για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικού προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η ερώτηση του τίτλου ζητά απάντηση.

Αλήθεια, πιστέψατε εσείς στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (κυρίες Υπουργοί και αρμόδιοι σύμβουλοι) κι εσείς κύριοι συντονιστές στα ΠΕΚΕΣ ότι μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας του eclass (κάποιοι το χρησιμοποιούμε από το 2006!!!) όταν ρωτούσαμε πώς θα αξιολογήσουμε τους μαθητές μας εννοούσαμε ποια τεχνικά εργαλεία να χρησιμοποιήσουμε;

Μετά από τόσο καιρό διαδικτυακής καθημερινής εκπαίδευσης, πιστέψατε ότι θα περιμέναμε ακόμα τεχνικές οδηγίες βήμα-βήμα. Πόσο τραγικά απέχετε από την παιδαγωγική πράξη και από τις έννοιες όσων προσπαθούμε να την υπηρετήσουμε με αφοσίωση;

Ε λοιπόν, ας το μάθετε:

όλα τα εργαλεία που τώρα μας «ενθαρρύνετε» να χρησιμοποιήσουμε, κυρίες και κύριοι, για να αξιολογήσουμε τους μαθητές μας, τα έχουμε δοκιμάσει. Άλλα τα έχουμε ενσωματώσει στη διδασκαλία μας, άλλα τα απορρίψαμε ως αναποτελεσματικά και σας διαβεβαιώνω ότι συνεχίζουμε την αναζήτηση σε πολύ πιο βαθιά νερά από αυτά που περιγράφετε στην τελευταία εγκύκλιο.

Ε λοιπόν ναι, ας το μάθετε:

εμείς ανησυχούμε γιατί βλέπουμε ότι σε αυτή τη νέα κατάσταση θα έπρεπε να αναπροσαρμοστούν και οι παιδαγωγικοί στόχοι. Εμείς, που «βλέπουμε» αλλά δε βλέπουμε κάθε μέρα τους μαθητές μας, νιώθουμε πως δεν μπορούμε να περιμένουμε από τα παιδιά να ανταποκριθούν ούτε γνωστικά ούτε κοινωνικά σε όσα απαιτούσε το σχολείο, όπως το ξέραμε. Χρειάζεται να το εξηγήσουμε;

Ε μάλλον, ναι:

Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός με δικούς του εσωτερικούς και εξωτερικούς βέβαια κανόνες. Κανόνες και συμβάσεις που είναι γνωστοί εξ αρχής αλλά κυρίως ΚΟΙΝΟΙ για όλους.  Μέσα σε αυτούς τους κανόνες είναι και η κλασσική αξιολόγηση μέσω π.χ. της ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε συγκεκριμένο τμήμα της ύλης του κάθε μαθήματος.

Όμως τώρα δεν έχουμε σχολείο!

Έχουμε 25 - 26 ξεχωριστούς ζωντανούς οργανισμούς (σπίτια - οικογένειες), κάθε ένας με τους δικούς του όρους και τις δικές του συνθήκες που καλούνται για 40 λεπτά να συναντηθούν και να συντονιστούν με τις απαιτήσεις ενός καθηγητή σε ένα μάθημα. Και αυτό πρέπει να γίνεται συνεχόμενα επί έξι(6) ή επτά(7) ώρες.

Δεν έχουμε προφανώς έναν πομπό-συντονιστή (ο εκπαιδευτικός) και 25 δέκτες (μαθητές)  συγκεντρωμένους σε ότι συμβαίνει στην ομάδα (τάξη). Έχουμε αντίθετα τους μαθητές εκτεθειμένους σε κάθε είδους διαφορετικά ερεθίσματα εντός του περιβάλλοντος τους (κακός εξοπλισμός, κρύο, μη ικανός χώρος εργασίας, ενοχλήσεις από άλλα μέλη της οικογένειας ή και αντίθετα προκλήσεις από ηλεκτρονικά παιχνίδια, από διαδικτυακές συνομιλίες με συνομηλίκους και πολλά  άλλα) που αποσπούν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους από το μάθημα αλλά δυστυχώς και από τη Γνώση. 

Για να αξιολογήσουμε επομένως τους μαθητές μας σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, δεν ψάχνουμε εργαλεία να αντικαταστήσουν την κόλλα αναφοράς και το στυλό του ωριαίου διαγωνίσματος. Ούτε ψάχνουμε τεχνικές για να μην αντιγράψουν οι μαθητές μας ο ένας τον άλλο.

Ε λοιπόν, ναι, ας το μάθετε:

θα περιμέναμε από εσάς στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να υπογράφετε πολιτικές αποφάσεις και όχι εγχειρίδια τεχνικών συμβουλών.

Θα περιμέναμε οδηγίες για την αξιολόγηση της ίδιας της διαδικασίας της διαδικτυακής εκπαίδευσης και όχι των μαθητών μας. Θα περιμέναμε οδηγίες για τον τρόπο υπέρβασης των περιορισμών και των αποκλεισμών που θέτει η διδασκαλία και η αξιολόγηση μέσω τεχνολογικών εργαλείων και όχι οδηγίες για τη χρήση αυτών. 

Θα περιμέναμε, με απλά λόγια, να θεωρείτε δεδομένη την απόκλιση μεταξύ διαδικτυακής και δια ζώσης εκπαίδευσης και να ορίσετε, μέσω των φορέων σας, τους νέους μας στόχους από τους οποίους θα προκύψει άμεσα και ο ενδεδειγμένος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών μας.

Κι όμως αυτό δε συμβαίνει!  Γιατί μας υποτιμάτε τόσο, κυρίες και κύριοι;

 

Ισμήνη Νίσκου,

καθηγήτρια Πληροφορικής, Υποδιευθύντρια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Υπουργείο Παιδείας
Αποσπάσεις στα ΣΔΕ: Αύριο αρχίζουν οι αιτήσεις – Οι προϋποθέσεις
Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις για αποσπάσεις στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Αποσπάσεις στα ΣΔΕ: Αύριο αρχίζουν οι αιτήσεις – Οι προϋποθέσεις
pierrakakis
Φυσικοί σε Πιερρακάκη για διορισμούς: «Να υπολογιστούν οι μετατάξεις, οι συνταξιοδοτήσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών»
Τι τονίζουν οι Φυσικοί για τον απαιτούμενο αριθμό διορισμών
Φυσικοί σε Πιερρακάκη για διορισμούς: «Να υπολογιστούν οι μετατάξεις, οι συνταξιοδοτήσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών»
Τραγουδιστής
Πασίγνωστος τραγουδιστής ελέγχεται για φοροδιαφυγή: Δέσμευση περιουσίας για 1,5 εκατ. ευρώ
Δέσμευση περιουσίας για φοροδιαφυγή 1,5 εκατ. ευρώ σε πασίγνωστο τραγουδιστή
Πασίγνωστος τραγουδιστής ελέγχεται για φοροδιαφυγή: Δέσμευση περιουσίας για 1,5 εκατ. ευρώ