Η βουλευτής Νοτίου Τομέα Αθηνών Σοφία Σακοράφα κατέθεσε στις 17 Σεπτεμβρίου, ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως. Η ερώτηση με θέμα την «Αναγκαία αντιμετώπιση της αδικίας στη συμμετοχή παλαιών αποφοίτων στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του 2022», αφορά την εξέταση παλαιών υποψηφίων στο μάθημα των Λατινικών, παρόλο που δεν το έχουν διδαχθεί.
Αναλυτικότερα, με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης απόφοιτοι του σχολικού έτους 2020-21, που θα συμμετάσχουν και πάλι στις Πανελλήνιες εξετάσεις του έτους 2022, θα εξετασθούν, μαζί με τους τελειόφοιτους στο μάθημα των Λατινικών, αντί της κοινωνιολογίας, δηλαδή σε μάθημα που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο.
Στο κείμενο, ερωτάται η υπουργός Νίκη Κεραμέως αν «υπάρχει η κυβερνητική πρόθεση για την αναγκαία άμεση και επείγουσα ρύθμιση του προβλήματος, με την απόδοση της δυνατότητας στους παλαιούς αποφοίτους να εξεταστούν στην ύλη και στα μαθήματα που είχαν πράγματι διδαχθεί στο σχολείο τους, όπως αντικειμενικά επιβάλλεται και όπως άλλωστε συνέβαινε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν»;
Aναλυτικά:
Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, οι Υποψήφιοι της Θεωρητικής κατεύθυνσης απόφοιτοι του σχολικού έτους 2020-21, που θα συμμετάσχουν και πάλι στις Πανελλήνιες εξετάσεις του έτους 2022, θα εξετασθούν, μαζί με τους τελειόφοιτους στο μάθημα των Λατινικών (αντί της κοινωνιολογίας), δηλ. σε μάθημα που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο.
Πρόκειται για πραγματική αδικία, αφού οι συγκεκριμένοι μαθητές καλούνται να εξετασθούν σε ένα άγνωστο για αυτούς μάθημα, μια νέα Γλώσσα, ένα απαιτητικό αντικείμενο, με ύλη δυο διδακτικών ετών, που χρειάζεται συστηματική διδασκαλία και το οποίο δεν έχουν διδαχθεί ποτέ στο σχολείο, ενώ οι συνυποψήφιοί τους το διδάσκονται ήδη από πέρυσι.
Έτσι θα υποχρεωθούν οι οικογένειές τους, εάν βεβαίως έχουν τη δυνατότητα, να υποστούν μεγάλο οικονομικό κόστος για φροντιστηριακά μαθήματα, πολλών διδακτικών ωρών (σε ένα κράτος με δήθεν δωρεάν παιδεία).
Επειδή αν και ήδη βρισκόμαστε στην αρχή του σχολικού έτους δεν έχει υπάρξει η αναγκαία ρύθμιση για το πρόβλημα αυτό, που αφορά σε χιλιάδες εξεταζόμενους και τις οικογένειές τους.
Επειδή το υπουργείο θα έπρεπε ήδη να έχει προβλέψει ότι, τουλάχιστον για το έτος 2022, αλλά και για τα δύο επόμενα, θα υπάρχει η αναγκαία δυνατότητα παράλληλης κατά περίπτωση εξέτασης, με παλαιό και νέο σύστημα, όπως άλλωστε ίσχυε και στο παρελθόν όταν άλλαζε κάποιο γνωστικό αντικείμενο (δηλ. οι μαθητές, για τις επόμενες δύο χρονιές, εξετάζονταν στο μάθημα που διδάχθηκαν στο σχολείο τους).
Επειδή, μάλιστα, στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργείται πρόσθετη αδικία σε βάρος μαθητών που ήδη έχουν ταλαιπωρηθεί υπέρμετρα στην εκπαιδευτική διαδικασία επί δύο σχολικά έτη, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας.
Ερωτάται η κ. Υπουργός
Υπάρχει η κυβερνητική πρόθεση για την αναγκαία άμεση και επείγουσα ρύθμιση του προβλήματος, με την απόδοση της δυνατότητας στους παλαιούς αποφοίτους να εξεταστούν στην ύλη και στα μαθήματα που είχαν πράγματι διδαχθεί στο σχολείο τους, όπως αντικειμενικά επιβάλλεται και όπως άλλωστε συνέβαινε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν ;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη