φοιτητική πορεία
Κοκτέιλ μεγάλης έντασης στην Παιδεία: Στα σχολεία λόγω απουσίας ουσιαστικών μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό και κενά, με αποχές, απουσίες και καταλήψεις. Στα ΑΕΙ λόγω επεμβάσεων αστυνομίας, εξεταστικής δια ζώσης, Πανεπιστημιακής Αστυνομίας και επικείμενου νόμου-πλαισίου

Σε «ξεσηκωμό» μαθητών και γονέων αύριο Παρασκευή, με συλλαλητήριο μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς στο Υπουργείο Παιδείας για ασφαλή σχολεία, αποχές και καταλήψεις, οδηγεί η συνεχιζόμενη αδιαφορία της κυβέρνησης να λάβει ουσιαστικά μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό στα σχολεία.

Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ κ.Αλ.Κόπτσης μιλώντας χτες στην ΕΡΤ1 παραδέχθηκε ότι υπάρχουν πάνω από 3.500 κενά στα σχολεία λόγω νόσησης από κορονοϊό, αλλά υποστήριξε ότι έχουν ήδη όλα καλυφθεί -κάτι που όμως δεν επιβεβαιώνεται από τους εκπαιδευτικούς. Για την κάλυψη των κενών εξάλλου το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε χτες ακόμα 566 προσλήψεις τριμηνιτών αναπληρωτών για την κάλυψη αναγκών στα σχολεία που σχετίζονται με την πανδημία του κορονοϊού, σε συνέχεια των 1.208 προσλήψεων αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα 10/1. Ωστόσο τα κενά σε πολλά σχολεία παραμένουν. «Στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης δυτικής Θεσσαλονίκης για 80 κενά γενικής παιδείας προσλήφθηκαν μόνο 15 αναπληρωτές και για άλλα 50 κενά ειδικής αγωγής (25 στα Τμήματα Ένταξης – 25 στην Παράλληλη) προσλήφθηκαν μόνο δύο για τα Τμήματα Ένταξης», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ενώ στη Χίο έστειλαν 2 αναπληρωτές για 23 κενά...

Αναταραχή και στα ΑΕΙ

Ταυτόχρονα, αναβρασμός επικρατεί και στα Πανεπιστήμια, εξαιτίας τόσο της αδιάλλακτης στάσης του υπουργείου να γίνει η εξεταστική αποκλειστικά δια ζώσης παρά τις επιφυλάξεις πανεπιστημιακών και φοιτητών. Αρκετοί πανεπιστημιακοί από ιδρύματα όπως το Πάντειο, το ΠΑΔΑ, το ΕΜΠ κα, και φυσικά οι φοιτητές, έχουν θέσει το ζήτημα της απόστασης μεταξύ δηλώσεων της υπουργού περί ενίσχυσης της αυτονομίας των ΑΕΙ με τον επερχόμενο νόμο-πλαίσιο. Οι πανεπιστημιακοί επισημαίνουν ότι για το εαρινό εξάμηνο λόγω του κορονοϊού είχε δοθεί δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να αποφασίσουν αν η εξεταστική θα διεξαχθεί δια ζώσης, με τήρηση μέτρων πρόληψης και προστασίας, είτε εξ αποστάσεως, εφόσον εξασφαλίζεται το αδιάβλητο και η αξιοπιστία διενέργειας της προφορικής ή γραπτής εξέτασης. Τώρα λοιπόν που η μετάλλαξη «Ο» έχει δυσκολέψει την κατάσταση, αυτό δεν προβλέπεται.

Και η Συνοδος Πρυτάνεων

Το ζήτημα αυτό συζήτησαν χθες σε τηλεδιάσκεψη και οι πρυτάνεις των ΑΕΙ ζητώντας να καθορίσουν τα ίδια τα ΑΕΙ τον πιο πρόσφορο τρόπο εξέτασης: «Η δια ζώσης διεξαγωγή των εξετάσεων, αναμένεται να αντιμετωπίσει σοβαρές δυσχέρειες. Για όσους φοιτητές καταστεί αδύνατη η συμμετοχή τους, λόγω νόησης και καραντίνας, θα ληφθεί μέριμνα ώστε να εξεταστούν με τον πλέον πρόσφορο τρόπο που θα καθοριστεί, από τα ίδια τα Πανεπιστήμια, με συνεννόηση διδασκόντων και φοιτητών, λαμβανομένου υπόψη του ισχύοντος πλαισίου συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας για δια ζώσης εξέταση αναπλήρωσης», ανέφεραν. 

Η ένταση στα ΑΕΙ επιβαρύνεται και λόγω των επεμβάσεων της αστυνομίας με συλλήψεις μέσα σε ΑΠΘ και ΟΠΑ, που έδωσαν αφορμή στον υπουργό Προστασίας Πολίτη κ.Τ.Θεοδωρικάκο να δηλώσει χθες ότι σχεδιάζεται να μπουν κάμερες αλλά και τουρνικέ ασφαλείας στις εισόδους των ιδρυμάτων. Ταυτόχρονα, η εκπαίδευση των 400 φρουρών που στελεχώσουν αρχικά την Πανεπιστημιακή Αστυνομία ξεκινά από την ερχόμενη Δευτέρα 17 ιανουαρίου, με στόχο να μπουν στα ΑΕΙ προς το Πάσχα.

Ακόμα ένα θέμα που προκαλεί εντάσεις και επιφυλακή, είναι η πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ που θα περιλαμβάνειν συγχωνεύσεις Τμημάτων, μάνατζερ και Συμβούλια Διοίκησης στα ΑΕΙ, και θα έχει "συγγένεια" με το «Σχέδιο δράσης για το Πανεπιστήμιο του 2030» και την Έκθεση Πισσαρίδη στην οποία προτείνεται ανασχεδιασμός του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και των προγραμμάτων σπουδών, «με ενίσχυση κατευθύνσεων και ειδικοτήτων σε γνωστικά αντικείμενα όπου αναμένεται σημαντική αύξηση της ζήτησης στην αγορά εργασίας», χρηματοδότηση ΑΕΙ με ανταποδοτικά κριτήρια και στροφή των ΑΕΙ σε προγράμματα δια βίου μάθησης σε συνεργασία με την επιχειρηματική κοινότητα. Παράλληλα προτείνεται να είναι αρμοδιότητα των Πανεπιστημίων τα κριτήρια εισαγωγής των υποψηφίων και ο αριθμός εισακτέων, να υπάρχει τέλος επανεγγραφής (δίδακτρα) για όσους φοιτητές παρατείνουν τις σπουδές τους, και συγκέντρωση των πανεπιστημίων σε μεγαλύτερες μονάδες, κα

Συσκότιση

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας επιμένει στην τακτική της συσκότισης όσων συμβαίνουν στα σχολεία, αρνούμενο να απαντήσει στις ερωτήσεις δημοσιογράφων για τον αριθμό των υπό κατάληψη σχολείων, το αν γίνεται τηλεκπαίδευση σε αυτά και αν η τηλεκπαίδευση είναι πλέον σύμφωνη με τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων.

Ενδεικτικό της αμηχανίας του Υπουργείου, είναι ότι χθες -και αφού είχε προηγηθεί η επισήμανση της τακτικής «σιωπής» από το alfavita.gr, έδωσε την απάντηση ότι τηλεκπαίδευση γίνεται σε 61 σχολεία, αλλά μόνο 1 από αυτά (αργότερα έγιναν δύο) είχε καταγραφεί στον σχετικό πίνακα με τις αναστολές λειτουργίας τμημάτων -που ως γνωστόν κλείνουν μόνο όταν ασθενεί το 50%+1 των μαθητών. Δηλαδή δεν περιλαμβάνει στον σχετικό πίνακα όλα τα τμήματα που κλείνουν αλλά μόνο όσα νοσούν μαθητές καθιστώντας έτσι πρακτικά άχρηστο, ενώ δεν απαντάει αν αληθεύουν οι πληροφορίες περί πάνω από 200 σχολικών καταλήψεων -που σήμερα και ιδίως αύριο Παρασκευή μπορεί να είναι και περισσότερες...

Μέσα σε αυτό το κλίμα πολύ υψηλής έντασης, πρέπει να προστεθούν οι συνεχιζόμενες αντιδράσεις των εκαπιδευτικών στην αξιολόγηση, που υποχρέωσαν χτες το Υπουργείο να παρατείνει για μια ακόμα φορά τις προθεσμίες ανάρτησης των σχεδίων δράσης που αφορούν στην αξιολόγηση των σχολείων, η οποία έληγε σήμερα 12 Ιανουαρίου. Πρόκειται για μια ακόμη παράταση με την οποία το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ, επιχειρούν μετά από τα δικαστήρια, τις απειλές για κυρώσεις και τις πιέσεις, να "σπάσουν" τη σθεναρή αντίσταση των εκπαιδευτικών που αρνούνται να πάρουν μέρος στην αξιολόγηση.

Τι ζητούν οι μαθητές: Η ανακοίνωση του συντονιστικού 

Απευθυνόμαστε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, στα μαθητικά συμβούλια των σχολείων σε όλη τη χώρα. Σας καλούμε να αγωνιστούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ. ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΙΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ! ΤΟ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΕΙΟ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΕΜΙΑ ΜΕΤΡΑΕΙ!

Παίρνονται συνεχώς αποφάσεις ενάντιά μας, παίζουν με την υγεία, τη μόρφωση και το μέλλον μας.

Πολλά εξαρτώνται από τις απαντήσεις που θα δώσουμε.

Θα πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας ή θα αφήσουμε την κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να κάνει ότι θέλει και να καθορίζει τις ζωές μας;

Θα βρίζουμε απλά τις επιλογές που κάνουν ή θα τους κάνουμε δύσκολη τη ζωή;

Είμαστε αυτοί που έχουμε δίκιο και αν μας ακούγατε και δεν μας αγνοούσατε δε θα φτάναμε ως εδώ. Είμαστε αυτοί που πέρσι και φέτος κατεβήκαμε χιλιάδες στους δρόμους και δεν μας σταμάτησαν ούτε η τρομοκρατία, ούτε οι εκβιασμοί (μία με το webex, μια με τις αποβολές), ούτε τα χημικά, τα ΜΑΤ, ακόμα και οι συλλήψεις μαθητών!

Είμαστε αυτοί που έχουμε καταφέρει να: ΠΑΓΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΝΑ ΠΑΓΩΣΟΥΜΕ ΩΣ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΙΣ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ.

ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Για το άνοιγμα των σχολείων, απαιτούμε:

Εδώ και τώρα μέτρα αραίωσης στις τάξεις μας. Πως; Με άμεσες προσλήψεις καθηγητών για να σπάσουν τα τμήματα, με χρήση αιθουσών που υπάρχουν στα σχολεία και σε χώρους Δήμων-Περιφερειών και παραμένουν αναξιοποίητες. Πάρτε πίσω τις προκλητικές συγχωνεύσεις τμημάτων.

Δωρεάν και συχνά ράπιντ τεστ στα σχολεία σε όλους τους μαθητές με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, του ΕΟΔΥ και σε συνεργασία με τους Δήμους. Όχι μόνο σελφ τεστ, ξέρουν όλοι πως δεν αρκούν.

Να μην μπαίνουν απουσίες όταν ένας μαθητής είναι υποχρεωτική ή προληπτική καραντίνα, περιμένει αποτελέσματα τεστ. Να αυξηθεί το όριο απουσιών στη Γ λυκείου.

Δωρεάν οι απαραίτητες μάσκες σε μαθητές, οι γονείς μας έχουν ξεπαραδιαστεί.

Αύξηση της καθαριότητας και της απολύμανσης στα σχολεία, με περισσότερους εργαζόμενους καθαριότητας και με περισσότερα υλικά (αντισηπτικά).

Σε περίπτωση κρούσματος να γίνεται ιχνηλάτηση και τα απαραίτητα τεστ με ευθύνη του σχολείου σε όλους τους μαθητές. Όχι να τρέχουμε στα ιδιωτικά διαγνωστικά, να “σκάμε” και εκεί 10 ευρώ κάθε τρεις και λίγο.

Δε θα σας αφήσουμε άλλο να παίζετε με την υγεία και τις ζωές μας σαν να μη μετράνε! Γιατί εν μέσω πανδημίας αντί να μειώνετε τους μαθητές στις τάξεις τους αυξάνετε; Το πιο πρόσφατο “διαμάντι” είναι της Κεραμέως: “Η αραίωση στις τάξεις δεν βοηθάει στην αντιμετώπιση της πανδημίας” (!!!)

“Τα σχολεία είναι ασφαλή…. γιατί οι μαθητές κάνουν συχνά σελφ-τεστ… σπίτι τους” (!!!). Τι κοροϊδία είναι αυτή;

Καμαρώνετε για τα λίγα Τμήματα που έχουν κλείσει με το απαράδεκτο πρωτόκολλο 50%+1, δε λέτε όμως τίποτα για το σχεδόν 30% των ημερήσιων κρουσμάτων που ήταν μαθητές πριν την Όμικρον. Δεν ντρέπεστε λιγάκι; Οι ζωές μας δεν είναι νούμερα στατιστικής!

“Καλύτερα σχολείο, παρά αλλού”. Το “αλλού” είναι δικό σας δημιούργημα. Μην μας το φορτώνετε. Όχι, δε φταίμε για τα πάντα εμείς και εσείς για τίποτα. Εσείς αποφασίσατε οι εργαζόμενοι στις καφετέριες που μας κατηγορείτε ότι μαζευόμαστε να γυρνάνε για δουλειά μετά από 5 μέρες καραντίνα και χωρίς να απαιτείται αρνητικό τεστ. Εσείς αποφασίσατε να μην βάλετε περισσότερα δρομολόγια στα ΜΜΜ και να είμαστε ο ένας πάνω στον άλλον. Εσείς αποφασίσατε να θησαυρίζουν οι ιδιωτικές κλινικές και τα διαγνωστικά και εμείς να περιμένουμε ατελείωτες ώρες για ένα δωρεάν τεστ.

Ένα ερώτημα απασχολεί τους μαθητές κάθε τάξης “ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΕΙ Η ΥΛΗ”, “ΤΙ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;” Μόνο το Υπουργείο που έχει την ευθύνη δεν αναρωτιέται!

Τώρα έχετε το θράσος να λέτε: “Καλύτερα σχολείο χωρίς ασφάλεια, παρά webex που δεν μαθαίνετε ”…. Όταν μήνες ολόκληρους φωνάζαμε πως με την τηλεκπαίδευση δε μαθαίνουμε σχεδόν τίποτα, πως δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε, εσείς λέγατε πως “Η τηλεκπαίδευση λειτουργεί εξαιρετικά”.

Δεν έχετε χρόνο και Ινστιτούτα εκεί στα Υπουργεία να κάνετε μια μελέτη να δείτε τι κενά έχουμε και να κάνετε μια ολική προσαρμογή της ύλης σε κάθε τάξη; Αλλά βρήκατε 400+ θέματα σε κάθε μάθημα για να δώσουμε εξετάσεις τον Ιούνη με την Τράπεζα Θεμάτων;

Σε τι ΠΕΤΥΧΑΝ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΕΒΕ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΤΙΣ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ; Γιατί μας τσακίζετε εν μέσω πανδημίας; ΦΤΑΝΕΙ!

Χιλιάδες παιδιά έγραψαν στις εξετάσεις αλλά δεν πέρασαν στη σχολή τους, Πανεπιστήμια έμειναν χωρίς φοιτητές, μόνοι σας λέτε ότι “υπήρξαν αστοχίες και προβλήματα!”. Αυτές οι αστοχίες σας είναι το μέλλον μας, όμως! Και τώρα θέλετε να παίξουμε και στοίχημα με τις 10 μόνο επιλογές στο μηχανογραφικό!

Σαν μαθητές βροντοφωνάζουμε πως θέλουμε ένα σχολείο, που να μην μας αγχώνει, να μην μας καταπιέζει, να μην μας τσακίζει κάθε όνειρο. Που να μην παθαίνουμε κρίσεις πανικού όταν είναι να δώσουμε εξετάσεις, να μην δίνουν οι γονείς μας 1.2 δις το χρόνο για φροντιστήρια, όπως έγινε πέρυσι. Είναι παράλογο να πάμε σε ένα σχολείο που απλά μας βάζει εμπόδια συνεχώς.

Για την εξαντλητική κατάσταση που αντιμετωπίζουμε μετά από 2 χρόνια webex και την επιστροφή μας στο σχολείο, απαιτούμε:

Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων σε καμία τάξη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και οι περιορισμοί στο μηχανογραφικό.

Προσαρμογή της ύλης των εξετάσεων σε όλες τις τάξεις, ειδικά στην Γ Λυκείου που κάνετε σαν να μη συμβαίνει τίποτα και μας βάζετε να δώσουμε με τεράστια ύλη.

Δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά που το έχουν ανάγκη και είναι ΠΟΛΛΑ!

Κα. Κεραμέως, το πρόβλημα δεν είναι πως αυτά που λέμε δε γίνονται.

Το πρόβλημα είναι πως το Υπ. Παιδείας, σήμερα όπως και πάντα, δε θέλει να τα κάνει.

Μετράτε τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας σε ευρώ. Είμαστε κόστος για το κράτος σας και την πολιτική που ακολουθείτε. Επιλέγετε να δίνετε τα χρήματα και τους φόρους των γονιών μας αλλού- όχι στα σχολεία μας. 1,8 ΔΙΣ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ τα τελευταία 11 χρόνια και για το 2022 προβλέπονται 0 ΕΥΡΩ για μόνιμους καθηγητές!

Δίνετε ζεστό χρήμα, άδειες και “όλα τα καλά” άμα είναι να πάνε σε μεγαλοξενοδόχους, εφοπλιστές, μεγαλοεπιχειρηματιές. Στην αύξηση της καταστολής, σε πολεμικούς εξοπλισμούς σκάτε δισ κάθε χρόνο, αλλά σε καθηγητές δε μπορείτε. Νόμοι που σας βολεύουν ψηφίζονται σε μια νύχτα, Χριστούγεννα, Πάσχα, καλοκαίρι, άλλα άμα είναι να αλλαχθούν τα κοντέινερ που έχουμε για τάξεις, παίρνει 20+ χρόνια…

Προχωράμε σε:

Δευτέρα 10/1 έκτακτες συνεδριάσεις 15μελών και 5μελών. Ενημερώσεις σε όλες τις τάξεις, συνελεύσεις σχολείων

Καταλήψεις, αποχές, καθιστικές διαμαρτυρίες, παρεμβάσεις στους διευθυντές, στις Βθμιες, σε Δήμους-Περιφέρειες. Με κάθε τρόπο ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ- ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΜΕ!

ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και όλοι στο Υπ. Παιδείας Παρασκευή 14/01 στις 12:00

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα