Σχολεία: Πριν το καλημέρα βρέθηκαν 14.000 κρούσματα από τα self test σε μαθητές και καθηγητές
Από τα 1,6 εκατομμύρια self test που έγιναν από μαθητές και εκπαιδευτικούς, μέχρι το βράδυ της Κυριακής είχαν επιβεβαιωθεί 14.000 εν δυνάμει κρούσματα σύμφωνα με νέα ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας

Update: Νέα ενημέρωση για τα κρούσματα στα σχολεία: Ανήλθαν στα 15.547 - Δείτε περισσότερα εδώ

Σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας έχουν ήδη ανιχνευθεί μέσω self test (μέχρι χθες βράδυ) περίπου 14.000 εν δυνάμει κρούσματα, τα οποία όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου «δεν θα είχαν βρεθεί αν τα σχολεία δεν λειτουργούσαν. Όλα αυτά τα χιλιάδες κρούσματα κυκλοφορούσαν στην κοινωνία χωρίς τα συγκεκριμένα πρόσωπα να έχουν ιδέα ότι είναι φορείς του ιού.

Κάθε ένα τέτοιο εν δυνάμει κρούσμα που ανιχνεύεται μέσω του μηχανισμού του σελφ τεστ είναι άλλο ένα καθοριστικό βήμα για τον περιορισμό της διασποράς του ιού όχι μόνο στη σχολική κοινότητα, αλλά και στην κοινωνία ευρύτερα. Άλλη μία απόδειξη ότι πέρα από τους αυτονόητους παιδαγωγικούς και ψυχοσυναισθηματικούς λόγους, η λειτουργία των σχολείων επιτελεί και πολύ σημαντικούς υγειονομικούς σκοπούς».

Αυτή τη φορά, λόγω του ότι απαιτήθηκε και από τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς να κάνουν self test, ο συνολικός έλεγχος που έγινε σε μια μέρα ξεπερνά τα 1,6 εκατ. ανθρώπους και πρόκειται ουσιαστικά για το μεγαλύτερο ταυτόχρονο έλεγχο πληθυσμού κατά του κορονοϊού.

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

Ειδικότερα το υπουργείο Παιδείας, σε σημερινό ανακοινωθέν του αναφέρει τα εξής:

«Χιλιάδες εν δυνάμει κρούσματα ανιχνεύθηκαν χάρη στα σελφ τεστ

Πραγματοποιήθηκε ο μεγαλύτερος ταυτόχρονος έλεγχος πληθυσμού κατά του κορωνοϊού από την αρχή της πανδημίας: 1,6 εκατομμύρια άνθρωποι (τις προηγούμενες φορές στους ελέγχους των σχολείων ήταν μικρότερος ο αριθμός, καθώς έκαναν έλεγχο μόνο οι ανεμβολίαστοι, ενώ πλέον και οι εμβολιασμένοι). Και αυτό γίνεται χάρη στη λειτουργία των σχολείων.

Έχουν ήδη ανιχνευθεί μέσω σελφ τεστ (μέχρι χθες βράδυ) περίπου 14.000 εν δυνάμει κρούσματα. Αυτά τα κρούσματα ΔΕΝ θα είχαν βρεθεί αν τα σχολεία δεν λειτουργούσαν. Όλα αυτά τα χιλιάδες κρούσματα κυκλοφορούσαν στην κοινωνία χωρίς τα συγκεκριμένα πρόσωπα να έχουν ιδέα ότι είναι φορείς του ιού.

ΚΑΘΕ ΕΝΑ τέτοιο εν δυνάμει κρούσμα που ανιχνεύεται μέσω του μηχανισμού του σελφ τεστ είναι άλλο ένα καθοριστικό βήμα για τον περιορισμό της διασποράς του ιού όχι μόνο στη σχολική κοινότητα, αλλά και στην κοινωνία ευρύτερα. Άλλη μία απόδειξη ότι πέρα από τους αυτονόητους παιδαγωγικούς και ψυχοσυναισθηματικούς λόγους, η λειτουργία των σχολείων επιτελεί και πολύ σημαντικούς υγειονομικούς σκοπούς».

Κορονοϊός: Τι πρέπει να κάνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί που ήρθαν σε επαφή με κρούσμα

Δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ οι αλλαγές στα μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία, ΙΕΚ, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές.

Κάποιες από αυτές τις αλλαγές αφορούν στη διαχείριση των στενών επαφών επιβεβαιωμένου κρούσματος στα σχολεία.

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ.

Διαχείριση στενών επαφών επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19

Διαχείριση στενών επαφών επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 εντός σχολικού πλαισίου

α) Εάν πρόκειται για ανεμβολίαστους μαθητές/τριες ή μέλη του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού, ή άτομα χωρίς ιστορικό νόσησης το τελευταίο τρίμηνο, υποβάλλονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση, επιπλέον των δύο (2) υποχρεωτικών προληπτικών συστηματικών ελέγχων ανά εβδομάδα (αυτοδιαγνωστικών στην περίπτωση των μαθητών/τριών και εργαστηριακών διαγνωστικών στην περίπτωση των μελών του προσωπικού):

 1) σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test), που θα παρέχεται χωρίς κόστος, σε δημόσιους φορείς υγείας και συγκεκριμένα είτε στις πρωτοβάθμιες δημόσιες δομές είτε σε όλες τις δομές του ΕΟΔΥ (όπως είναι κάθε φορά αναρτημένες στην ηλεκτρονική του διεύθυνση: eody. gov.gr/komy-testing-eody/), δύο (2) φορές στο διάστημα των πέντε (5) ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα. Διευκρινίζεται ότι αποδεκτά είναι και τα rapid test που μπορεί να πραγματοποιηθούν ιδία δαπάνη σε ιδιωτικά εργαστήρια.

 2) Επιπροσθέτως υποβάλλονται σε έναν (1) δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορονοϊό COVID-19 μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου (self-test) στο διάστημα των πέντε (5) ημερών μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα. Ειδικότερα: Ως ημέρα 0 υπολογίζεται η ημέρα της τελευταίας επαφής με το επιβεβαιωμένο κρούσμα. Την ημέρα 0 έως 1 καθώς και την ημέρα 5 μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα θα διενεργούνται τα επιπρόσθετα του συστηματικού ελέγχου rapid test. Την ημέρα 3 ανεμβολίαστοι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί και μέλη του λοιπού προσωπικού θα υποβάλλονται σε ένα επιπλέον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορονοϊό COVID-19 μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου (self-test).Τις ημέρες 2 και 4, οι μεν ανεμβολίαστοι μαθητές/τριες θα υποβάλλονται στον τακτικό τους αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, οι δε ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί και μέλη του λοιπού προσωπικού θα υποβάλλονται στον τακτικό τους εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο (rapid test ή PCR test). Κατά τις ημέρες προσέλευσης των μαθητών/τριών για τη διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου κατά τα παραπάνω οριζόμενα καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες.

Αντιστοίχως, οι εκπαιδευτικοί καθώς και τα μέλη ΕΕΠ - ΕΒΠ που προσέρχονται σε δομές για την διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου κατά τα ανωτέρω, κατόπιν συνεννόησης με τον υπεύθυνο/η COVID-19 της σχολικής μονάδας δεν θεωρούνται αδικαιολογήτως απόντες/απούσες.

Στην περίπτωση αυτή, οι μαθητές/ τριες καθώς και οι εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ μεταβαίνουν στις δομές για τη διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου επιδεικνύοντας βεβαίωση από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ότι αποτελούν στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα. Τα αποτελέσματα του ως άνω ελέγχου θα προσκομίζονται κάθε φορά και θα καταγράφονται από τον υπεύθυνο COVID-19 της σχολικής μονάδας, ο οποίος θα τα καταχωρίζει στη φόρμα ιχνηλάτησης.

 Μετά την πάροδο της πενθήμερης περιόδου συστηματικής εργαστηριακής παρακολούθησης, τα άτομα που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία των στενών επαφών, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικά και έχουν αρνητικά αποτελέσματα στα τεστ που έχουν πραγματοποιηθεί, επιστρέφουν στην διαδικασία τακτικού ελέγχου ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν (2 αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι εβδομαδιαίως για τους μαθητές/τριες και 2 εργαστηριακοί διαγνωστικοί έλεγχοι εβδομαδιαίως για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ε.Ε.Π. - Ε.Β.Π., ενώ για τα λοιπά μέλη του προσωπικού εφαρμόζεται ό,τι κάθε φορά ισχύει για τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αντίστοιχα).».

 β) Εάν πρόκειται για πλήρως εμβολιασμένους ή νοσήσαντες εντός του τελευταίου τριμήνου μαθητές/τριες ή μέλη του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού, υποβάλλονται άμεσα και χωρίς καθυστέρηση, σε έναν προληπτικό αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), επιπλέον των δύο (2) υποχρεωτικών προληπτικών συστηματικών αυτοδιαγνωστικών ελέγχων ανά εβδομάδα (self test).

Οι τρεις (3) συνολικά αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι διενεργούνται την ημέρα 0 έως 1, 3 και την ημέρα 5 μετά την τελευταία επαφή τους το κρούσμα. Μετά την πάροδο της πενθήμερης περιόδου παρακολούθησης με τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, τα άτομα που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία των στενών επαφών, εφόσον παραμένουν ασυμπτωματικά και έχουν αρνητικά αποτελέσματα στα τεστ που έχουν πραγματοποιηθεί, δε χρειάζεται να υποβληθούν περαιτέρω σε κάποια μορφή συστηματικού προληπτικού διαγνωστικού ελέγχου.

Επισημαίνεται ότι και στις τρεις (3) παραπάνω κατηγορίες, εάν κάποιο αποτέλεσμα ταχείας δοκιμασίας ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test), αποβεί θετικό, το άτομο αντιμετωπίζεται πλέον ως επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 και ακολουθούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες απομόνωσης και διαχείρισης κρούσματος. Στην περίπτωση θετικού αποτελέσματος σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), θα πρέπει να ακολουθεί επιβεβαίωση με ταχεία δοκιμασία ανίχνευσης αντιγόνου (rapid test) ή εναλλακτικά με μοριακό έλεγχο (PCR).

Διαχείριση στενών επαφών επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 εκτός του σχολικού πλαισίου

α) Για τους μη εμβολιασμένους μαθητές, στην περίπτωση που είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος ατόμου με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, ακολουθείται η διαδικασία της πενθήμερης απομόνωσης από την τελευταία επαφή με το κρούσμα και αποφυγής επαφής με άλλα άτομα. Την πέμπτη (5η) ημέρα από την τελευταία επαφή με το κρούσμα υποβάλλονται σε αυτοδιαγνωστικό έλεγχο και εφόσον το αποτέλεσμα αυτού είναι αρνητικό επιστρέφουν στις σχολικές δραστηριότητες την έκτη (6η) ημέρα, υπό την προϋπόθεση πάντοτε ότι δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών.

 β) Οι εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες μαθητές/τριες, στην περίπτωση που είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος ατόμου με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, δεν παραμένουν σε απομόνωση και συνεχίζουν κανονικά τις δραστηριότητές τους, υπό τις εξής προϋποθέσεις: (1) εάν είναι 12 ετών και άνω, χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για δέκα τουλάχιστον (10) ημέρες από την τελευταία επαφή με το κρούσμα, και (2) διενέργεια τριών αυτοδιαγνωστικών ελέγχων σε διάστημα πέντε (5) ημερών, και συγκεκριμένα τις ημέρες 0 έως 1, 3 και 5 μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

 γ) Για τα μέλη του προσωπικού που είναι εμβολιασμένα και με ενισχυτική δόση, ή με δύο (2) δόσεις τους τελευταίους έξι (6) μήνες, ή με μία δόση του εμβολίου J&J τους τελευταίους δύο (2) μήνες, στην περίπτωση που είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος ατόμου με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, δεν παραμένουν σε απομόνωση και συνεχίζουν κανονικά τις δραστηριότητές τους, υπό τις εξής προϋποθέσεις: (1) χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για για δέκα τουλάχιστον (10) ημέρες από την τελευταία επαφή με το κρούσμα, και (2) διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου (rapid ή PCR), την 5η ημέρα μετά την τελευταία επαφή με το επιβεβαιωμένο κρούσμα.

δ) Για τα μέλη του προσωπικού που είναι εμβολιασμένα με δύο (2) δόσεις πάνω από έξι (6) μήνες χωρίς ενισχυτική δόση ή με μία δόση του εμβολίου J&J πάνω από δύο (2) μήνες χωρίς ενισχυτική δόση ή είναι μη εμβολιασμένα, στην περίπτωση που είναι στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος ατόμου με το οποίο διαβιούν κάτω από την ίδια στέγη, παραμένουν σε απομόνωση και αποφεύγουν επαφή με άλλα άτομα για πέντε (5) ημέρες. Την πέμπτη (5η) ημέρα υποβάλλονται σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο (rapid ή PCR). Εφόσον το αποτέλεσμα του διαγνωστικού ελέγχου είναι αρνητικό, επιστρέφουν στις δραστηριότητές τους την έκτη (6η) ημέρα, με χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για τουλάχιστον άλλες πέντε (5) ημέρες).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκλογές
Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου: «Όχι» στην κάλπη των … δημοψηφισμάτων
«Όχι στην  αντιδημοκρατική τακτική… της κάλπης για τις εκλογές της Ε.Λ.ΜΕ  ανά διετία»
Αγωνιστική Παρέμβαση εκπαιδευτικών Ν. Ηρακλείου: «Όχι» στην κάλπη των … δημοψηφισμάτων
pierrakakis new2
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
«Δυσλειτουργική, συγκεχυμένη και προβληματική η κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες» - Τι αναφέρουν οι διευθυντές των σχολείων σε επιστολή...
Διευθυντές σχολείων Πρωτοβάθμιας σε Πιερρακάκη: «Οικονομική ασφυξία στα σχολεία»
kilkis
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
«Η σχολή θα εστιάζει στη μηχανοτρονική, έναν κλάδο υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης  ζήτησης στην αγορά εργασίας.»
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς