Για τις δράσεις που θα «προχωρήσουν» τους επόμενους μήνες με την ενεργή συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από το 1821, ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ, Φωτεινής Πιπιλή. Η βουλευτής της ΝΔ κάλεσε την υφυπουργό Παιδείας να ενημερώσει τη Βουλή αν από την πλευρά του υπουργείου υπάρχει σχετική προετοιμασία για τη συμμετοχή των μαθητών στους εορτασμούς, «με πλαίσιο δράσης που να αναδεικνύουν, οι μαθητές οι ίδιοι, μέσα από τη δική τους ματιά, τα ιστορικά τοπόσημα της περιοχής τους».
Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημέρωσε ότι υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, διοργανώνεται και διεξάγεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μαθητικός διαγωνισμός με θέμα: «Επαναστατικός αγώνας και τοπική ιστορία. Είκοσι ένας τόποι αφηγούνται τη συμμετοχή τους στον αγώνα της ανεξαρτησίας». Οι μαθητές, μέσω πρωτότυπων εργασιών, θα προβάλλουν τη στρατιωτική, την πολιτική, την πολιτιστική συμμετοχή του τόπου τους στον αγώνα της ανεξαρτησίας. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας, σε ομάδες και με την καθοδήγηση ενός η περισσότερων εκπαιδευτικών του σχολείου τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να διεξάγουν έρευνα, να αναζητήσουν πηγές πληροφοριών για τη συμμετοχή του τόπου τους στην Ελληνική Επανάσταση και το υλικό των πηγών που θα συγκεντρώσουν και τα συμπεράσματά τους από την επεξεργασία του υλικού, μαζί με ό,τι θεωρούν απαραίτητο για την εργασία τους, όπως χάρτες, εικόνες, πίνακες, θα το παρουσιάσουν είτε σε μορφή δεκασέλιδου ιστορικού δοκιμίου, που θα παραδώσουν σε ηλεκτρονική μορφή, είτε εναλλακτικά, αντί για γραπτό δοκίμιο, η εργασία τους μπορεί να έχει τη μορφή βίντεο που θα καταγράφει τα στάδιά της και θα πλαισιώνουν με δράσεις, ήχο και εικόνες. Ο διαγωνισμός διεξάγεται με τη συνδρομή των περιφερειών και των Εκπαιδευτικών Διευθύνσεων του υπουργείου.
Πότε λήγουν οι αιτήσεις
Οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των οποίων οι μαθητές θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, θα δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 15 Μαρτίου του 2021 στις Διευθύνσεις. Με ευθύνη του περιφερειακού διευθυντή θα συγκροτηθούν τριμελείς επιτροπές αξιολόγησης, που αποτελούνται από συντονιστές εκπαιδευτικού έργου και καθηγητές ειδικότητας. Θα γίνει η πρώτη αξιολόγηση στο επίπεδο της περιφέρειας, θα λάβουν υπ' όψιν οι αξιολογήτριες και οι αξιολογητές τη διαφοροποίηση και την προσαρμογή του περιεχομένου των εργασιών, ανάλογα με την ηλικία και τη σχολική τάξη των μαθητών. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 10 Οκτωβρίου του 2021. Οι καλύτερες εργασίες θα σταλούν στο ΙΕΠ και από τις τριάντα εννέα στο σύνολο θα προκριθούν είκοσι μία, που θα αναδεικνύουν τη συμβολή είκοσι ενός ελληνικών τόπων στον αγώνα της ανεξαρτησίας. Η τελική αξιολόγηση ολοκληρώνεται στις 30 Οκτωβρίου του 2021. Στις τρεις καλύτερες κάθε περιφέρειας θα αποδοθεί έπαινος. Στις τρεις καλύτερες απ' όλη την επικράτεια θα δοθεί τιμητική διάκριση, συνοδευόμενη με βιβλία των εκδόσεων του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και αν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Όλο το παραδοτέο υλικό των είκοσι και μίας καλύτερων εργασιών θα αναρτηθεί σε ειδικό ψηφιακό αποθετήριο του ΙΕΠ και θα είναι αξιοποιήσιμο για μελέτη και περαιτέρω έρευνα.
Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, ότι τι υπουργείο, με εγκύκλιο προσκάλεσε τις σχολικές μονάδες να προγραμματίσουν εκπαιδευτικές, εικαστικές και καλλιτεχνικές δράσεις για τα 200 χρόνια από το 1821, όπως είναι η ανάγνωση σχετικών έργων, η δημιουργία εικαστικών έργων, η συγκέντρωση έργων ζωγραφικής, γλυπτικής, μελοποιημένων ποιημάτων, η σύνθεση πρωτότυπων έργων, ώστε όχι μόνο οι μαθήτριες και οι μαθητές να γνωρίσουν την ιστορική πλευρά των γεγονότων της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά κυρίως να κατανοήσουν τη σημασία του αγώνα για την κατάκτηση της ελευθερίας και των αγαθών που αυτή συνεισέφερε σε επίπεδο πολιτισμού, γλώσσας, θρησκείας και αξιών.
Διαγωνισμός: «1821-2021. Από τον αγώνα για ανεξαρτησία στην καλλιέργεια της γνώσης, το Πανεπιστήμιο της Αθήνας στο νεοσύστατο κράτος»
Είπε εξάλλου, ότι ήδη έχει εγκριθεί η διεξαγωγή έκτου μαθητικού διαγωνισμού με τίτλο: «1821-2021. Από τον αγώνα για ανεξαρτησία στην καλλιέργεια της γνώσης, το Πανεπιστήμιο της Αθήνας στο νεοσύστατο κράτος» από το Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών για μαθητές και μαθήτριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έγκριση μαθητικού διαγωνισμού αφίσας και λογότυπου με τίτλο: «Διακόσια χρόνια παρελθόν, πόρος για το μέλλον για την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του '21» για μαθητές μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας από την Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας. Μαθητικοί διαγωνισμοί δοκιμίου και ζωγραφικής Δήμου Ύδρας σχολικό έτος '20-'21. Διαγωνισμός δοκιμίου με θέμα: «Η Ελληνική Επανάσταση του '21 και ο ναυτικός αγώνας. Η συμβολή της Ύδρας στην ευόδωσή του», όπως επίσης διαγωνισμός ζωγραφικής με θέμα: «Ο ήρωας μου, η ηρωίδα μου». Μαθητικός διαγωνισμός: «Ο φιλελληνισμός: Η συμβολή του στην απελευθέρωση της Ελλάδας και στην ευρωπαϊκή ενοποίηση» από την Εταιρεία για τον Ελληνισμό και τον Φιλελληνισμό.
Έχει εγκριθεί η διεξαγωγή Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού «Hack The Map: Η Χάρτα του Ρήγα» από την Ωνάσειο Βιβλιοθήκη. Έχει εγκριθεί ο 18ος Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός για την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του '21, από την Ένωση Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος. Έχει εγκριθεί η διεξαγωγή Παγχαλκιδικού Μαθητικού Διαγωνισμού με θέμα «Η επανάσταση στη Χαλκιδική, Μάιος-Νοέμβριος '21» από τον Παγχαλκιδικό Σύλλογο «Ο Αριστοτέλης». Η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφέρθηκε και στη διεξαγωγή του Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού Σχολικής Εφημερίδας με τίτλο «1821-2021: Αγγίζοντας τα ίχνη μιας επανάστασης» από το Σωματείο «Ορίζοντες».
Επίσης, η γενική γραμματεία Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και η Ειδική Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη ήδη από τις 7/6/18 και με αφορμή τον εορτασμό της συμπλήρωσης διακοσίων ετών από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα, διοργανώνουν για τρίτη συνεχή χρονιά πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους με θέμα: «Διακόσια χρόνια από το '21» που θα συμμετέχουν έως τις 11 Απριλίου μαθητές, μαθήτριες Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου όλης της Ελλάδος ατομικά ή σε ομάδες των τριών ατόμων υπό την επίβλεψη ενός ή μιας εκπαιδευτικού.
«Οι πανηγυρισμοί για την εθνική παλιγγενεσία δεν είναι μόνο έναυσμα εορτασμών, αλλά κυρίως είναι κίνητρο για να συμμετάσχουν και τα παιδιά στην ιστορία μας.
Ειδικά στους ηρωικούς τόπους, η ιστορία της Επαναστάσεως του 1821 συναντά κυριολεκτικά την καθημερινότητα», ανέφερε η βουλευτής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή και επισήμανε: «Τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες, πόσω μάλλον τα παιδιά που ζουν στην περιφέρεια, έχουν ως αφετηρία για την ιστορική τους γνώση τα ίδια τους τα χωριά, ενώ τα πρόσωπα, οι πρωταγωνιστές που αναδείχθηκαν κατά την Επανάσταση του 1821, τους είναι γνώριμα πριν καν τα πρώτα τους σχολικά χρόνια, γιατί αυτά τα πρόσωπα και αυτές τις στιγμές της ιστορίας τις συναντούν καθημερινά στα ηρώα με τους ανδριάντες που υπάρχουν παντού, με τις προτομές, με τα μικρά τοπικά μουσεία, αλλά κυρίως και με τα διάσπαρτα μνημεία».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη