sirigos-vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Σε διαβούλευση τίθεται τις επόμενες ημέρες το νέο νομοσχέδιο των υπουργείων Παιδείας και Ανάπτυξης για την ίδρυση εταιριών τεχνοβλαστού (spin-off) και τις σχέσεις που θα έχουν με ερευνητικούς φορείς και πανεπιστήμια

Τις επόμενες μέρες πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο των υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Παιδείας & Θρησκευμάτων, που θα διαμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο και τις διαδικασίες ίδρυσης εταιρειών τεχνοβλαστού (spin-off) και θα καθορίζει με σαφήνεια τις σχέσεις των εταιρειών αυτών με τους ερευνητικούς φορείς και τα πανεπιστήμια, αλλά και τα δικαιώματα από την αξιοποίηση ευρεσιτεχνιών και ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές του νομοσχεδίου παρουσίασε ο αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, 'Αγγελος Συρίγος, μιλώντας στο υβριδικό συνέδριο «Thessaloniki Future Thinking Dialogues» του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου.

«Ο στόχος είναι να διευκολύνουμε το σύνολο των ενεργειών που σχετίζονται με όλες τις εφευρέσεις και ανακαλύψεις που γίνονται στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά ινστιτούτα και να μπορέσουμε να δράσουμε αποτελεσματικά, γρήγορα, προς όφελος των Πανεπιστημίων, αλλά και των εφευρετών», επισήμανε ο κ. Συρίγος.

Ερωτηθείς από τον συντονιστή της συζήτησης, διευθυντή πληροφορικής στο MIT Media Lab Μιχάλη Μπλέτσα για τα ζητήματα των ευρεσιτεχνιών και αν το νομοσχέδιο θα καλύψει θεμελιώδη κενά στο θεσμικό πλαίσιο για να μπορούν οι ακαδημαϊκοί να καταθέτουν περισσότερες πατέντες ο υφυπουργός απάντησε:

«Στο νομοσχέδιο προσπαθούμε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες, να γίνουν όσο πιο απλές γίνεται --για παράδειγμα το ποιος δίνει άδεια για τη δημιουργία εταιρείας τεχνοβλαστού, όπου στις προτάσεις ήταν να τη δίνει η Σύγκλητος, όμως καταλήξαμε να τη δίνει το πρυτανικό συμβούλιο που είναι ολιγομελές και μπορεί γρήγορα να αποφασίζει. Παράλληλα το πρυτανικό συμβούλιο μπορεί να δίνει άδεια στον ερευνητή για να ασχολείται αποκλειστικά με την εταιρεία τεχνοβλαστού, ενώ ως τώρα είχαμε το φαινόμενο κάποιος να πρέπει να πηγαίνει από τη μία επιτροπή στην άλλη για να πάρει άδεια να λειτουργήσει στην εταιρεία».

Σχετικά με την τεχνική βοήθεια που απαιτείται για την κατάθεση ενός φακέλου ευρεσιτεχνίας ο κ. Συρίγος διευκρίνισε:

«Έχουμε πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης που πληρώνει δικηγόρους, για να βοηθάνε τους νέους ερευνητές να καταθέτουν πατέντες. Όταν ανακαλυφθεί μία πατέντα φτιάχνεται εταιρεία και ο ερευνητής συνεχίζει να εργάζεται σε αυτή την πατέντα και την εξελίσσει. Ως τώρα το σύστημα λειτουργούσε στη λογική "βρήκα την πατέντα και δεν την ξαναγγίζω". Προσπαθούμε να τα αντιμετωπίσουμε όλα αυτά μέσα από το νομοσχέδιο. Έχουμε θεσμοθετήσει τα γραφεία μεταφοράς τεχνολογίας [...] και αντικειμενικά πιστεύω επειδή όλα αυτά πρέπει να ανήκουν στις εταιρείες για τη διαχείριση της πανεπιστημιακής περιουσίας, να περάσουμε σε μία φάση που οι άμεσα ενδιαφερόμενοι θα συνεννοούνται με αυτές τις εταιρείες που ανήκουν στα πανεπιστήμια για να προχωρούν πιο γρήγορα όλα αυτά τα θέματα» .

Παράλληλα ο κ. Συρίγος επισήμανε πως βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η μελέτη HE Innovate, μία πρωτοβουλία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον ΟΟΣΑ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία επιλέχθηκε να συμμετάσχει η Ελλάδα για το έτος 2020-2021. Ο διάλογος πολιτικής με όλους τους φορείς του οικοσυστήματος που έγινε όπως εξήγησε «θα αναδείξει την εμπειρία και τις καλές πρακτικές στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση στους τομείς της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας και πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει και θα καταγράψει κάποιες προτάσεις πολιτικής που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στα επόμενα βήματα».

Ο κ. Σύριγος γνωστοποίησε ότι θα υπάρξει χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ σε όλα τα ελληνικά πανεπιστήμια για την ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου και η σχετική πρόσκληση θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.

Σε ό,τι αφορά την επαγγελματική κατάρτιση είπε πως «έχουμε κονδύλι ύψους 1 δισ. ευρώ το οποίο θα διατεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, διότι υστερούμε σημαντικά σε αυτόν τον τομέα» και «το βάρος θα δοθεί κυρίως στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, προκειμένου τα προγράμματα να έχουν άμεση σχέση με τις ανάγκες της αγοράς κι εδώ κοιτάζουμε να δούμε πώς μπορούμε προωθώντας την ποιότητα, καινοτομία και εξωστρέφεια, να καταφέρουμε να επιστρέψουν Έλληνες επιστήμονες από το εξωτερικό».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»