Μετά τις διαμαρτυρίες εκατοντάδων εκπαιδευτικών και γονέων για την αδυναμία προμήθειας self test λόγω έλλειψης στα φαρμακεία, το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Υγείας εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση αναφορικά με την διάθεση των self test.
Σύμφωνα με αυτήν οι Διευθυντές και οι καθηγητές των σχολείων οφείλουν να προμηθεύσουν με self test τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που δεν προμηθεύτηκαν self test.
Μάλιστα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Α. Κόπτσης, επικοινώνησε με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης όλης της χώρας, για να βρίσκονται σε ετοιμότητα να ενημερώσουν τους Διευθυντές των σχολείων, ώστε σήμερα Δευτέρα 10 Ιανουαρίου να βρίσκονται νωρίς στις θέσεις τους στα σχολεία στις 7π.μ, για να προμηθεύσουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που δεν βρήκαν self test.
Στη συνέχεια, οι γονείς «θα το κάνουν στα παιδιά τους με δική τους ευθύνη είτε επιστρέφοντας στο σπίτι τους είτε εκτός σχολικού χώρου» καθώς όπως διευκρίνισε ο κ. Κόπτσης «κανένας μαθητής δεν θα μπαίνει στο σχολείο χωρίς αρνητικό σελφ τεστ».
Προφανώς είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς αυτό που βιώνουν εκπαιδευτικοί και γονείς σήμερα στα σχολεία. Οι γονείς που δεν μπόρεσαν με ευθύνη της πολιτείας να προμηθευτούν self test για τα παιδιά τους θα πρέπει να αφήσουν τη δουλειά τους, όσοι εργάζονται, να έρθουν στο σχολείο, να παραλάβουν τα self test και να ξαναγυρίσουν σπίτι, να κάνουν το self test στο παιδί τους. Εναλλακτικά, όπως ενημέρωσε ο γγ του ΥΠΑΙΘ θα πρέπει να το κάνουν έξω από το σχολείο και να ανακοινώσουν το αποτέλεσμα στους εκπαιδευτικούς για να το δηλώσουν εκείνοι στην πλατφόρμα.
Από την άλλη οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ξαναβγάλουν 4 χέρια, 4 πόδια και 4 μάτια για να προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στις άπειρες ευθύνες που τους ανατίθενται. Χέρι χέρι με τις ευθύνες και οι ατέλειωτες οδηγίες, εντολές, διευκρινίσεις κλπ που τους στέλνει το υπουργείο Παιδείας, στην ουσία όχι για να δώσει ουσιαστικές λύσεις στα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν, αλλά για να μεταθέσει τις ευθύνες σε περίπτωση που συμβεί κάτι κακό. Στη λογική "προβλεπόταν από την Εγκύκλιο" το υπουργείο Παιδείας φορτώνει στους εκπαιδευτικούς ασήκωτα εξωδιδακτικά βάρη και λιπαίνει το έδαφος για τη δημιουργία "αποδιοπομπαίων τράγων" εάν κάτι "σκαλώσει".
Φυσικά για το πως θα γίνεται και μάθημα δεν αναρωτιέται το υπουργείο Παιδείας. Προφανώς δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Ζητούμενο είναι η "κανονικότητα" και η αίσθηση ότι όλα δουλεύουν ρολόϊ.
Όσο για τους διευθυντές των σχολείων τι να πει κανείς; Το υπουργείο Παιδείας τους φέρεται σαν τα "παιδιά για όλες τις δουλειές". Καθημερινές και Κυριακές, γιορτές και αργίες τους αναθέτει ευθύνες τέτοιες που θα μπορούσαν να βγάλουν σε πέρας μόνο μια σειρά γραμματείς, διοικητικοί υπάλληλοι, φύλακες, ψυχολόγοι, γιατροί και ...φαρμακοποιοί! Τεστ, πρωτόκολλα, πλατφόρμες, τηλέφωνα σε γονείς, κρούσματα, ιχνηλατήσεις, ελέγχους σε σχολικές κάρτες, διαχείριση των κενών…Καλώς ήρθατε στο σχολείο του 2022!
Το plan b του υπουργείου Παιδείας σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών
Παράλληλα για το plan b του υπουργείου Παιδείας σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών λόγω νόσησης ώστε να αναπληρωθούν τα κενά, μίλησε, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.
Στη συνέντευξή της σημείωσε πως "γίνονται συνεννοήσεις με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σε όλη τη χώρα προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές στην περίπτωση που υπάρξουν κρούσματα ανάλογα και με την έκταση αυτών προφανώς, δηλαδή μέσω διάθεσης εκπαιδευτικών που είναι σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, μέσω αναμόρφωσης ωραρίου, υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιηθούν".
Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι η προτεινόμενη λύση για διάθεση εκπαιδευτικών που είναι σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι άνευ περιεχομένου καθώς η συντριπτική πλειονότητα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης είναι εδώ και χρόνια αποψιλωμένες από εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στις Διευθύνσεις μόλις που καλύπτουν ένα μέρος και μόνο των κενών που υπάρχουν από διοικητικό προσωπικό.
Την ίδια ώρα, σε μια επιχείρηση συμβολής του στην «κανονικότητα» ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας σε τηλεδιάσκεψη με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης με θέμα τα ενδεχόμενα προβλήματα που θα προκύψουν με το άνοιγμα των σχολείων σε ερώτημα για τα ενδεχόμενα κενά λόγω εκπαιδευτικών που νοσούν απάντησε ότι αυτά πρέπει να καλυφθούν με τον ίδιο τρόπο που καλύπτονταν και πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων. Μάλιστα έναν από τους τρόπους που υπέδειξε ήταν οι συνδιδασκαλίες, αν ο αριθμός του συνόλου των μαθητών δεν υπερβαίνει τους 25.
Πως αλήθεια καλύπτονταν τα κενά πριν από τις γιορτές; Τα εκπαιδευτικά σωματεία απαντούν πως είτε απλά δεν καλύπτονταν γιατί δεν υπήρχαν εκπαιδευτικοί και παρέμεναν κενά μέχρι να γίνει κάποια φάση προσλήψεων, είτε πιέζονταν αυθαίρετα εκπαιδευτικοί να κάνουν "παιδοφύλαξη" με επιβάρυνση του εκπαιδευτικού τους ωραρίου.
Στο θέμα της συνδιδασκαλίας που πρότεινε ο γγ του ΥΠΑΙΘ υπήρξε αντίδραση από εκπαιδευτικούς φορείς που σημειώνουν ότι από τη μια ορίζεται να αποχωρούν από διαφορετικές εισόδους οι μαθητές, για να μη γίνεται συγχρωτισμός και από την άλλη προτείνεται να μπουν στην ίδια τάξη για συνδιδασκαλία προκαλώντας συγχρωτισμό!
Και το ΙΕΠ το «χαβά» του, αξιολόγηση και Άγιος ο Θεός…
Έτσι, με 50.000 κρούσματα τη μέρα, με συνέχιση του απαράδεκτου πρωτόκολλου να κλείνει το τμήμα αν νοσεί το 50+1% των μαθητών, με υπερμεγέθη τμήματα 27 και 28 μαθητών, με εκπαιδευτικούς αλλόφρονες να μοιράζουν self test σαν ένα είδος διημερεύοντος φαρμακείου συνεχίζεται «κανονικά» η λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Τόσο κανονικά που την Παρασκευή 7/1, το ΙΕΠ δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του, νέα σχέδια δράσης με προτάσεις σχεδιασμού για την αξιολόγηση των σχολείων.
Και για να συμπληρωθεί το "καρέ" η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι «είναι σαφές ότι οι σχολικές μονάδες που δεν έχουν συμμορφωθεί με τις διατάξεις αποτελούν μεμονωμένες περιπτώσεις για τις οποίες βεβαίως προβλέπονται από τον νόμο κυρώσεις
όπως ο αποκλεισμός των διευθυντών από τις κρίσεις και η μη μισθολογική ανέλιξή τους». Και αμέσως μετά επισήμανε ότι «αυτή τη στιγμή πάνω από το 99,5 των σχολείων της χώρας έχει προχωρήσει στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού έργου για πρώτη φορά καθολικά» Βεβαίως, οικειοθελώς! Καθώς κάτι δικαστήρια, κάτι απειλές για κυρώσεις, κάτι πιέσεις, δεν αξίζουν αναφοράς.
Στο Υπουργείο «Ένα άτομο ανά 16 τ.μ.» αλλά στο σχολείο 25 μαθητές στα 40 τμ
Για το τέλος αφήσαμε τα θαύματα: Στο Υπουργείο Παιδείας κολλάει, στο σχολείο δεν κολλάει! Την ίδια ώρα που στις σχολικές αίθουσες συνωστίζονται σε 40 τμ 25,26 και 27 άτομα το υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του ορίζει ότι: "Για την επίτευξη της αποφυγής συνωστισμού, η εξυπηρέτηση του κοινού θα γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένων ραντεβού με τις αντίστοιχες αρμόδιες υπηρεσίες τηρουμένων πάντα των μέτρων προστασίας και της αναλογίας ενός ατόμου ανά 16 τ.μ. και με υποχρεωτική χρήση μάσκας ακόμα και σε εξωτερικό χώρο εφόσον δεν τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις". Που; Μα στο υπουργείο Παιδείας φυσικά!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη