Παρακολουθώ τον τελευταίο καιρό με ιδιαίτερη προσοχή όσα λέγονται για την ποιότητα των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων και των Ελλήνων φοιτητών. Δεν ξέρω που αποσκοπεί η απαξίωσή τους ή μάλλον δεν θέλω να εκφράσω άποψη για κάτι που δεν μπορώ να αποδείξω. Σίγουρα όμως μετά από αρκετά χρόνια στην Εκπαίδευση έχω να καταθέσω κάποια δεδομένα:
1) Παλιοί μαθητές μου, που διαπρέπουν αυτή την στιγμή είτε σαν Γιατροί σε μεγάλα νοσοκομεία εδώ και στο εξωτερικό, είτε σαν Διευθυντές Εταιρειών που οι ξένοι τους έχουν «εμπιστευτεί τα κλειδιά τους» είτε σαν Μηχανικοί πολύτιμα στελέχη πολυεθνικών, είναι όλοι τους παιδιά που πέρασαν από το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο διαβατήριο για την καριέρα τους.
2) Το επίπεδο των σπουδών μιας σχολής δεν κρίνεται από τους τοίχους της σχολής-που βέβαια καλό είναι να είναι καθαροί-ούτε από τα όμορφα κτίρια που βλέπουμε στο Netflix. Κρίνεται από το επίπεδο των διδασκόντων και των φοιτητών τους. Υπάρχουν πολλές σχολές στην χώρα μας Ιατρικές, Πολυτεχνικές, Νομικές κλπ που τα πτυχία τους χαίρουν ιδιαίτερο σεβασμό και προτίμησης στο εξωτερικό.
3) Η δυσφήμιση όλων των φοιτητών ότι είναι τραμπούκοι ή τεμπέληδες είναι άλλη μια υστερόβουλη πράξη. Ναι υπάρχουν μειονότητες ελαχίστων ατόμων που προκαλούν επεισόδια ανάρμοστα στο πανεπιστημιακό χώρο. Όμως υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο να αντιμετωπιστούν όπως γράφει σε άρθρο του ο κ. Σουφλιάς στο τελευταίο «Βήμα της Κυριακής». Βούληση δεν υπάρχει από μέρους των υπευθύνων.
4) Το ότι κάποιος φοιτητής δεν τελειώνει στην ώρα τις σπουδές του δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι τεμπέλης. Ξέρετε η ζωή δεν είναι γραμμική για όλους, γεμάτη επιτυχίες και προόδους. Στην ζωή υπάρχουν και πισωγυρίσματα. Υπάρχουν παιδιά που αναγκάζονται να εργαστούν χωρίς να καταφέρουν παράλληλα για κάποιο διάστημα να παρακολουθούν τις σπουδές τους. Ή παιδιά που αρρωσταίνουν. Ξέρετε η κατάθλιψη θερίζει στις νέες γενιές. Από την στιγμή που το κράτος μετά το πέρας της κανονικής διάρκειας των σπουδών, τους διακόπτει έτσι και αλλιώς όλες τις δωρεάν παροχές σε στέγη, βιβλία κλπ δεν μπορώ καταλάβω για την πρεμούρα να τους διαγράψει από την σχολή τους.
5) Αν έχει ανάγκη κάτι το Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι η ενίσχυση του ρόλου του. Αυτό γίνεται με επενδύσεις σε υποδομές, σε εργαστήρια στην έρευνα και σε προσωπικό. Αντ´ αυτού χρησιμοποιούμε κεφάλαιο μεγαλύτερο απο τον προυπολογισμό του ΕΚΠΑ για να προσλάβουμε αστυνομικούς μέσα στα Πανεπιστήμια. Πραγματικά και να με συγχωρέσετε για το λόγο μου, δεν βρίσκω πιό ηλίθια ιδέα από αυτή. Να περιπολούν αστυνομικοί μέσα στο πανεπιστήμιο.
Ανάμεσα σε παιδιά 18 εως 25 χρονών που το αίμα τους βράζει. Που το μυαλό τους είναι γεμάτο με επαναστατικές ιδέες και διάθεση να αλλάξουν τα πάντα.
Μάλλον κάποιοι έχουν ξεχάσει τι σημαίνει να είσαι νέος και φοιτητής. Τι σημαίνει να βράζει το αίμα σου. Αν ναι επίσης βλέπουν πολύ... Νetflix.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη