ΕΜΠ
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση

Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο συνδιοργανώνουν στις εγκαταστάσεις του Πολιτιστικού Κέντρου στους Δελφούς, από την Παρασκευή 3 ως την Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021,το συνέδριο με θέμα : Η Αρχιτεκτονική της Παλιγγενεσίας / Η Παλιγγενεσία της Αρχιτεκτονικής, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

«Οι συνθήκες αναφοράς στην ελληνική αρχαιότητα, που είχαν διαμορφωθεί πολύ πριν το 1821, είχαν στρέψει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων στον ελλαδικό χώρο, σε αναζήτηση πνευματικών, πολιτικών και αρχιτεκτονικών συσχετισμών. Από τα χρόνια του Καποδίστρια τουλάχιστον και δυνάμει ως τις μέρες μας, οι αναφορές αυτές αποτελούν ιδεολογικό έδαφος για την οικοδόμηση του νέου ελληνισμού και όλων των νεωτερικών προβολών του. Από την αρχιτεκτονική που επιδιώκει να εκφράσει την ελληνική αναγέννηση ως την αρχιτεκτονική που ξαναγεννιέται σε ελληνική γη, διαμορφώνεται ένα πεδίο πολλαπλών διασταυρώσεων των ιδεών και των πρακτικών που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, 200 χρόνια από την Επανάσταση

Το συνέδριο θα εστιάσει τις εργασίες του σε τέσσερεις κατευθύνσεις:(1) τον σχεδιασμό των πόλεων και των υποδομών του ανεξάρτητου κράτους, (2) την αναβίωση της αρχαιότητας με έρευνες και ανασκαφές αρχιτεκτόνων που οδήγησαν στηναρχαιολογία, (3) την αρχιτεκτονική που ανέλαβε να εκφράσει και οικοδομήσει την ελληνική αναγέννησηκαι (4) την εκπαίδευση στην αρχιτεκτονική που ανέλαβε να διαμορφώσει τους μαΐστορες της παλιγγενεσίας. Είναι προγραμματισμένες 33 εισηγήσεις και τρεις κεντρικές ομιλίες, του Γιώργου Πρεβελάκη για τη Γεωπολιτική του Νεοκλασικισμού, του Δημήτρη Φιλιππίδη για τη μετάβαση από τη φουστανέλα στα φράγκικα και του Παντελή Μπουκάλα για το κτιστό και το άκτιστο στα δημοτικά τραγούδια

1.jpg

Η Τιμητική Επιτροπή του συνεδρίου συγκροτείται από την Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών και τον Ανδρέα Μπουντουβή, Πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στην Επιστημονική Επιτροπή συμμετέχουν ο Δημήτρης Ησαΐας, Αρχιτέκτων, Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ, ο Παύλος Καλλιγάς, Διευθυντής ΕΠΚεΔ, ο Δημήτρης Κυρτάτας, Ιστορικός, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο Παναγιώτης Τουρνικιώτης, Καθηγητής και Κοσμήτορας της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ και η Βούλα Τσούνα, Καθηγήτρια Αρχαίας Φιλοσοφίας UCSB, μέλος ΔΣ ΕΠΚεΔ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
ikoniki pragmatikotita
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;
Σχολείο χωρίς τάξη: Ποια είναι τα όρια της εξ αποστάσεως μάθησης; Το ψηφιακό σχολείο ως υποκατάστατο της αληθινής επαφής
Οθόνες αντί για πρόσωπα: Μπορεί η τεχνολογία να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική σχέση;