει να αδικηθεί ο κλάδος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενόψει των μόνιμων διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ο τρόπος δημιουργίας οργανικών θέσεων έχει ως αποτέλεσμα στη μεν πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι οργανικές θέσεις να ξεπερνούν τα λειτουργικά κενά, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση και το γράφημα για τις αποχωρήσεις/συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών:

Συνάδελφοι/-ισσες, βρισκόμαστε στην πορεία υλοποίησης των προκηρύξεων 1ΓΕ/2019 & 2ΓΕ/2019.

Το καθεστώς της παρατεταμένης αδιοριστίας που ίσχυσε για μια δεκαετία 2010-2020 «έσπασε» επιτέλους με τους πρώτους στην ιστορία της εκπαίδευσης μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή!

Οι μόνιμοι διορισμοί αυτοί δεν προέκυψαν «εν αιθρία». Αντίθετα, αποτελούν το επιστέγασμα των αγώνων ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας (και όχι μόνο των συναδέλφων που εργάστηκαν στον ευαίσθητο αυτό τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης). Έτσι οι πολιτικές ηγεσίες –τόσο η προηγούμενη που τις δρομολόγησε, όσο και η σημερινή που τις υλοποιεί- έπραξαν το αυτονόητο.

Στη διαδικασία της υλοποίησης των προκηρύξεων για τη Γενική Αγωγή, η ΠΕΑΔ (σε συνεννόηση με την ΟΛΜΕ), εκπροσωπώντας τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατέβαλε και πριν τη ψήφιση του ν.4589/2019, καταβάλλει μετά την ψήφισή του και θα καταβάλλει μέχρι τέλους κάθε δυνατή προσπάθεια προς όλους τους άλλους θεσμικούς συνομιλητές για να συνεισφέρει στον προγραμματισμό των διορισμών αυτών με την υπευθυνότητα, τη σοβαρότητα και την επάρκεια σε μελέτες των επίσημων στοιχείων που απαιτούνται.

Το αποτέλεσμα της ποσοτικοποιημένης καταγραφής των ελλείψεων απεικονίζεται εύλογα στο γράφημα που βλέπετε.

Δυστυχώς όμως, οι εκπρόσωποι της α/θμιας και κυρίως ο ΠΑΣΑΔ, που εκπροσωπεί τους αναπληρωτές δασκάλους, με τους οποίους συμπορευτήκαμε στο παρελθόν, έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία διαστρέβλωσης της πραγματικότητας προκειμένου να διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος. Σε ποιους μόνιμους διορισμούς; Σε αυτούς που αποκήρυξαν με φανατισμό εξ αρχής, σε αυτούς που κατασυκοφάντησαν!

Επειδή λοιπόν εμείς δεν θα αποστούμε από τις καταστατικές αρχές μας, με την ίδια πάντα σοβαρότητα, υπευθυνότητα και ρεαλισμό θα συνεχίσουμε να παραθέσουμε επίσημα στοιχεία.

Βασικό ζήτημα είναι η περιβόητη οργανικότητα*! Και καθώς δεν είναι δυνατόν καθένας και καθεμιά να γνωρίζει λεπτομέρειες, χρήσιμο είναι να καταλάβουμε π.χ. πως καθορίζεται η οργανικότητα σε α/θμια και β/θμια εκπαίδευση.

Γιατί έχει σημασία αυτό;

Γιατί πολλές φορές η εικόνα των λειτουργικών κενών απέχει από εκείνη των οργανικών. Για να γίνει σαφέστερο, σκεφτείτε ότι αυτή τη στιγμή που τα οργανικά κενά είναι όσα μετρήθηκαν μέχρι τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους στην α/θμια παρουσιάζεται το οξύμωρο να είναι τα λειτουργικά κενά λιγότερα από τα οργανικά! Σε αντίθεση με τη β/θμια που συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Και γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί απλούστατα η οργανικότητα στην α/θμια καθορίζεται (αναβαθμίζεται ή υποβαθμίζεται) μέσα από μια περίπλοκη διαδικασία στην οποία καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει η …τοπική αυτοδιοίκηση! (ακολουθεί παράθεση της σχετικής κείμενης νομοθεσίας*).

Όταν λοιπόν ένα δημοτικό σχολείο σταδιακά έχει μικρότερο αριθμό μαθητών σε σχέση με αυτόν που είχε και πρέπει συνεπώς να υποβιβαστεί, πρέπει να συνεδριάσει το τοπικό δημοτικό συμβούλιο και να εισηγηθεί τον υποβιβασμό κ.ο.κ. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να πρέπει να κλείσει ένα σχολείο! Ποιο δημοτικό συμβούλιο και ποιος δήμαρχος θα εισηγούνταν κάτι τέτοιο; τι πολιτικό κόστος θα είχε; δεν χρειάζεται να απαντήσουμε. Προκαλούνται έτσι οιονεί αργομισθίες. Τα «κενά» τότε εκτοξεύονται!

Στη β/θμια τα οργανικά κενά δεν συνδέονται με τίποτε από τα προηγούμενα! Είναι αυτός ακριβώς ο λόγος που τα πραγματικά κενά, τα κενά που καλύπτουν κάθε χρόνο οι αναπληρωτές της β/θμιας είναι τριπλάσια/τετραπλάσια/πενταπλάσια κ.ο.κ. -κατά περίπτωση- των οργανικών!!!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα: οργανικά κενά φιλολόγων=128, προσλήψεις αναπληρωτών φιλολόγων σχολ. έτος 2019-2020=1.657!!! [τα στοιχεία είναι της Δ/νσης Διορισμών και Προσλήψεων του Υπουργείου]

ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗ Β/ΘΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ!

ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ!!!

Ως ΠΕΑΔ δεν επιθυμούμε κανέναν ανταγωνισμό με την α/θμια. Κοινός σκοπός όλων πρέπει να παραμείνει οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί να γίνουν 15.000, ή και περισσότεροι, αλλά ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ Η Β/ΘΜΙΑ ΝΑ ΥΠΟΣΤΕΙ ΑΔΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ!

-----------------------------------------------------------------------

*Η οργανικότητα των δημοτικών σχολείων προσδιορίζεται από την αναλογία είκοσι πέντε (25) μαθητών προς ένα (1) δάσκαλο για τα μονοθέσια και διθέσια και για τα λοιπά τριάντα (30) μαθητών προς ένα ( 1 ) δάσκαλο, ως εξής:
Μαθητές - Δάσκαλοι - Οργανικότητα

10 έως 25 - 1 - Μονοθέσιο
26 έως 50 - 2 - Διθέσιο
51 έως 90 - 3 - Τριθέσιο
91 έως 120 - 4 - Τετραθέσιο
121 έως 150 - 5 - Πενταθέσιο
151 έως 180 - 6 - Εξαθέσιο
181 έως 210 - 7 - Επταθέσιο
211 έως 240 - 8 - Οκταθέσιο
241 έως 270 - 9 - Εννεαθέσιο
271 έως 300 - 10 - Δεκαθέσιο
301 έως 330 - 11 - Ενδεκαθέσιο
331 έως 360 - 12 - Δωδεκαθέσιο

7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών μπορεί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών που αναλογεί σε κάθε οργανική θέση δασκάλου.

8. Η ίδρυση και προαγωγή των δημοτικών σχολείων και η ανάλογη αύξηση των οργανικών θέσεων των δασκάλων γίνονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.

9. Στις περιπτώσεις που ειδικές τοπικές συνθήκες το επιβάλλουν είναι δυνατή η ίδρυση μονοθέσιων δημοτικών σχολείων, ανεξαρτήτως του αριθμού μαθητών που πρόκειται να φοιτήσουν.

10. Η κατάργηση, ο υποβιβασμός και, με την επιφύλαξη της παρ. 13, η συγχώνευση δημοτικών σχολείων και η ανάλογη μείωση των οργανικών θέσεων δασκάλων, καθώς και η διαίρεση δημοτικών σχολείων και η μεταφορά της έδρας τους, γίνονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

16. Για τα θέματα των παραγράφων 8, 9, 10 και 13 γνωμοδοτεί το νομαρχιακό συμβούλιο, ύστερα από εισήγηση της νομαρχιακής επιτροπής παιδείας.

Γράφημα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

daskala
Πρόσκληση υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για σχολεία Κυκλάδων και Δωδεκανήσου
Οι θέσεις αφορούν δομές τόσο της Γενικής Εκπαίδευσης όσο και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στις αντίστοιχες περιοχές
Πρόσκληση υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για σχολεία Κυκλάδων και Δωδεκανήσου
ekpaideysi
Εκπαιδευτικοί: Πρόσκληση για την κάλυψη θέσεων Γενικής Αγωγής στα Ιωάννινα
Τοπική πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών για κάλυψη θέσης κλάδου ΠΕ70 – Δασκάλων (Γενικής Εκπαίδευσης) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας...
Εκπαιδευτικοί: Πρόσκληση για την κάλυψη θέσεων Γενικής Αγωγής στα Ιωάννινα
zaxaraki
Σε αργία εκπαιδευτικός με απόφαση της υπουργού Παιδείας - Ποινική δίωξη για ασέλγεια σε ανήλικη μαθήτρια
Αργία και ποινική δίωξη σε βάρος καθηγητή στη Λάρισα για κατ’ εξακολούθηση κατάχρηση ανήλικης μαθήτριας
Σε αργία εκπαιδευτικός με απόφαση της υπουργού Παιδείας - Ποινική δίωξη για ασέλγεια σε ανήλικη μαθήτρια