mathites-sxoleio-ekpaideusi
Credit: SOOC
Πολλαπλά τα προβλήματα στα σχολεία της Σαλαμίνας - Στη Βουλή τα κτιριακά ζητήματα, η έλλειψη εκπαιδευτικών και σχολικών γευμάτων

Στη Βουλή έφερε ο Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, τα κτιριακά ζητήματα, την έλλειψη εκπαιδευτικών και σχολικών γευμάτων των σχολείων της Σαλαμίνας, μαζί με 20 βουλευτές και βουλεύτριες  του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Ειδικότερα, η ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών αφορά τα μεγάλα προβλήματα της σχολικής στέγης των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών, των Γυμνασίων και των Λυκείων της Σαλαμίνας, τη δραματική μείωση των επιχορηγήσεων από το Υπουργείο Εσωτερικών για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την επισκευή τους, χρήματα που μετά βίας αρκούν για τα αυξημένα τιμολόγια της ΔΕΗ και της θέρμανσης, τη σοβαρή έλλειψη εκπαιδευτικών από τα σχολεία σχεδόν τρεις μήνες μετά τον αγιασμό, με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες σε βάρος των μαθητών και την κυβερνητική αβελτηρία για την παροχή των σχολικών γευμάτων, ένα μέτρο στήριξης των οικογενειών και καθιέρωσης προτύπων υγιεινής διατροφής που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ειδικότερα, επισημαίνεται η αποδυνάμωση της εταιρίας «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ) τόσο σε προσωπικό όσο και σε κρατική χρηματοδότηση, με σοβαρές επιπτώσεις στην υλοποίηση δημόσιων κτιριακών υποδομών με ευνοϊκούς όρους για το δημόσιο συμφέρον στον κλάδο της παιδείας, της υγείας και της δικαιοσύνης, καθώς και η ανυπαρξία ενός σύγχρονου κτιριολογικού προγράμματος από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ιδρυθέντα μόνο στα χαρτιά  σχολεία, όπως το Δημοτικό Σχολείο Κακής Βίγλας, το Λύκαιο Αιαντείου, η στέγαση έξι Νηπιαγωγείων σε «ακατάλληλα» ιδιόκτητα ενοικιαζόμενα κτίρια, η έλλειψη ενός σοβαρού προγράμματος ανέγερσης νέων σχολικών κτιρίων με την πληθυσμιακή έκρηξη της Σαλαμίνας μετά το 1990.

Συνακόλουθα, η καθημερινότητα των σχολικών μονάδων γίνεται ολοένα και πιο σκληρή μέσα σε ένα περιβάλλον εκφοβισμών και τρομοκράτησης από την πολιτική τους ηγεσία, χωρίς κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών, χωρίς πλήρες πρόγραμμα και Ολοήμερο Σχολείο, χωρίς τα σχολικά γεύματα, ενώ φτάνουν τα Χριστούγεννα.

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:

H εταιρία «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ),  ως διάδοχο εταιρικό σχήμα του συγχωνευόμενου φορέα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ Α.Ε.) στον τομέα των εκπαιδευτικών δομών (άρθρο 132 του Ν.4199/2013, ΦΕΚ 216/Α’), προγραμματίζει και υλοποιεί έργα σχολικής στέγης. Η δε εποπτεία της(ΚΤΥΠ) έχει περιέλθει στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Αντικείμενο της «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» (ΚΤΥΠ) αποτελεί η υλοποίηση δημόσιων κτιριακών υποδομών με τους πλέον ευνοϊκούς όρους για το δημόσιο συμφέρον στον κλάδο της παιδείας, της υγείας και της δικαιοσύνης (από 1-8-2015). Κύρια πηγή χρηματοδότησής της είναι ο τακτικός κρατικός προϋπολογισμός, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Παραταύτα, σύμφωνα με το Σωματείο εργαζομένων στην ΚΤΥΠ Α.Ε., η κυβέρνηση κόβει συνεχώς εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για απαλλοτριώσεις οικοπέδων, μελέτη και κατασκευή σχολείων και άλλων δημόσιων κτιριακών υποδομών, έως και 50% και την ίδια ώρα προχωρά στην πλήρη αποδυνάμωση του μοναδικού κρατικού τεχνικού φορέα που είναι υπεύθυνος για την κατασκευή σχολικών κτιρίων όλων των βαθμίδων, μετατάσσοντας τα 2/3 των μηχανικών. Αποτέλεσμα αυτών είναι πλέον οι αναθέσεις μελέτης και κατασκευής να δίνονται σε ιδιωτικά γραφεία, ενώ θα μπορούσαν να γίνουν από τους μηχανικούς της εταιρίας με πολύ χαμηλότερο κόστος.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ο φορέας που προσδιορίζει τις εκπαιδευτικές ανάγκες αναφορικά με τη σχολική στέγη, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών, συνεργάζεται με την ΚΤΥΠ Α.Ε. και εγκρίνει το κτιριολογικό πρόγραμμα. Όμως, παρά την αλλαγή του περιεχομένου της εκπαίδευσης και τις νέες ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει το σύγχρονο σχολείο, όπως: δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, σίτιση μαθητών, νέα διδακτικά αντικείμενα (εικαστικά, θεατρική αγωγή), εκμάθηση υπολογιστών, κλπ ο οδηγός μελετών για τα διδακτήρια όλων των βαθμίδων παραμένει στις προδιαγραφές του 2006 (οδηγός μελετών για διδακτήρια ΟΣΚ 2006), το δε  πρόγραμμα ανέγερσης νέων σύγχρονων διδακτηρίων είναι ανύπαρκτο.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στη Β’ Πειραιά και στο Δήμο Σαλαμίνας, με την αύξηση του πληθυσμού του από το 1990 και μετά, η σχολική στέγη τόσο της Α/θιας Εκπαίδευσης όσο και της Β/θμιας αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα. Το πρώτο και κύριο πρόβλημα είναι η στέγαση σχολικών κτιρίων σε ιδιόκτητα ενοικιαζόμενα κτίρια, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαίδευσης. Το δεύτερο, επίσης, σημαντικό πρόβλημα είναι η δραματική μείωση των λειτουργικών δαπανών και των δαπανών συντήρησης και επισκευής που αποδίδει το Υπουργείο Εσωτερικών στο Δήμο Σαλαμίνας, μία μείωση που αγγίζει ακόμα και το 40% για όλους τους Δήμους, ενώ την ίδια ώρα το κόστος λειτουργίας αυξάνεται, ιδιαίτερα τώρα με τις υπέρογκες αυξήσεις της ΔΕΗ και του πετρελαίου/φυσικού αερίου. Ούτε λίγο ούτε πολύ σχεδόν το σύνολο της ετήσιας επιχορήγησης των σχολικών μονάδων πρόκειται να δαπανηθεί για τις ΔΕΚΟ και τη θέρμανση.

Πιο συγκεκριμένα ως προς το κτιριακό πρόβλημα:

Στο Δήμο Σαλαμίνας έξι(6) Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια που δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές ενός σύγχρονου Νηπιαγωγείου, πρώην καταστήματα, οικίες, κλπ, το Δημοτικό Σχολείο Αμπελακίων χρησιμοποιεί και ενοικιαζόμενες αίθουσες σε παρακείμενη πολυκατοικία, το Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο Αιαντείου ασφυκτιούν στα υπάρχοντα κτίρια, το Λύκειο Αιαντείου δεν έχει κτίριο, απλά ιδρύθηκε στα χαρτιά,  το 1ο και 2ο Λύκειο Σαλαμίνας, ένα παλιό κτίριο,  χρειάζεται σοβαρές επισκευές, το Δημοτικό Σχολείο της Κακής Βίγλας είναι ιδρυμένο επίσης μόνο στα χαρτιά και δε διαθέτει κτίριο, το δε Νηπιαγωγείο Κακής Βίγλας στεγάζεται σε ένα απαρχαιωμένο ακατάλληλο κτίριο. Τα υπόλοιπα σχολικά  κτίρια στην πλειοψηφία τους χρήζουν επισκευής και συντήρησης που είναι αδύνατον να καλυφθούν από τη μειωμένη επιχορήγηση συντήρησης και επισκευής σχολικών κτιρίων(πρώην ΣΑΤΑ)  του Υπουργείου Εσωτερικών προς το Δήμο.

Ωστόσο, η αντιεκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αναστατώνει καθημερινά τη σχολική κοινότητα και της Σαλαμίνας με  δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ενόσω η κα Υπουργός και το επιτελείο της, έχουν εξαπολύσει ένα κρεσέντο δικαστικών διώξεων και εκφοβισμού των εκπαιδευτικών, προσπαθώντας να επιβάλλουν την τιμωρητική αξιολόγηση που νομοθέτησαν, οι μαθητές της Σαλαμίνας αφενός δεν έχουν εκπαιδευτικούς και πλήρες βασικό πρόγραμμα με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να σχολάνε νωρίτερα από το προβλεπόμενο χάνοντας χιλιάδες διδακτικές ώρες, ενώ τα Ολοήμερα Προγράμματα δε λειτουργούν, αφετέρου σε μία περίοδο πρωτοφανούς ακρίβειας στερούνται τα σχολικά γεύματα, καθώς η κυβέρνηση επιδεικνύει μια απίστευτη «ανικανότητα» σε ό,τι ωφελεί τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών και των ευάλωτων ομάδων της κοινωνίας.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται  η κα Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων,  ο κ. Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και ο κ. Υπουργός Εσωτερικών:

  • Προτίθενται να ανταποκριθούν στις βασικές ανάγκες των σχολικών μονάδων σε ό,τι αφορά στο κτιριακό, στις υποδομές και στο εκπαιδευτικό προσωπικό;
     
  • Σκοπεύουν να επικαιροποιήσουν τον οδηγό μελετών των σχολικών διδακτηρίων του 2006, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου και να ενισχύσουν το μελετητικό προσωπικό της ΚΤΥΠ Α.Ε.;
     
  • Τι κονδύλια έχουν εγγραφεί στον κρατικό προϋπολογισμό για την αγορά οικοπέδων και για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων;
  • Υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης των κτιριακών προβλημάτων του Δήμου Σαλαμίνας, τόσο ως προς την επισκευή/συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων, όσο και για την ανέγερση νέων, ώστε να μη στεγάζονται σε ακατάλληλα ιδιωτικά κτίρια με ενοίκιο;
     
  • Με τι ποσό χρηματοδοτείται αναλυτικά για το τρέχον οικονομικό έτος η ΚΤΥΠ Α.Ε., ώστε να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στο ρόλο της ως προς τη σχολική στέγη και τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό των σχολείων;
     
  • Προτίθεται το Υπουργείο Εσωτερικών να αυξήσει την  επιχορήγηση για τις λειτουργικές δαπάνες και τις δαπάνες συντήρησης και επισκευής των σχολικών μονάδων, ώστε να αναπληρωθεί η μείωσή τους τουλάχιστον κατά 40% αφενός, αφετέρου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος λειτουργίας λόγω των υψηλών τιμών της ενέργειας (ΔΕΗ-Πετρέλαιο Θέρμανσης);
     
  • Πότε θα ξεκινήσουν τα σχολικά γεύματα, ώστε να απαλύνουν την οικονομική ανέχεια χιλιάδων οικογενειών;

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Ραγκούσης Γιάννης

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Βαρδάκης Σωκράτης

Δρίτσας Θεόδωρος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Κόκκαλης Βασίλειος

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Τζούφη Μερόπη

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Σαρακιώτης Γιάννης

Φωτίου Θεανώ

Χρηστίδου Ραλλία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα