Ο COVID-19 στα σχολεία: Ζητείται συμβατότητα των αποφάσεων με τις συνθήκες εφαρμογής τους
«Η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας ενός συστήματος κρίνεται σε δύσκολες συνθήκες»

Η λήψη προληπτικών μέτρων στην προσπάθεια προάσπισης της δημόσιας υγείας – θα πρέπει να – συνοδεύεται από την προσπάθεια πρόβλεψης των συνεπειών της εφαρμογής τους και την αυτονόητη ρύθμιση όλων των παρενεργειών που συνεπάγονται αυτών. Σε διαφορετική περίπτωση, τα αισθήματα αβεβαιότητας, ανασφάλειας, αλλά και αμφισβήτησης θα λειτουργήσουν αρνητικά στην προληπτική αυτή προσπάθεια, ενώ, τυχόν ολιγωρίες θα επιφέρουν σημαντικά κοινωνικά πλήγματα.

Στις οδηγίες του ΕΟΔΥ, με θέμα: «Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» (18-9-2020) ορίζεται ότι όσον αφορά στις στενές επαφές του ατόμου με επιβεβαιωμένο COVID-19 πραγματοποιείται αναγνώριση και καταγραφή των στενών επαφών του επιβεβαιωμένου κρούσματος από τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 του σχολείου και όλα τα άτομα που εμπίπτουν στην κατηγορία των στενών επαφών θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και, εφόσον δεν εκδηλώσουν κάποιο σύμπτωμα συμβατό με COVID-19, θα επιστρέψουν μετά από 14 ημέρες από την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο περιστατικό.

Μέχρι σήμερα, δεν έχει προβλεφτεί σχετική ρύθμιση για τις απουσίες των στενών επαφών μαθητών/-τριών με το επιβεβαιωμένο κρούσμα εντός του σχολείου είτε στο σχολικό λεωφορείο.

Βέβαια, για την περίπτωση της αναστολής λειτουργίας ενός τμήματος ή και ολόκληρης σχολικής μονάδας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) έχει ορίσει ότι: «1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία» (ΥΑ Αριθμ. 131451/ΓΔ4/ΦΕΚ 4264 Β΄/30-9-20, άρθρο 2). Και ακόμη: «1. Η απουσία μαθητή/τριας από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό κατά παρέκκλιση του άρθρου 27 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21.05.2019 (Β’ 2005) κοινής απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας (;) και Θρησκευμάτων (σχόλιο συντάκτη: αυτό το “Έρευνας” φαίνεται να ξεπήδησε από άλλη εποχή) σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης (…) προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του/της» (άρθρο 3, στην ίδια ΥΑ, ό.π.).

Φαίνεται πως η έλλειψη αναφοράς σε μαθητές/-τριες που δεν έχουν πρόσβαση στην σύγχρονη τεχνολογία (ναι, δυστυχώς ακόμη και σήμερα υπάρχουν πολλές οικογένειες με τόσο σοβαρές δυσκολίες), δημιουργεί την εντύπωση πως δεν υφίσταται τέτοια περίπτωση. Όμως η ΑΠΟΦΑΣΗ με θέμα: Έγκριση διενέργειας ανοικτού διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την «Προμήθεια φορητών ηλεκτρονικών συσκευών (tablet) για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση» (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ.: Φ478.6/117/91363/Α2/13-7-20) αναδεικνύει το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘ αποδέχεται την ύπαρξη όχι δύο ή τριών, αλλά πολλών περισσότερων μαθητών/-τριών σε κάθε σχολείο με αδυναμία πρόσβασης στην σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εξαιτίας της έλλειψης του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού. Έρχεται σε αντίφαση η επιταγή για καταγραφή απουσιών στα μαθήματα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αφού δεν έχει διασφαλιστεί η ισότιμη και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών/-τριών σε αυτήν.

Παρενθετικά, επισημαίνεται πως ούτε και η περίπτωση των απουσιών της στενής επαφής μαθητή/-τριας με επιβεβαιωμένο κρούσμα εκτός σχολείου ή σχολικού λεωφορείου έχει τακτοποιηθεί. Σε περίπτωση δηλαδή που μαθητής/-τρια θεωρείται στενή επαφή με πολίτη που δεν ανήκει στην οικεία σχολική κοινότητα, δεν υπάρχουν απαντήσεις για την διαχείριση των απουσιών εξαιτίας της προληπτικής – και – οικειοθελούς απομάκρυνσής του από το σχολείο. Η περίπτωση να προσδιοριστεί ο εν λόγω μαθητής /-τρια ως στενή επαφή μέσω της διαδικασίας της ιχνηλάτησης φαίνεται να διεκδικεί μικρά ποσοστά, με δεδομένα την μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων στην χώρα μας και των περιορισμένων δυνατοτήτων των αρμόδιων υπηρεσιών για την διενέργεια της ιχνηλάτησης. Έτσι, η οικειοθελής προληπτική απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον σκοντάφτει και αυτή στο εμπόδιο του κινδύνου της προσμέτρησης αυτών των απουσιών.

Η αποτελεσματικότητα της λειτουργίας ενός συστήματος κρίνεται σε δύσκολες συνθήκες. Τέτοιες βιώνει σήμερα η κοινωνία μας. Έστω και τώρα – φαίνεται πως ακόμη δεν είναι αργά, αφού, δυστυχώς, η πανδημία έχει εγκατασταθεί για τα καλά στην καθημερινότητά μας – ας μεταστραφεί η δυσκολία σε ευκαιρία βελτίωσης της αποτελεσματικότητας των αρμόδιων φορέων που λαμβάνουν αποφάσεις για την εύρυθμη λειτουργία των κοινωνικών μας δραστηριοτήτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου