Άνοιγμα σχολείων-εκπαιδευτικοί: Δεν θα είναι παρόντες όλοι οι μαθητές μας
Προβληματισμός για το άνοιγμα των Λυκείων: Γιατί τώρα; διερωτώνται με επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί του ΓΕ.Λ. Σκύρου

Τον προβληματισμό και την έντονη ανησυχία τους για το άνοιγμα των σχολείων εκφράζουν με επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί του ΓΕ.Λ. Σκύρου.

«Δεχτήκαμε με μεγάλη έκπληξη και ανησυχία την απόφαση για το άνοιγμα των Λυκείων όλης της χώρας τη Δευτέρα 12 Απριλίου. Προφανώς με τις εκπλήξεις είμαστε πλέον εξοικειωμένοι» αναφέρουν, προσθέτοντας πως αυτή τη φορά την έκπληξη τη συνοδεύει και η ανησυχία. 

«Δεν θα είναι όλοι οι μαθητές του σχολείου παρόντες»

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «το πρωί της Δευτέρας δεν θα είναι όλοι οι μαθητές του σχολείου παρόντες. Κάποιοι βρίσκονται σε καραντίνα, αφού διαγνώστηκαν κρούσματα στο οικείο περιβάλλον τους. Άλλοι είναι θετικοί στον κορωνοϊό, αν και ασυμπτωματικοί – απ΄όσο μπορούμε να γνωρίζουμε, γιατί σε τέτοια θέματα και σε τέτοιες κοινωνίες πάντα υπάρχουν αλήθειες κρυμμένες…   Κάποιοι άλλοι δεν θα έρθουν, γιατί οι γονείς τους φοβούνται. Μερικοί από τους μαθητές ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες… Και από όσους τελικά βρεθούν στις σχολικές αίθουσες δεν θα ξέρουμε πόσοι έκαναν σωστά το self test και πόσοι θα προσκομίσουν έγκυρη βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος του test…  Η εμπειρία μας με τις «Υπεύθυνες Δηλώσεις» που τον περασμένο Μάιο μας παρέδωσε η πλειοψηφία των μαθητών, προκειμένου να μην «φορτωθούν» με απουσίες, μας έχει κάνει δύσπιστους και μας προκαλεί περισσότερη ανασφάλεια» υπογραμμίζουν. 

Αναλυτικά η επιστολή:

Δεχτήκαμε με μεγάλη έκπληξη και ανησυχία την απόφαση για το άνοιγμα των Λυκείων όλης της χώρας τη Δευτέρα 12 Απριλίου. Προφανώς με τις εκπλήξεις είμαστε πλέον εξοικειωμένοι: εδώ και πάνω από ένα χρόνο ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις κι ήρθαμε συχνά αντιμέτωποι με αποφάσεις που μας αιφνιδίασαν. Αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε τις συνήθειές μας, τον τρόπο ζωής μας, το ρυθμό της εργασίας μας, την ίδια την ουσία και το στόχο στην καθημερινότητά μας. Δυσανασχετήσαμε πολλές φορές με όσα μας επιβλήθηκαν. Νιώσαμε να πιεζόμαστε αφόρητα, όταν μας ακύρωναν όσα είχαμε μάθει ως δεδομένα. Εκνευριστήκαμε όσες φορές δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε το νόημα και το σκοπό των «μέτρων» που επιβάλλονταν και που άλλαζαν συνεχώς, προκαλώντας νέα σύγχυση και απορία. Κι όλα αυτά  πειστήκαμε - αν και δεν είχαμε και άλλη επιλογή…-  να τα ανεχτούμε με στόχο την «προστασία της δημόσιας υγείας».

Αυτή τη φορά όμως, μετά  την απόφαση για το άνοιγμα των Λυκείων, την έκπληξη τη συνοδεύει και η ανησυχία. Η έντονη ανησυχία, που γίνεται και φόβος, γίνεται – ίσως – και πανικός. Γιατί τώρα η απόφαση που πάρθηκε δεν προστατεύει αλλά βάζει σε κίνδυνο τη «δημόσια υγεία», που μέχρι χτες προσπαθούσαμε να υπερασπιστούμε. Κι αυτός ο κίνδυνος είναι πιο υπαρκτός σε μέρη όπως το νησί μας.

Κοντεύει να τελειώσει μια σχολική χρονιά, που στο μεγαλύτερο μέρος της το Λύκειο παρέμεινε κλειστό και λειτουργούσαμε με τηλεκπαίδευση, Ήμασταν κλειστά μέχρι τα μέσα Μαρτίου χωρίς να υπάρχει στο νησί κανένα κρούσμα κορωνοϊού. Από τα μέσα Μαρτίου τα κρούσματα εμφανίστηκαν και πολλαπλασιάστηκαν με πολύ γρήγορο ρυθμό, λόγω και της ιδιαιτερότητας μιας μικρής και κλειστής κοινωνίας. Τα ενεργά κρούσματα αυτή τη στιγμή στο νησί είναι δυσανάλογα πολλά σε σχέση με τον πληθυσμό. Και πάνω στην κορύφωση του προβλήματος  έρχεται η απόφαση για άνοιγμα του Λυκείου.

Το πρωί της Δευτέρας δεν θα είναι όλοι οι μαθητές του σχολείου παρόντες. Κάποιοι βρίσκονται σε καραντίνα, αφού διαγνώστηκαν κρούσματα στο οικείο περιβάλλον τους. Άλλοι είναι θετικοί στον κορωνοϊό, αν και ασυμπτωματικοί – απ΄όσο μπορούμε να γνωρίζουμε, γιατί σε τέτοια θέματα και σε τέτοιες κοινωνίες πάντα υπάρχουν αλήθειες κρυμμένες…   Κάποιοι άλλοι δεν θα έρθουν, γιατί οι γονείς τους φοβούνται. Μερικοί από τους μαθητές ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες… Και από όσους τελικά βρεθούν στις σχολικές αίθουσες δεν θα ξέρουμε πόσοι έκαναν σωστά το self test και πόσοι θα προσκομίσουν έγκυρη βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος του test…  Η εμπειρία μας με τις «Υπεύθυνες Δηλώσεις» που τον περασμένο Μάιο μας παρέδωσε η πλειοψηφία των μαθητών, προκειμένου να μην «φορτωθούν» με απουσίες, μας έχει κάνει δύσπιστους και μας προκαλεί περισσότερη ανασφάλεια.

Με πόσους μαθητές τελικά θα γίνει το μάθημα από Δευτέρα; Και με ποια ασφάλεια θα λειτουργήσουν τα τμήματα, με όσους βρίσκονται εκεί; Κι αν μετά από δυο-τρεις μέρες, στο δεύτερο test, την Πέμπτη, προκύψει κάποιος θετικός, μαθητής ή εκπαιδευτικός, τι προβλέπεται να γίνει; Δεν υπάρχει καμία οδηγία, παρόλο που κάτι τέτοιο είναι αρκετά πιθανό, με τέτοιο ιικό φορτίο στο νησί…

Όλοι μας περιμέναμε κι ευχόμασταν να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία και να δουλέψουμε ξανά στο φυσικό μας χώρο, εκεί που η εκπαιδευτική πράξη έχει νόημα και αποτέλεσμα. Όμως αυτή είναι η χειρότερη στιγμή να γίνει αυτό. Για εμάς ΤΩΡΑ έχει νόημα το κλείσιμο του σχολείου κι όχι τόσο καιρό που χωρίς λόγο ταλαιπωρηθήκαμε να ψάχνουμε τους μαθητές μέσα από οθόνες και μικρόφωνα.

Εκπαιδευτικοί του ΓΕ.Λ. Σκύρου

    

    

    

     

    

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων