Φοιτητές για νομοσχέδιο ΑΕΙ: Αδιαλλαξία, αυταρχισμός και καταστολή
Ανακοίνωση Πρωτοβουλίας Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών και Υποψηφίων Διδακτόρων Ιστορικού-Αρχαιολογικού Ιωαννίνων για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ

Τη νύχτα της 12ης Φεβρουαρίου ψηφίστηκε στη Βουλή από το κυβερνόν κόμμα και την ακροδεξιά της Ελληνικής Λύσης, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Προστασίας (;) του Πολίτη σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, για το οποίο η Πρωτοβουλία Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών και Υποψηφίων Διδακτόρων Ιστορικού-Αρχαιολογικού Ιωαννίνων είχε εκφράσει τις ενστάσεις της και σε προηγούμενη ανακοίνωση.

Κατά την προσφιλή της τακτική, η κυβέρνηση προχώρησε στην ψήφιση ενός αμφιλεγόμενου νομοσχεδίου νύχτα, εν μέσω υγειονομικών περιορισμών, έχοντας αφαιρέσει το δικαίωμα κάθε κινητοποίησης την ώρα της ψηφοφορίας, ενώ προηγουμένως φρόντισε να αντιμετωπίσει τις διαδηλώσεις της ίδιας ημέρας με τη χρήση άγριας καταστολής και ανεξέλεγκτης αστυνομικής βίας.

Χαρακτηριστική ήταν επίσης η αδιαλλαξία της σε κάθε αντεπιχείρημα, όπως και η εμμονή της σε ψευδείς πληροφορίες (όπως στην ύπαρξη πανεπιστημιακής αστυνομίας στην Οξφόρδη), ακυρώνοντας φοιτητές και ακαδημαϊκούς, χωρίς να δείχνει την παραμικρή πρόθεση διαλόγου. Είναι ενδεικτικό πως, με εξαίρεση την κομματική νεολαία του κυβερνώντος κόμματος και την φοιτητική του παράταξη, δεν υπάρχει καμία δηλωμένη στήριξη από κανέναν οργανωμένο φορέα του χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στα πλαίσια μιας ανοιχτής αντιδημοκρατικής εκτροπής, το νομοσχέδιο θεσμοποιεί τον εντεινόμενο αυταρχισμό στα πανεπιστήμια, με μέτρα όπως κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης (παραβιάζοντας συνταγματικά κατοχυρωμένες ελευθερίες μας) και  πειθαρχικά συμβούλια, με κορωνίδα την είσοδο της πανεπιστημιακής αστυνομίας σε αυτά για πρώτη φορά από την πτώση της Χούντας (κάτι που κυνικά ερμηνεύτηκε ως «πνοή Δημοκρατίας» από τον πρωθυπουργό κατά τη συζήτηση στη Βουλή και ως φυσιολογική εξέλιξη από τον υφυπουργό Παιδείας, Άγγελο Συρίγο με το «επιχείρημα» πως «από το 1969 είχε ιδρυθεί μέσα στα πανεπιστήμια αστυνομικό τμήμα»).

Δεν πρέπει επίσης να παραβλέπεται η εμβάθυνση των ταξικών φραγμών στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (με την καθαρά τιμωρητική αντιμετώπιση των εργαζομένων συναδέλφων/ισσών μας που δεν προλαβαίνουν να τελειώσουν εγκαίρως της σπουδές τους, καθώς και τον a priori αποκλεισμό υποψηφίων των Πανελληνίων από την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, την αποθάρρυνσή τους και με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων κτλ.).

Ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοϊδη συμβαδίζει με την ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης να πριμοδοτήσει τα ιδιωτικά κολλέγια, συκοφαντώντας και υποβαθμίζοντας ανοιχτά τη δημόσια εκπαίδευση. Είναι ενδεικτικό πως επέλεξε να απαντήσει στα προβλήματα υποχρηματοδότησης, υλικοτεχνικής υποδομής κτλ. των πανεπιστημίων μόνο με την αποστολή αστυνομικών και να παρουσιάσει τους φοιτητές, όχι ως τους μελλοντικούς  επιστήμονες, αλλά ως παραβατικά υποκείμενα ή άβουλα θύματα, στα οποία χρειάζεται αστυνομική επιτήρηση κι έλεγχος. Αν βέβαια ο πρωθυπουργός και οι δύο εμπλεκόμενοι υπουργοί είχαν την παραμικρή επαφή με το χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης (κάτι που προφανώς δεν ισχύει και κατέστη εμφανέστατο κατά τη συζήτηση στη Βουλή), θα γνώριζαν πως ο χώρος των Πανεπιστημίων δεν είναι χώρος ανομίας, αλλά χώρος αλληλεπίδρασης νέων ανθρώπων και κάθε είδους επιστημονικής, πνευματικής, ιδεολογικής, καλλιτεχνικής κτλ ώσμωσης, που λαμβάνει χώρο και σε επίπεδο κοινωνίας, κάτι που αποτελεί υγιή εξέλιξη.

Στον αντίποδα, το νέο νομοσχέδιο «προσφέρει» λογοκρισία και καταστολή, παραβιάζοντας το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων. Είναι φανερό πως η όποια επιχειρηματολογία της κυβέρνησης δεν απευθύνεται σε άτομα που έχουν περάσει από το Δημόσιο Πανεπιστήμιο ή σπουδάζουν κι εργάζονται σε αυτό, αλλά στα πιο συντηρητικά και αντιδραστικά αντανακλαστικά της κοινωνίας, στοχοποιώντας, εκτός από τους φοιτητές, και τις ίδιες τις έννοιες της νεότητας και της μόρφωσης.

Ως ενεργοί φοιτητές θεωρούμε χρέος την προάσπιση της Δημόσιας και Δωρεάν, Δημοκρατικής Παιδείας για όλους/ες, την προστασία της ακαδημαϊκής κι επιστημονικής ελευθερίας κι ένα πανεπιστήμιο χωρίς κοινωνικούς και οικονομικούς αποκλεισμούς, ανοιχτό στην κοινωνία και της ανησυχίες της, καθώς και με την ελευθερία της γνώμης και της προσωπικής στάσης του καθενός/μιας. Η Πρωτοβουλία Μεταπτυχιακών Φοιτητών/τριών και Υποψηφίων Διδακτόρων Ιστορικού-Αρχαιολογικού Ιωαννίνων δηλώνει πως θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επαγρύπνηση, συμμετέχοντας σε δράσεις και κινητοποιήσεις ώστε να μην εφαρμοστεί ο νέος αντιδημοκρατικός νόμος. Δηλώνουμε επίσης την αλληλεγγύη μας στους συλληφθέντες των φοιτητικών κινητοποιήσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!