sxoleia
«Ακολουθούμε μια αποτυχημένη πεπατημένη, αλλάζοντας προσωπεία. Το πραγματικό πρόσωπο, όμως, κάτω από το προσωπείο παραμένει το ίδιο»

Τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι πολλά. Και αρκετά εξ αυτών διαχρονικά. Δεν επιλύονται αν στεκόμαστε απλώς ως θεατές σε μια θεατρική παράσταση και μάλιστα κακογραμμένη και σε επανάληψη. Ενίοτε έχουν εφαρμοστεί αποσπασματικά μέτρα, χωρίς μελέτες, χωρίς στόχευση. Εν ολίγοις, να φαίνεται ότι γνωρίζουμε το πρόβλημα ασχοληθήκαμε, κάτι κάναμε, αλλά ουσιαστικά το κρύψαμε κάτω από το χαλί και ας το λύσουν στο μέλλον… Τι έχουμε δει τα τελευταία χρόνια;

• Η κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων ενός εκπαιδευτικού συστήματος και δεν νοείται να πραγματοποιούνται χιλιάδες προσλήψεις μεσούσης της χρονιάς. Είναι λογικό και αναμενόμενο να προκύπτουν έκτακτες ανάγκες, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των αδειών είναι γνωστές πριν από την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε οι πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι εξ αρχής, λίγο πολύ, γνωστές.  Αν υπάρχουν τρύπες στο νομοθετικό πλαίσιο για τις άδειες, που ευνοούν τη δυσλειτουργία των σχολικών μονάδων, ας διορθωθούν. Μιλάμε για αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, αλλά με ποια κριτήρια θα προβούμε σε αξιολόγηση, όταν τα κενά σε καθηγητές είναι χιλιάδες και καλύπτονται με ρυθμούς βραδύποδα; Ας αναλογιστεί ο καθένας τις ευθύνες του για αυτή την κατάσταση.

• Εσχάτως γίναμε μάρτυρες μιας νέας σκληρής πραγματικότητας, της εκπαιδευτικής πολιτικής μέσω δικαστικών αποφάσεων. Όμως, πρέπει να επικρατήσει το εμείς και όχι το εγώ.

Τράπεζα Θεμάτων, που έχει τόση σχέση με το τι γίνεται στις αίθουσες και με τι προδιαγραφές έρχονται οι μαθητές από το Γυμνάσιο, όσες και ο φάντης με το ρετσινόλαδο…

• Ωρολόγια προγράμματα για να ικανοποιηθούν οι ειδικότητες που δε γνωρίζουμε τι να τις κάνουμε κι όχι σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που πρέπει να κατέχουν στο άμεσο μέλλον τους.

Διαγωνισμούς PISA, αλά ελληνικά, χωρίς Θετικές Επιστήμες και χωρίς να ικανοποιούν κανένα από τα κριτήρια που θέτει ο διεθνής διαγωνισμός. Τώρα, το τι συμπεράσματα θέλουμε να εξάγουμε από αυτούς, οι εμπνευστές τους το γνωρίζουν…

• Δημοσιοποίηση νέων αναλυτικών προγραμμάτων, κυριολεκτικά εκτός σχολικής πραγματικότητας. Όλες οι Επιστημονικές Ενώσεις και οι εκπαιδευτικοί σύλλογοι έχουν αντιδράσει. Δεν θα λύσουν κανένα πρόβλημα και θα δημιουργήσουν καινούργια. Οι συντάκτες τους γνωρίζουν πόσες ώρες διδάσκεται το κάθε μάθημα; Πως και πότε θα διδαχθούν όλα αυτά που εισάγονται στη Φυσική; Με δύο ώρες την εβδομάδα; Ήδη ξεκίνησαν σχόλια του τύπου «άλλο το αναλυτικό πρόγραμμα, άλλη η διδακτέα ύλη», «θα γραφτούν τα βιβλία και μετά θα δούμε ποιες ενότητες θα πετάξουμε έξω» κλπ. Μα, είναι δυνατόν να συζητάμε σε αυτή τη βάση; Δε διδαχθήκαμε τίποτα από την παντελώς αποτυχημένη πρακτική της κοπτοραπτικής, που έχει ξετινάξει την μέση εκπαίδευση εδώ και δεκαετίες; Ακόμα και αν βρίσκονται στην ορθή σωστή κατεύθυνση όσα εξαγγέλονται, χωρίς να υπάρχει εκπαιδευτικός στην τάξη από την αρχή της χρονιάς, μπορούν να εφαρμοστούν οι εξαγγελίες; Και στο τέλος τέλος, αν έχουμε χρήματα για ξόδεμα, ας δοθούν για διορισμούς κι όχι για πεταμένες σελίδες.

• Στη Φυσική, βιβλία συμπιλήματα, απουσία εργαστηρίων, εξετάσεις με θέματα εκτός κάθε πραγματικότητας και παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής δεοντολογίας, και το μάθημα να διδάσκεται σε σημαντικό ποσοστό ως δεύτερη ανάθεση πλέον! Έτσι εισάγονται οι μαθητές στην Επιστήμη;

Το σύνταγμα ζητά ισότητα των πολιτών. Αλήθεια, σε ποια ισότητα αναφερόμαστε, όταν πολλοί μαθητές χάνουν μήνες διδασκαλίας μαθημάτων; Οι χιλιάδες προσλήψεις σε διαδοχικές φάσεις το αποδεικνύουν.

Τελικά, φαίνεται ότι δεν έχουμε διδαχθεί τίποτα από το παρελθόν. Ακολουθούμε μια αποτυχημένη πεπατημένη, αλλάζοντας προσωπεία. Το πραγματικό πρόσωπο, όμως, κάτω από το προσωπείο παραμένει το ίδιο. Και εδώ, ξανά, θα συζητάμε τα ίδια σύντομα…


Y.Γ. Μπορείτε να ανταλλάξετε απόψεις με τα μέλη της ομάδας μας, σχετικά με ζητήματα Διδακτικής της Φυσικής, στο σύνδεσμο https://www.facebook.com/groups/379415453897683/


* Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα