Οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για τον περιορισμό της διάδοσης του κορονοϊού δεν γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν, αλλά με βάση τις ελλείψεις που ταλανίζουν εδώ και χρόνια στην υγεία και την παιδεία.
«Και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο» έγραφε πριν από λίγες ημέρες ο Γιώργος Βήχας, καρδιολόγος και ένας από τους δημιουργούς του Μητροπολιτικού Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού, προσθέτοντας πως την στιγμή που η εξέλιξη της πανδημίας ανησυχεί -και δικαίως- «κάθε νοήμονα άνθρωπο, η κυβέρνηση διαχειρίζεται τα ευαίσθητα θέματα της Υγείας και της Παιδείας με ανόητες στατιστικές αλχημείες και ψέματα».
Τα σχολεία θα ανοίξουν τελικά στις 14 Σεπτεμβρίου και αντί να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη – ειδικά στις μεγάλες πόλεις που τα παιδιά είναι τουλάχιστον 27-30, αντί να υπάρξει πρόβλεψη για τη δημιουργία νέων αιθουσών/χώρων διδασκαλίας και να γίνουν επιπρόσθετες προσλήψεις εκπαιδευτικών, γονείς και εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με τις συνεχείς αναδιπλώσεις ή τις αντιφάσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τα μέτρα πρόληψης και διάδοσης της νόσου.
Δεν αρκούν οι μάσκες και ...τα παγουρίνο
Περιγράφοντας τις συνθήκες μιας «ιδανικής» τάξης, ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας κατά τη χθεσινή συνέντευξη τύπου αναφέρθηκε και σε άλλες προϋποθέσεις για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων - και όχι μόνο στη χρήση μάσκας που μαζί ...με τα παγουρίνο έχουν πλασαριστεί από στελέχη της κυβέρνησης ως «επαρκή» μέτρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Πέρα από την τήρηση της μάσκας, ο κ. Τσιόδρας αναφέρθηκε και στην απόσταση μεταξύ των θρανίων, την ύπαρξη μονών ή διπλών θρανίων με ένα μαθητή και τη συχνή υγιεινή των χεριών: «Θα κυνηγούσα και τις τρεις προϋποθέσεις μαζί. Και την εφαρμογή της απόστασης μεταξύ των θρανίων. Ξέρετε, κάποιες χώρες έχουν εφαρμόσει ακόμα και το μονό θρανίο, το οποίο είναι πολύ δύσκολο και ανεφάρμοστο και εξαιρετικά στη δικιά μας πραγματικότητα» είπε και προσέθεσε:
«Τη συχνή υγιεινή των χεριών, την τήρηση της μάσκας δίνοντας έμφαση στην εκπαίδευση για τη μάσκα, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό και ιδιαίτερα στις μεγάλες τάξεις, ακόμα περισσότερο στην καθολική της χρήση», ενώ σε άλλο σημείο ξεκαθάρισε ότι «η χρήση της μάσκας προτείνεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και την Unicef ως ένα μέρος συνόλου μέτρων Δημόσιας Υγείας. Άρα δεν τη βλέπουμε μόνη της τη μάσκα. Τη βλέπουμε μαζί με την τήρηση των αποστάσεων, με την υγιεινή των χεριών, με την αναπνευστική υγιεινή, με τον επαρκή φυσικό αερισμό των κλειστών χώρων».
Επιμένει η Κεραμέως στην «πλήρη σύνθεση των τάξεων»
Παρόλα αυτά, η υπουργός Νίκη Κεραμέως υπεραμύνθηκε της λειτουργίας της τάξης σε πλήρη σύνθεση, διαμηνύοντας σε όλους τους τόνους πως η χρήση της μάσκας είναι ένα «ισχυρό μέτρο» προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς επικαλούμενη….τις «συστάσεις των ειδικών».
Την ίδια ώρα, πάντως, τα «στοχαστικά» μοντέλα που επεξεργάζεται η ομάδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής (EnVeLab) του ΑΠΘ, με επικεφαλής τον καθηγητή χημικών μηχανικών Δημοσθένη Σαρηγιάννη, δείχνουν πως στις τάξεις με 25 μαθητές ο δείκτης μετάδοσης του κορονοϊού αυξάνεται κατά 50%, σε σχέση με τάξεις 15 μαθητών, ενώ σε τάξεις με 22 μαθητές, ο δείκτης μετάδοσης περιορίζεται στο 20%.
Διαπιστώνει, λοιπόν, κανείς ότι τα «έκτακτα μέτρα» της κυβέρνησης δεν είναι τελικά παρά πολιτικές επιλογές διαχείρισης των ελλείψεων και όχι κάλυψη -όπως θα όφειλε- των πραγματικών αναγκών. Και πρόκειται για πολιτικές επιλογές που ενδέχεται να οδηγήσουν σε επικίνδυνα μονοπάτια για τη δημόσια υγεία.
Αλλά μας τα έχουν πει πολλάκις. Τα απαραίτητα μέτρα είναι σε πολλές περιπτώσεις αδύνατον «να εφαρμοσθούν στη «δικιά μας πραγματικότητα». Οπότε αφού «η πραγματικότητα δε συμφωνεί μαζί μας, τόσο το χειρότερο γι' αυτήν».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη