kefalidou-vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Οι βουλευτές άσκησαν σκληρή κριτική για την εγκατάλειψη των σχολείων και των πανεπιστημίων, για την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών, για την έλλειψη διαλόγου (Α' μέρος)

Συνολική και τεκμηριωμένη πολιτική παρέμβαση επί της Παιδείας πραγματοποίησε το Κίνημα Αλλαγής στη Βουλή με Επερώτησή του στις 20 Σεπτεμβρίου 2021.

Επισημάνθηκε η απουσία σχεδιασμού και κοινωνικής συνεννόησης για τη διαμόρφωση εθνικής στρατηγικής για την εκπαίδευση των σημερινών πολλαπλά προκλητικών και απαιτητικών εποχών.

Οι βουλευτές άσκησαν σκληρή κριτική για την εγκατάλειψη των σχολείων και των πανεπιστημίων, για την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία των εκπαιδευτικών θεσμών, για την έλλειψη διαλόγου.

Το τοπίο στην εκπαίδευση είναι μια μαγική εικόνα. Για την κυβέρνηση όλα βαίνουν καλώς, όλα τα προβλήματα έχουν αντιμετωπιστεί ικανοποιητικά. Η πολιτική της είναι γεμάτη “μεταρρυθμίσεις”. Η επικοινωνιακή, άκρως πληθωρική, δημαγωγία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να αλλοιώσει και το γλωσσικό μας κώδικα.

Βαφτίζει τις αντιμεταρρυθμίσεις ως “μεταρρυθμίσεις”. Και είναι αντιμεταρρυθμίσεις επιβαλλόμενες από τα ιδιοτελή κομματικά συμφέροντα της Ν.Δ. για την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και της γνώσης. Είναι σκληρές κομματικές αντιλήψεις αυταρχισμού και αλαζονείας.

Στο μείζον πρόβλημα των καιρών μας, στο μαθησιακό κενό και στο μορφωτικό έλλειμμα, η κυβέρνηση της “αποτελεσματικότητας”…

Δεν έχει κάνει έρευνα ούτε προγραμματίζει για να δει το μέγεθος του μαθησιακού κενού και του μορφωτικού ελλείμματος – ούτε και φυσικά κάποιο σχέδιο έστω μερικής αντιμετώπισης.

Δεν υπάρχει καμιά επικοινωνία μεταξύ σχολείων και Υπουργείου για το τι έγινε, για το τι γίνεται στα σχολεία.

Καμία ανάλυση, καμία έρευνα, καμία πολιτική, κανένας σχεδιασμός, κανένα ενδιαφέρον…

Τα ερωτήματα της Τομεάρχη Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου έμειναν εκ των πραγμάτων αναπάντητα. Η φαντασιακή πρόσληψη της πραγματικότητας εκ μέρους της κ. Κεραμέως δεν μπορεί να βοηθήσει.

“1 στους 4 μαθητές Λυκείου έχει κάνει μόνο την 1η δόση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μαθητές του Γυμνασίου είναι 13%. Οι υπόλοιποι 3 στους 4; To υπόλοιπο 87% στο Γυμνάσιο;

  • Πώς ανοίγετε σχολεία και πανεπιστήμια όταν δεν έχετε καταφέρει να πείσετε το 40% του πληθυσμού να εμβολιαστεί;

  • Θυμηθήκατε να κάνετε καμπάνια εμβολιασμού των νέων, 7 ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και εν μέσω εξεταστικής δια ζώσης στα πανεπιστήμια;

  • Με τι προϋποθέσεις και με τι προοπτική δεν κάνατε τίποτα από τον Ιούλιο μέχρι τα τέλη Αυγούστου για το ασφαλές άνοιγμα σχολείων και ΑΕΙ.

  • Πώς θα αποκτήσουν φοιτητές τα άδεια πανεπιστημιακά τμήματα μετά την εμμονή σας στις στρεβλώσεις από την εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

  • Γιατί δεν ακούσαμε κουβέντα για το Εθνικό Απολυτήριο

  • Γιατί τα παιδιά ξέχασαν να διαβάζουν;

  • Γιατί οι τελειόφοιτοι του Πανεπιστημίου δεν μπορούσαν να κάνουν διπλωματικές και την πρακτική τους άσκηση;

  • Γιατί έμειναν εκτός ΑΕΙ τόσες χιλιάδες παιδιών;

  • Γιατί τα περιφερειακά Πανεπιστήμια βιώνουν έναν αιφνίδιο θάνατο;”.

 

Ο Κώστας Σκανδαλίδης έδωσε με απλό τρόπο το πολιτικό και ιδεολογικό στίγμα. “Η αξεπέραστη πολιτισμική μας κληρονομιά καθιστά την ελληνική παιδεία στοιχείο της ταυτότητας του Έλληνα, αν θέλει αυτός στη σύγχρονη εποχή να συγκεντρώνει τα τρία βασικά στοιχεία που όλοι θέλουμε για μια εποχή αναγέννησης και για τη χώρα μας: Να είναι ουμανιστής, να είναι πατριώτης και να είναι δημοκράτης και προοδευτικός άνθρωπος”.

Άσκησε κριτική σε κρίσιμα ζητήματα. “Δεν έχετε σχέδιο για το περιεχόμενο των σπουδών. Και είναι πάρα πολύ απλό να δούμε ένα-ένα τα στοιχεία αυτά. Να δούμε ποιο σχολείο θα διαμορφώσει την πολιτιστική ταυτότητα.

  • Ποιο είναι αυτό που σήμερα διαφέρει από το χθεσινό, σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο σπουδών;

  • Ποιο είναι αυτό που συνδέει την πορεία της χώρας μας με την ανάπτυξη της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, παράλληλα με τις ανθρωπιστικές σπουδές;

  • Πού είναι το σχολείο, όπου μπορεί να υπάρχει ο εθνικός σχεδιασμός της παιδείας μέσα από τους αρμόδιους φορείς, από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας;

  • Πού είναι το εθνικό απολυτήριο που θα μεταφέρει με ασφάλεια και με αξιοκρατία -και όχι με τον τρόπο που έγινε και τα δύο αυτά χρόνια και που άφησε έξω χιλιάδες παιδιά- τον μαθητή από το Λύκειο στο πανεπιστήμιο; Πού είναι το σχολείο της δημιουργικής απασχόλησης που σήμερα η Ελλάδα έπρεπε να έχει σε όλη τη χώρα πάρα πολλά ολοήμερα σχολεία;

Απέναντι στο συγκεντρωτικό και αυταρχικό μοντέλο διαχείρισης εξουσίας, ένα μοντέλο συμμετοχικής διακυβέρνησης θα έπρεπε στον χώρο της παιδείας να κάνει σήμερα μια επανάσταση”.

 

(ακολουθεί το β’ μέρος)

Ο Νίκος Τσούλιας είναι Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες