Στην ίδια χώρα όπου πολλά σχολεία στεγάζονται ακόμα σε κοντέινερ και ακατάλληλα κτήρια που δεν έχουν ακόμα επιδιορθωθεί από προηγούμενους σεισμούς και οι αυλές είναι συχνά περιορισμένες, το υπουργείο Παιδείας πιστεύει ότι μπορεί να περιορίσει τη διάδοση του κορονοϊού στα σχολεία...σχεδιάζοντας με κιμωλίες στα προαύλια ειδικούς χώρους για το διάλειμμα κάθε τάξης!
Όσο κι αν ακούγεται αστείο (ή καλύτερα κωμικοτραγικό), η οδηγία αυτή, μαζί με τη συνακόλουθη για διαλείμματα σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα ή χώρο για κάθε τάξη, περιλαμβάνεται στις οδηγίες για τη λειτουργία των Δημοτικών σχολείων αλλά και των Νηπιαγωγείων, που απέστειλε στα σχολεία η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή.
"Συνιστάται συστηματική αποφυγή ανάμιξης των μαθητών/τριών που δεν ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή στην ίδια σταθερή ομάδα παιδιών σε όλες τις εκδηλώσεις της σχολικής ζωής, περιλαμβανομένων ιδιαίτερα των διαλειμμάτων και της διδασκαλίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ειδική διαγράμμιση στο προαύλιο για την οριοθέτηση του «χώρου» κάθε τμήματος ή σταθερής ομάδας παιδιών. Εάν υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιείται προαυλισμός σε διαφορετικό χρόνο ή/και χώρο"
Και τώρα φανταστείτε ένα μικρό προαύλιο χωρισμένο με κιμωλία για κάθε τμήμα, και πως αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε πολύ ωραίο παιχνίδι για νήπια και παιδιά ιδίως των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού...
Και "θολή" ενημέρωση;
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας δεν ενημερώνει επισήμως για τον αριθμό των κρουσμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, παραπέμποντας για ενημέρωση στο συγκεκριμένο ζήτημα από τον ΕΟΔΥ. Πέρυσι πάντως το υπουργείο ενημέρωνε για τα τμήματα ή τα σχολεία τα οποία έκλειναν λόγω κρούσματος, αναρτώντας στην ιστοσελίδα του, τον αριθμό των σχολικών μονάδων και τις περιοχές στις οποίες βρίσκονται. Στόχος εφέτος είναι να μείνουν τα σχολεία ανοικτά. Στην σχετική ιστοσελίδα του υπουργείου λοιπόν, https://www.minedu.gov.gr/covid19-schools.html πάντως, μέχρι χθες το απόγευμα δεν είχε γίνει καμιά καταγραφή κλειστού Τμήματος η σχολείου, δεδομένου ότι πλέον θα κλείνουν όταν ασθενεί το 50% +1 των μαθητών.
Ήδη όμως έχει δημιουργηθεί ασάφεια με αποτέλεσμα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να κάνει χτες αναφορά σε 1.000-1.500 θετικά σελφ τεστ σε μαθητές, αλλά το απόγευμα άρχισαν να κυκλοφορούν πληροφορίες που μείωναν τα κρούσματα στο μισό περίπου. Εντέλει ανακοινώθηκε ότι αυξάνονται τα κρούσματα σε παιδιά και χθες ήταν 805 οι ανήλικοι επί συνόλου 2.919 κρουσμάτων, ενώ οι ειδικοί τονίζουν ότι το ενδεχόμενο νέου κλεισίματος των σχολείων με θετικούς το 50%+ έναν των μαθητών, θα επιφέρει μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία που θα πλήξει κυρίως τις μητέρες.
«Το αποτέλεσμα από τον τρόπο που άνοιξαν τα σχολεία, θα φανεί στις επόμενες τρείς με έξι εβδομάδες», είπε η κ. Λινού
Τα μέτρα πρόληψης
Παράλληλα με τον εμβολιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών και τα νέα μέτρα αυξημένων εργαστηριακών και αυτοδιαγνωστικών ελέγχων, εξακολουθούν να ισχύουν όλα τα προηγούμενα μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορονοϊό, όπως:
- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα της γυμναστικής και του φαγητού),
- τα διαφορετικά διαλείμματα για σταθερές ομάδες μαθητών,
- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,
- η τήρηση αποστάσεων και προσωπικών κανόνων υγιεινής - χρήση αντισηπτικών,
- οι επαρκείς, τακτικοί αερισμοί των χώρων,
- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.,
- εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις, σχολικοί περίπατοι, μαθητικά συνέδρια, διαγωνισμοί και ενδοσχολικές εκδηλώσεις με τήρηση όλων των γενικών και συγκεκριμένων κατά περίπτωση μέτρων,
- δυνατότητα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών προς και από τις σχολικές μονάδες, σε διαφορετικές ώρες και από διαφορετικές εισόδους/εξόδους,
- ο σχολαστικός καθαρισμός των αιθουσών.
Το δε τελευταίο μέτρο που ανακοινώθηκε χτες, είναι ότι σε περίπτωση κρούσματος, οι συμμαθητές του θα κάνουν τεστ μέχρι και κάθε μέρα!
Ας δούμε στη συνέχεια τις οδηγίες για τον τρόπο επιτήρησης των μαθητών και των εφημεριών των εκπαιδευτικών στα Δημοτικά σχολεία και στα Νηπιαγωγεία, όπως αναφέρονται στις δύο σχετικές εγκυκλίους που έφτασαν πριν λίγες μέρες στα σχολεία.
Οι εφημερίες των εκπαιδευτικών στα Δημοτικά
Για τα θέματα της επιτήρησης των μαθητών/τριών τηρούνται χωρίς καμία παρέκκλιση όσα αναφέρονται στα άρθρα 12 και 18Β του ΠΔ 79/2017, (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (Α΄142) και στην παράγραφο 18 του άρθρου 36 της με αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, (Β΄1340) Υ.Α.
Η οργάνωση της εφημερίας σε κάθε σχολείο συμπεριλαμβάνεται σε πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τους σχολικούς χώρους που επιτηρούνται, τον αριθμό των εφημερευόντων εκπαιδευτικών, τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους, την εφημερία κατά τη διάρκεια του Ολοήμερου Προγράμματος ή όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Για τη ρύθμιση των ζητημάτων αυτών και ειδικότερα για τον ορισμό του αριθμού των εφημερευόντων εκπαιδευτικών λαμβάνονται υπόψη η οργανικότητα/λειτουργικότητα του σχολείου, ο αριθμός των μαθητών/τριών, η έκταση και η ιδιομορφία του σχολικού χώρου και εν γένει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σχολείου (παρ.2, άρθρο 12, ΠΔ 79/2017, (Α΄109)
Ειδικότερα σε εποχή πανδημίας φροντίζουμε ώστε να μην υπάρχει ανάμειξη μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων στο προαύλιο – 11 εάν είναι εφικτό και καθιέρωση εκ περιτροπής διαλειμμάτων- καθώς και να μην δημιουργείται συνωστισμός στους διαδρόμους κατά την είσοδο και έξοδο στις αίθουσες. Η κατάρτιση του προγράμματος των εφημεριών, το οποίο συμπεριλαμβάνει και την εφημερία στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ύστερα από πρόταση του/της Διευθυντή/τριας του σχολείου ή του/της Υποδιευθυντή/τριας, ο οποίος/α και έχει την εποπτεία της εφημερίας σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Το πρόγραμμα των εφημεριών αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού και υποβάλλεται στον/στην Προϊστάμενο/η Εκπαιδευτικών Θεμάτων, μαζί με το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου παρ. 3, άρθρο 12, ΠΔ 79/2017, (Α΄109), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (Α΄142). Από την υποχρέωση άσκησης της εφημερίας απαλλάσσονται ο/η Διευθυντής/τρια και ο/η Υποδιευθυντής/τρια άρθρο 12, παρ. 4 Π.Δ. 79/2017 (Α΄109).
Οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο (2) σχολεία κάνουν εφημερία μόνο στο ένα, σε αυτό στο οποίο διδάσκουν περισσότερες ώρες. Καθήκοντα εφημερίας δεν ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τρία και περισσότερα σχολεία, όταν τουλάχιστο το ένα από αυτά λειτουργεί σε χωριστό κτίριο. Τα συστεγαζόμενα σχολεία αναφορικά με την αρμοδιότητα της εφημερίας θεωρούνται ως ένα σχολείο παρ. 6, άρθρο 12, ΠΔ 79/2017, (Α΄109). Οι εκπαιδευτικοί που διατίθενται σε δύο σχολεία για ίσο αριθμό ωρών, αναλαμβάνουν εφημερία στο σχολείο οργανικής θέσης ή 1ης τοποθέτησης. Τα συστεγαζόμενα σχολεία που συλλειτουργούν καταρτίζουν κοινό πίνακα εφημερευόντων, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί του συγκροτήματος, ανεξάρτητα από το σχολείο στο οποίο ανήκουν, να πραγματοποιούν τον ίδιο εβδομαδιαίο αριθμό εφημεριών. Η επιτήρηση γίνεται χωρίς διάκριση για όλους τους/τις μαθητές/τριες, ανεξάρτητα από το σχολείο στο οποίο φοιτούν παρ. 8, άρθρο 12, ΠΔ 79/2017, (Α΄109). Έκτακτη αντικατάσταση ή αναπλήρωση εφημερεύοντος/ουσας εκπαιδευτικού και αλλαγή της ημέρας εφημερίας γίνεται μόνο από τον/τη Διευθυντή/τρια ή τον/την Υποδιευθυντή/τρια του σχολείου. Οποιαδήποτε αντικατάσταση, αναπλήρωση και αλλαγή εφημερίας τεκμηριώνεται και καταγράφεται στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής παρ. 5, άρθρο 12, Π.Δ. 79/2017, (Α΄109).
Υπεύθυνος/η για την επιτήρηση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι ο/η εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Ο/Η εκπαιδευτικός εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους/τις μαθητές/τριες και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται από αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι/όλες οι μαθητές/τριες, συνοδεύοντάς τους στο προαύλιο παρ. 9, άρθρο 12, Π.Δ. 79/2017,(Α΄109). Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους) παρ. 10, άρθρο 12, Π.Δ. 79/2017, (Α΄109).
Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου.
Συνιστάται συστηματική αποφυγή ανάμιξης των μαθητών/τριών που δεν ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή στην ίδια σταθερή ομάδα παιδιών σε όλες τις εκδηλώσεις της σχολικής ζωής, περιλαμβανομένων ιδιαίτερα των διαλειμμάτων και της διδασκαλίας. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ειδική διαγράμμιση στο προαύλιο για την οριοθέτηση του «χώρου» κάθε τμήματος ή σταθερής ομάδας παιδιών. Εάν υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιείται προαυλισμός σε διαφορετικό χρόνο ή/και χώρο.
Στα Νηπιαγωγεία
Για την επιτήρηση των νηπίων ισχύουν όσα αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 12 του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109 ) και στο κεφ. Α του άρθρου 18 του Π.Δ. 79/2017(Α΄109), καθώς και στο άρθρο 36 της με αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, (Β΄1340) Υ.Α.
Οι εκπαιδευτικοί των Νηπιαγωγείων παραλαμβάνουν τους/τις μαθητές/τριες στην είσοδο της/των τάξης/τάξεων του Νηπιαγωγείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των νηπίων/προνηπίων δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανείς εκτός των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών.
Για το σχολικό έτος 2021-2022 πρέπει να ληφθεί μέριμνα για αποφυγή του συγχρωτισμού, για περιορισμό των επαφών μεταξύ νηπίων/προνηπίων-γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το σχολείο και για εφαρμογή πρακτικών μέτρων για τήρηση αποστάσεων (π.χ. σήμανση στο δάπεδο) και εφόσον είναι εφικτό να γίνεται προγραμματισμός διαφορετικών ωρών άφιξης και αναχώρησης των μαθητών/τριών με εύρος χρόνου που θα έχει προκαθοριστεί σε συνεννόηση με τους γονείς/κηδεμόνες.
Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των νηπίων/προνηπίων και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των ΠροϊσταμένωνΔιευθυντών/τριών των Νηπιαγωγείων.
Εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων καθώς και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών, μπορούν να επισκέπτονται τα νηπιαγωγεία ύστερα από συνεννόηση με τη Δ/νση του Νηπιαγωγείου, εφόσον τηρούνται τα προβλεπόμενα μέτρα του ΕΟΔΥ. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου. Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους) παρ. 10, άρθρο 12, Π.Δ. 79/2017, Α΄109).
Αιτήματα γονέων/κηδεμόνων για πρόωρη αποχώρηση ή καθυστερημένη προσέλευση μαθητών/τριών για λόγους ιατρικής υποστήριξης ή θεραπευτικής παρέμβασης, γίνονται δεκτά κατόπιν προσκόμισης σχετικής βεβαίωσης από δημόσιο φορέα, από την οποία προκύπτει με ακρίβεια η ανάγκη της ανωτέρω απουσίας καθώς και ο ακριβής χρόνος αυτής. Επισημαίνεται ότι τόσο ο φορέας που εκδίδει τη βεβαίωση όσο και ο φορέας υλοποίησης της θεραπευτικής παρέμβασης ή ιατρικής υποστήριξης, πρέπει να είναι δημόσιοι φορείς.
Για την αποφυγή συνωστισμού και περιορισμό των επαφών μεταξύ των μαθητών/τριών συνιστάται η οργάνωση της λειτουργίας με βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων για δραστηριότητες και παιχνίδι. Αποφυγή ανάμιξης στο προαύλιο των παιδιών που δεν ανήκουν στην ίδια ομάδα ή τμήμα. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ειδική διαγράμμιση στο προαύλιο για την οριοθέτηση του «χώρου» κάθε ομάδας παιδιών. Εάν υπάρχει η δυνατότητα, πραγματοποιείται προαυλισμός σε διαφορετικό χρόνο ή/και χώρο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη