μάσκα κορονοϊός
Το κλείσιμο των σχολείων δεν ήταν μονόδρομος. Η πανδημία είναι μια πραγματικότητα. Όμως, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων αποτελεί πολιτική απόφαση.

Η ΕΛΜΕ Λευκάδας σε ανακοίνωσή της αναφέρεται στο κλείσιμο των σχολείων και στην καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης.

Το κλείσιμο των σχολείων επιδρά αρνητικά στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ακόμα και αν λυθούν τα ποικίλα τεχνικής φύσεως προβλήματα, είναι πολύ «λίγη» και δεν μπορεί να αναπληρώσει το παιδαγωγικό κενό που δημιουργεί η αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Ειδικά για τα παιδιά του δημοτικού οι αρνητικές επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης μεγεθύνονται. Όλοι όσοι βιώνουμε καθημερινά την ψηφιακή εκπαίδευση -μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς- αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες και τις ανεπάρκειές της.

Αυτοί που μιλούν περί ψηφιακού άλματος ας αφήσουν στην άκρη τις βαρύγδουπες εκφράσεις. Μορφώνουν τα ανοιχτά σχολεία. Η μάθηση είναι μια σύνθετη διαδικασία της οποίας μόνο ψήγματα διασώζονται στην τηλεκπαίδευση. Το ψηφιακό, άυλο σχολείο μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά,  όχι όμως ως αυθύπαρκτη εκπαιδευτική δομή. Η τηλεκπαίδευση διευρύνει τις μορφωτικές ανισότητες καθώς ο εκπαιδευτικός διαθέτει ελάχιστες δυνατότητες παρέμβασης σε παιδιά που δυσκολεύονται και παρουσιάζουν γνωστικά ελλείμματα ή διάσπαση προσοχής.

Το κλείσιμο των σχολείων δεν ήταν μονόδρομος. Η πανδημία είναι μια πραγματικότητα. Όμως, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων αποτελεί πολιτική απόφαση. Η κυβέρνηση δεν προχώρησε το προηγούμενο διάστημα στη λήψη των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Η μη λήψη μέτρων για τη δραστική αραίωση των μαθητών στις τάξεις και στα σχολικά λεωφορεία και για τον εντατικότερο καθαρισμό των σχολείων δεν οφείλεται σε αδυναμία της κυβέρνησης αλλά στην πολιτική της βούληση. Η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας τη νεοφιλελεύθερη πολιτική αντίληψη που προσβλέπει στη συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, επέλεξε να μη δαπανήσει πόρους για την ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας και της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως, άλλωστε, δε φρόντισε και για την επαρκή πύκνωση των δρομολογίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να πηγαίνουν οι άνθρωποι με ασφάλεια στις δουλειές τους.

Αυτές οι επιλογές της κυβέρνησης, οι νεοφιλελεύθερες εμμονές της και η πρόταξη του ιδιωτικού συμφέροντος έναντι του δημοσίου, μέσα σε δύσκολες συνθήκες πανδημίας, οδήγησαν στο κλείσιμο των σχολείων και γενικότερα στο lockdown, που πλήττει τους κοινωνικά ασθενέστερους.

Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να εξασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, υλοποιώντας τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και των ενώσεων των γονέων, που προβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία.

Η άμεση και γενναία ενίσχυση του εθνικού συστήματος υγείας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους είναι η μόνη φιλολαϊκή διέξοδος από την υγειονομική κρίση.

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λευκάδας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»