Εμπαιγμός Διευθυντή: «Αδιανόητο» να υπάρχουν τμήματα με 12 ή 13 παιδιά
Την απάντηση πως είναι «αδιανόητο» να υπάρχουν τμήματα με 12 και 13 παιδιά, έλαβαν οι εκπαιδευτικοί του ΣΕΠΕ Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής σε παράσταση διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Τη Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής, «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας στη δ/νση ΠΕ Δυτ. Αττικής και σε συνάντηση με τον κ.Κάππο.

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία του Συλλόγου, τα δεκάδες εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ενάμιση μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, καθώς και το πρόβλημα της στέγασης των σχολείων.

Μάλιστα, όσον αφορά τις συγχωνεύσεις των τμημάτων ο κ. Κάππος φαίνεται πως είπε πως είναι «αδιανόητο»,  να υπάρχουν τμήματα με 12 και 13 παιδιά. Υπενθυμίζουμε ότι πάγιο αίτημα του κλάδου των εκπαιδευτικών είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα 15 παιδιά, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες πανδημίας.

Οι εκπαιδευτικοί κατά την συνάντηση τους με τον κ. Κάππο απαίτησαν να μην προχωρήσει καμία συγχώνευση τμήματος, καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού και να υπάρξει έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών. Πρόθεση του διευθυντή είναι να προχωρήσει σε «περιορισμένες» συγχωνεύσεις, απάντησε ο κ. Κάππος.

Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί απαίτησαν μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων καθώς και να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά πρωινής και απογευματινής ζώνης.

Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, «η διεύθυνση, σε πλήρη ευθυγράμμιση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας, ακολουθώντας τη λογική «εξορθολογισμός», περικοπές και συγχωνεύσεις στρέφεται ενάντια στις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των παιδιών».

Αναλυτικά τι ειπώθηκε στην συνάντηση:

Για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία

Καταγγείλαμε τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις τμημάτων που θα οδηγήσουν σε κλείσιμο τάξεων, μέχρι και υποβιβασμό σχολικών μονάδων, μετά την οδηγία του ΥΠΑΙΘ. Θεωρούμε απαράδεκτη τη λογική διαχείρισης των κενών και των πραγματικών αναγκών που γίνεται με λογιστικούς τρόπους, μετά από 1,5 χρόνο που τα σχολεία ήταν κλειστά, με την τηλε-«εκπαίδευση» να έχει επιφέρει τρομαχτικές συνέπειες τόσο μορφωτικά όσο και ψυχοκοινωνικά στους/στις μαθητ(ρι)ες μας, συνυπολογίζοντας στα παραπάνω και μια μεγάλη μερίδα παιδιών που αποκλείστηκαν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ από το σχολείο!

Ο κ.Κάππος δήλωσε χαρακτηριστικά πως η εκπαίδευση και τα κενά χρειάζονται «εξορθολογισμό», φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα το «αδιανόητο», όπως είπε, να υπάρχουν τμήματα με 12 και 13 παιδιά! Κι όμως αυτό που σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα απαιτεί είναι η μείωση του αριθμού των μαθητ(ρι)ών σε έως 15 όχι μόνο στην περίοδο της πανδημίας, αλλά γενικά για παιδαγωγικούς λόγους, αναδιάταξη της ύλης, ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική, ψυχολογική  στήριξη, αντί να προχωρά σε στοίβαγμα μαθητών σε 25άρια τμήματα προκειμένου να περικόψει προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Με βάση λοιπόν την παραπάνω λογική «εξορθολογισμού» της διεύθυνσης, όπου τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είναι νούμερα που «κοκκινίζουν» στο myschool, πρόθεση του διευθυντή είναι να προχωρήσει σε «περιορισμένες» συγχωνεύσεις. Πιο συγκεκριμένα, μετά την επιμονή μας να μας πει σε ποια σχολεία εμφανίζονται τμήματα που πιθανά θα συγχωνευτούν, από τη μια δεσμεύτηκε, τουλάχιστον για την ώρα, να μην προχωρήσει σε υποβιβασμό 2 σχολείων της Δυτικής Αττικής από 6θεσια σε 5θεσια.

Ωστόσο θα προχωρήσει σε μερικές συγχωνεύσεις τμημάτων. Λόγω του τεράστιου και εκρηκτικού κτιριακού προβλήματος στην περιοχή, όπου τμήματα με μικρό αριθμό μαθητ(ρι)ών στοιβάζονται σε κάθε λογής ακατάλληλες αίθουσες, οι οποίες μάλιστα έχουν πάρει την έγκριση από τον Δήμο, δεν μπορεί, κι όχι δεν επιθυμεί, να προχωρήσει σε οριζόντιες συμπτύξεις τμημάτων καθώς δεν υπάρχουν χώροι για να το κάνει αυτό! Αναρίθμητα τα παραδείγματα στην περιοχή μας όπου αποθήκες, κοινόχρηστοι χώροι, ακατάλληλες αίθουσες έχουν διαμορφωθεί σε τάξεις για να στεγάσουν τα παιδιά μας! 

Σχετικά με τα σχολεία της περιοχής μας δύο είναι οι σχολικές μονάδες που εμφανίζονται στα «κόκκινα». Το ένα είναι το 4ο δημοτικό Ζεφυρίου, όπου όμως η ακαταλληλότητα των χώρων δεν του το επιτρέπει! Το άλλο είναι το 2ο Ζεφυρίου, στο οποίο 3 τμήματα μπορούν να συγχωνευτούν σε 2!

Θέσαμε με απόλυτο τρόπο την νομοθεσία η οποία ορίζει διαφορετικό τρόπο υπολογισμού του αριθμού των μαθητών στο τμήμα όταν σε αυτό υπάρχουν παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες! Να μη διανοηθούν να το επιχειρήσουν! Καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες του σχολείου να ενημερώσουν τους γονείς για την πιθανή αυτή εξέλιξη και από κοινού να καθορίσουμε τα βήματα παρέμβασής μας ώστε κάτι τέτοιο να μην προχωρήσει!

Υπενθυμίζουμε ότι κάθε τέτοια ενέργεια έρχεται κατά παράβαση ακόμη και της κείμενης νομοθεσίας ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 3848  ΦΕΚ Α 71/19.5.2010 άρθρο 7 παρ. 4 όπου αναφέρεται ότι η απόφαση των προσδιορισμένων τμημάτων «μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους». Είναι απαράδεκτο να αναστατώνονται οικογένειες και μαθητές που έχουν ήδη μπει σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, ρουτίνα τάξης, σχέση με εκπαιδευτικό τάξης. Είναι καταγγελτέα και παράνομη κάθε μετακίνηση παρά τη θέληση εκπαιδευτικού είτε αναπληρωτή, είτε μόνιμου εφόσον έχει εκκινήσει η σχολική χρονιά.

Τονίζουμε σε όλους τους τόνους ότι ο κ.Κάππος είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για κάθε τέτοια εξέλιξη! Το υπουργείο Παιδείας φροντίζει να αποψιλώσει τα σχολεία μας από εκπαιδευτικούς και οι διευθυντές εκπαίδευσης, σαν έτοιμοι από καιρό, σπεύδουν να καθορίσουν το μέλλον χιλιάδων παιδιών! Απαξιώνουν και διαλύουν τα δικαιώματά τους, κόβουν θέσεις εργασίας και υποβαθμίζουν σχολεία! Ας αφήσει λοιπόν ο κ.Κάππος τις ευαισθησίες του για τους/τις μαθητ(ρι)ες, καθώς όλη του η λογική βασίζεται στη διαχείριση της μιζέριας και προωθεί τις πιο επιθετικές πλευρές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! 

Για τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία

Κεντρικό ζήτημα της συνάντησης ήταν και τα δεκάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία μας. Ιδιαίτερα τα κενά στις παράλληλες στηρίξεις και τα τμήματα ένταξης δείχνουν ακριβώς την πρόθεση της κυβέρνησης για στήριξη των μαθητ(ρι)ών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες!

Στο έλεος της αναλγησίας τους εκατοντάδες παιδιά, που σε μια τόσο ιδιαίτερη περίοδο δεν έχουν τον/την εκπαιδευτικό τους, αναγκάζοντας τους γονείς να αναζητήσουν άλλες λύσεις, αν το αντέχει η τσέπη τους! Καταδείξαμε μάλιστα ότι ο «κόφτης» του υπουργείου βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μιας και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι εκπαιδευτικοί μοιράζονται σε περισσότερα από ένα παιδιά, όταν σε ένα τμήμα υπάρχουν δύο ή παραπάνω αιτήματα παράλληλης. 

Στα παραπάνω τονίσαμε φυσικά και την ιδιαίτερη μεταχείριση που επιφυλάσσει ο κ.Κάππος στα σχολεία με Ρομά μαθητ(ρι)ες! Με βάση την καταγραφή των κενών από τον σύλλογό μας φάνηκε ότι τα περισσότερα κενά εμφανίζονται σε αυτά τα σχολεία, υπηρετώντας με τον πιο αισχρό τρόπο το νέο σχολείο της αυτοαξιολόγησης! Κατηγοριοποίηση των σχολείων και των παιδιών, επιλεκτική ευαισθησία σε ότι αφορά την ευάλωτη αυτή κοινωνική ομάδα! Από τη μια δεν προχωρούν στη λειτουργία του 11ου δημοτικού σχολείου για λόγους μη δημιουργίας σχολείου-«γκέτο» που είναι ΕΤΟΙΜΟ, αλλά φροντίζουν ώστε αυτοί οι μαθητ(ρι)ες να μην έχουν σχεδόν κανέναν εκπαιδευτικό μουσικής, καλλιτεχνικών, θεατρικής αγωγής, αγγλικών, γυμναστικής και που να σταματήσουμε! 

Για την στέγαση των νηπιαγωγείων

Τέλος, τέθηκε φυσικά τόσο η στέγαση των νηπιαγωγείων στην περιοχή μας όσο και συνολικά η ανάγκη ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων. Τονίσαμε ότι είναι ντροπή να περηφανεύεται ο διευθυντής εκπαίδευσης για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία μας!

Όταν σε πολλά από αυτά μόλις πριν μια εβδομάδα έφτασαν βασικά αναλώσιμα, τα παραρτήματα που έχουν ιδρυθεί βρίσκονται σε χώρους εντός των παιδικών σταθμών ή όταν συνολικά τα νηπιαγωγεία μας στενάζουν από υπεράριθμα τμήματα, ελάχιστες υποδομές και ακατάλληλους χώρους! Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση των δημοτικών, με σχολικές μονάδες μαμούθ, με τα κοντέινερ να αποτελούν ΜΟΝΙΜΗ πλέον λύση!  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι