Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά εν μέσω πανδημίας με μοναδικό όπλο προστασίας την χρήση μάσκας. Κανένα άλλο μέτρο και καμία προετοιμασία δεν υπήρξε κατά το διάστημα των θερινών διακοπών για να διασφαλισθεί η υγεία μαθητών-τριών, εκπαιδευτικών και κατ επέκταση η εκπαιδευτική διαδικασία. Η πολιτεία αποποιούμενη την ευθύνη της απέρριψε το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για μείωση του αριθμού των μαθητών-τριων κατά τάξη σε 15 , αίτημα που συμφωνεί με την άποψη των επιδημιολόγων για ταυτόχρονη χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων, αερισμό αιθουσών και καθαριότητα- αντισηψία, ως μέτρα προστασίας.
Παράλληλα με μαθηματικές σοφιστείες μιλά για πανελλαδικό μέσο όρο 17 μαθητών ανά τάξη ( τη στιγμή που στα αστικά κέντρα ο μέσος όρος μαθητών φτάνει τα 25-28 άτομα) ,ενώ καμία πρόνοια δεν λαμβάνει ούτε για διενέργεια διαγνωστικών τεστ στους εκπαιδευτικούς που επιστρέφουν στην εργασία τους, όπως βλέπουμε να γίνεται σε άλλες χώρες(π.χ Ιταλία).
Και είναι ,βέβαια, τραγελαφικό το γεγονός ότι ,ενώ θεσπίζεται ανώτατο όριο 9 ατόμων σε δημόσιες συναθροίσεις, επιτρέπεται το μάθημα σε τάξεις με τριπλάσιο αριθμό μαθητών-τριών.
Συγκεκριμένα:
Α. Το σχολείο μας, ανταποκρινόμενο στο Δημόσιο ρόλο του, αποδέχθηκε το αίτημα εγγραφής στα τμήματά του μαθητών, των οποίων η δύναμη αγγίζει τα 750 άτομα . Συγκεκριμένα συγκροτήθηκαν 45 τμήματα( γενικής παιδείας και τμήματα ειδικοτήτων). Από αυτά το 76% έχει δυναμικό από 20 έως και πάνω από 25 μαθητές, το 9% έχει δυναμικό από 15 έως 20 μαθητές και μόνο το 15% των τμημάτων έχει δυναμικό έως 15 μαθητές.
Οι αίθουσες στις οποίες πραγματοποιούνται τα μαθήματα επ’ ουδενί δεν επιτρέπουν την τήρηση της φυσικής απόστασης του 1,5m , απόσταση που ζητήθηκε να εφαρμοστεί στα σχολεία την περίοδο Μαΐου – Ιουνίου .Αντίθετα σήμερα απαιτείται στους ίδιους χώρους η συνύπαρξη 25 ατόμων. Στην περίπτωση δε των χώρων στους οποίους πραγματοποιούνται τα εργαστηριακά μαθήματα, η φράση «υγειονομική βόμβα» αποτελεί ευφημισμό, αφού και ο διαθέσιμος χώρος περιορίζεται περαιτέρω λόγω του μόνιμου και σταθερού εξοπλισμού τους και η κοινή χρήση υλικών μπορεί να αποτελέσει σίγουρη πηγή μετάδοσης του ιού.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα των ΕΠΑΛ απαιτεί καθημερινά μετακίνηση πλήθους μαθητών σε διαφορετικές αίθουσες για την διδασκαλία των μαθημάτων γενικής παιδείας και μαθημάτων ειδικοτήτων αλλά και εναλλαγή διαφορετικών τμημάτων στα εργαστήρια!
Β. Η καθαριότητα- απολύμανση 21 αιθουσών διδασκαλίας και 25 εργαστηρίων επαφίεται στις προσπάθειες δύο μόνο καθαριστών που εργάζονται στο σχολείο για 6,5 ώρες με αποτέλεσμα τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ για καθαριότητα –απολύμανση των χώρων και του εξοπλισμού σε κάθε μετακίνηση τμήματος σε άλλη αίθουσα ή εργαστήριο να αποτελούν νεκρό γράμμα.
Γ. Ο αερισμός των αιθουσών διδασκαλίας είναι ανεπαρκής ,αφού τα παράθυρα από την κατασκευή τους δίνουν μόνο την δυνατότητα ανάκλισης κατά 15-20 εκατοστά.
Είναι σαφές ότι οι συνθήκες αυτές δεν προστατεύουν ούτε την υγεία μαθητών –τριών και εκπαιδευτικών ούτε ευνοούν την εκπαιδευτική διαδικασία . Αντίθετα συμβάλλουν στην ασφαλέστερη μετάδοση του ιού, αν λάβει κανείς υπόψιν ότι στο συγκρότημα στεγάζονται και λειτουργούν σε πρωινή βάρδια το 1ο και 2ο ΕΠΑΛ ,γεγονός που σημαίνει ότι καθημερινά το σχολείο φιλοξενεί περίπου 1800 μαθητές .
Οι εκπαιδευτικοί του ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ πιστεύουμε ότι η απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου τη χρονιά που ακολουθεί είναι εξαιρετικά σημαντική και ότι αποτελεί παιδαγωγική μας υποχρέωση να τη στηρίξουμε με όρους υγιεινής και ασφάλειας.
Για όλους τους παραπάνω τους λόγους θεωρούμε αναγκαία:
1. την μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα και την παράλληλη πρόσληψη εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών που προκύπτουν
2. την ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας για την συχνή καθαριότητα και απολύμανση όλων των χώρων.
3.τον περιοδικό έλεγχο μαθητών-τριών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού με δωρεάν διαγνωστικά τεστ στο πλαίσιο της πρόληψης και ελέγχου της μετάδοσης του ιού.
4. τον συνεχή και επαρκή εφοδιασμό του σχολείου με μάσκες και αντισηπτικά.
5. την άμεση παρέμβαση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμόδιου δήμου προκειμένου να τροποποιηθεί η λειτουργία των παραθύρων στις αίθουσες διδασκαλίας και στα εργαστήρια και να διασφαλιστεί ο επαρκής αερισμός αυτών των χώρων .
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη