Το εκπαιδευτικό σύστημα στην χώρα μας δημιουργεί σημαντικές ανισότητες μεταξύ των μαθητών – πέραν αυτών που εισάγονται εξωεκπαιδευτικά, που είναι πολλές και έντονες -, άλλες φορές εκούσια και άλλες φορές ακούσια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να έχουν ίσες ευκαιρίες στη δωρεάν εκπαίδευση.
Πριν κάποιους μήνες η Δεξιά κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε ένα νομοσχέδιο, το οποίο μεταξύ άλλων καταργούσε τη κοινωνιολογία, επανέφερε τα λατινικά και δημιουργούσε την ΕΒΕ (ελάχιστη βάση εισαγωγής) για τα πανεπιστήμια. Σήμερα μπορούμε να κρίνουμε κατά πόσο έχουν αποτύχει οι συντηρητικές αλλαγές που έφερε η υπουργός Παιδείας.
Σχετικά με την ΕΒΕ, ο καθένας και η καθεμία ανεξάρτητα από το που ανήκει ιδεολογικά, κοινωνικά και πολιτικά γνωρίζει πως το σύστημα αυτό απέτυχε και μαζί οδηγούνται σε αποτυχία χιλιάδες συμπολίτες μας. Υπάρχει αυτή η αποτυχία διότι ενώ υπάρχουν χιλιάδες θέσεις σε πανεπιστήμια οι οποίες είναι άδειες, δεν υπάρχει η μέριμνα να γεμίσουν κάπως με αποτέλεσμα
1ον) χιλιάδες μαθητές να μείνουν εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ πέρυσι θα μπορούσαν να περάσουν και άρα θα αναγκαστούν να ξαναδώσουν πανελλήνιες εξετάσεις (επ’ αυτού θα επανέλθω),
2ον) θα οδηγηθούμε σε κατάργηση πολλών και αξιόλογων τμημάτων, τα οποία έχει ανάγκη η χώρα μας με αποτέλεσμα το διδακτικό, ερευνητικό και λοιπό προσωπικό των πανεπιστημίων να οδηγηθεί στην ανεργία,
3ον) οι τοπικές κοινωνίες θα χάσουν ένα μέρος της ανάπτυξής τους (οικονομικής, πολιτιστικής, κοινωνικής).
Σχετικά με την κατάργηση της κοινωνιολογίας και την επαναφορά των λατινικών το θέμα δεν είναι μόνο η ποιότητα της ίδιας της εκπαίδευσης που λαμβάνουν τα παιδιά, αλλά υπάρχει τεράστιο θέμα με τα παιδιά που θα αποφασίσουν να ξαναδώσουν πανελλήνιες. Συγκεκριμένα δεν έχει υπάρξει ενημέρωση για παράλληλο σύστημα εξέτασης στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2022 όπως είχε γίνει το 2020 με αποτέλεσμα όσοι είχαν δώσει το 2020 και το 2021 με κοινωνιολογία να πρέπει να δώσουν το 2022 λατινικά, ένα μάθημα που δεν διδάχθηκαν ποτέ με αποτέλεσμα:
1ον να πρέπει να παιδιά να στραφούν στα φροντιστήρια ώστε να μπορέσουν να ξαναδώσουν πανελλήνιες πανελλήνιες, 2ον να προσπαθήσουν να διαβάσουν μόνοι τους με την μεγαλύτερη πιθανότητα να είναι ότι δεν θα τα καταφέρουν, 3ον να μην δώσουν εξ αρχής πανελλήνιες εφόσον θεωρούν βέβαιη την αποτυχία τους.
Οπότε εδώ παρατηρούμε δύο αλλαγές που έφερε πριν κάποιους μήνες η κ. Κεραμέως, οι οποίες αλλαγές δημιουργούν τεράστια προβλήματα στους μαθητές, γονείς, καθηγητές και γενικά στις τοπικές κοινωνίες. Αν και αργά, το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αμβλύνει τις ανισότητες που το ίδιο δημιούργησε. Σε περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, τότε χρειάζεται η γενιά μας (η γενιά του ευρώ) να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο αύριο είτε στους δρόμους - αν το επιτρέπουν οι συνθήκες - είτε στις πλατφόρμες, ώστε να φέρουμε την αλλαγή, που δεν μπορούν να φέρουν οι “ μεγαλύτεροι και ώριμοι”.
* Ο Άγγελος Τζιτζιρας είναι μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και Φοιτητής Μουσουλμανικών Σπουδών στο ΑΠΘ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη