Σωτήρης Τσιόδρας
Συμβουλές του Σ. Τσιόδρα προς εκπαιδευτικούς και γονείς για την εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση της μάσκας - Έμφαση στον εκπαιδευτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα

Εκτενώς στη χρήση της μάσκας από τους μαθητές αναφέρθηκε  ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας, τονίζοντας ότι η σωστή χρήση της μάσκας πράγματι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της διασποράς. Τα σταγονίδια από τον βήμα ή το φτάρνισμα μπορούν να διασκορπιστούν σε απόσταση 7-8 μέτρων και να παραμείνουν στον αέρα για σημαντικό χρονικό διάστημα. Η χρήση της μάσκας, άλλωστε προτείνεται από την UNICEF και τον ΠΟΥ στο πλαίσιο ενός συνόλου μέτρων προστασίας, μαζί με την υγιεινή, την τήρηση των αποστάσεων κ.α.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης του υπουργείου Υγείας, εξήγησε ότι χρήση της μάσκας προστεύει το άτομο που τη φορά, αλλά και τον περίγυρό του, ωστόσο στα μικρά παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού η τήρηση του μέτρου θα γνωρίσει εφαρμοστικά προβλήματα.

Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν, πρότεινε ο Σ. Τσιόδρας, να εφαρμόζουν ένα «διάλειμμα μάσκας» σε συνθήκες ηρεμίας στην τάξη, ώστε να δίνεται ένα διάστημα αποφόρτισης στους μαθητές και να δίνεται έμφαση στη σωστή εφαρμογή της μάσκας.

«Το παράδειγμα στα παιδιά το δίνουμε εμείς, οι μεγάλοι», τόνισε καλώντας τους γονείς να περάσουν το σωστό μήνυμα στους μαθητές πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, συνδυάζοντάς τα με δραστηριότητες και πληροφορίες.

«Τα παιδιά βασίζονται στην επιβράβευση, οφείλουμε να τους τη δώσουμε όταν φορούν τη μάσκα, αντί για την απουσία ή την τιμωρία», τόνισε ενώ δήλωσε πως η μάσκα είναι «δίκοπο μαχαίρι», καθώς μας προφυλάσσει και λειτουργεί συμπληρωματικά με άλλα μέτρα. 

«Από την άλλη είναι ένα αναγκαίο κακό, ένα προσωπικό lockdown», και πρέπει να χρησιμοποιηθεί παρά τις επιφυλάξεις.

Τα παιδιά δεν κινδυνεύουν να νοσήσουν σοβαρά από τον κορονοϊό, δήλωσε κατά την τοποθέτησή του.

«Ξέρουμε πως μπορούν μπορούν να κολλήσουν τον ιό, αλλά μελέτης με αντισώματα και επαρκή τεκμηρίωση δείχνουν ότι αυτό γίνεται σε μικρότερο βαθμό για παιδιά κάτω των 12».

Ο καθηγητής αναφέρθηκε σε πρόσφατη μελέτη από το Ηνωμένο Βασίλειο, με τη συμμετοχή 651 παιδιών που νόσησαν από με κορονοϊό, η οποία επιβεβαίωσε τον μικρό κίνδυνο σοβαρής νόσου.

«Τα παιδιά μας θα οφεληθούν πολύ περισσότερο από την εκπαιδευτική διαδικασία, παρά από την απουσία από το σχολείο», συμπλήρωσε, ενώ η απουσία τους δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μεθόδους εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Ωστόσο, εάν τα επιδημιολογικά συντείνουν προς αυτή την κατεύθυνση, ο καθηγητής δεν απέρριψε το ενδεχόμενο να ληφθούν μέτρα για κλείσιμο των σχολείων, σε τοπικό περιφερειακό ή και εθνικό επίπεδο, ενώ το συγκεκριμένο πρόβλημα απασχολεί τις κυβερνήσεις διεθνώς.

Από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νοσημάτων, προκύπτει ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολείων από μόνη της δεν συμβάλει αποφασιστικά στη μείωση της διασποράς, ενώ δεν προσφέρει προστασία για την υγεία των παιδιών.

Ταυτόχρονα, για παιδιά που πάσχουν από σοβαρά νοσήματα, μπορεί να επιλεγεί η μέθοδος της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα